Forum > Tucson JM

Miga kontrolka napędu

<< < (2/3) > >>

Bocian:
Panowie,
po zapoznaniu się z podpowiedziami, wyjąłem każdy bezpiecznik w kabinie oraz bezpieczniki przekaźniki w komorze silnika każdy przeczyszczony i spryskany sprayem do elektryki czelem wywalenia ewentualnym paprochów, wilgoci i w celu poprawienia przepływów.
Przy czyszczeniu przekaźników jeden był zaśniedziały, wszystkie "nóżki" zostały wypolerowane i ODPALA OD STRZAŁA :)
Niestety pozostały objaw święcącej się kontrolki AIR BAG :(

autoelektryk1967:
Jak wyciągałeś bezpieczniki musiałęś tez wyciągnąć od poduszek tu trzeba użyć diagnostyki bo nie zgaśnie sama no chyba że jest inny błąd w systemie poduszek.

Bocian:
Witajcie,

niestety problem powrócił, auto stało w miejscu ok 2 -3 tyg. chciałem odpalić auto, miga kontrolka od napędów, silnik kręci ale nie odpala.
Po przekręceniu kluczyka nie zapala się kontrolka od świec żarowych i nie słychać pompy paliwa :(
Pozdrawiam

Zibi.S68:
Jak Ci się świeci kontrolka od napędu spróbuj go przepchnąć metr i zobacz czy zapali. Parę lat temu przyjechałem z parkingu pod blok zaparkowałem lekko pod górkę po ok. 10 min. wsiadam do samochodu świeci się kontrolka rozpiętego napędu /nigdy przedtem się nie świeciła/ silnik kręci nie odpala myślę ki diabeł. Z uwagi, że stałem lekko pod górkę z toczyłem samochód ok. 0,5 metra kontrolka zgasła i na szczęście nigdy się to nie powtórzyło samochód odpalił od strzała.

...kuba...:

--- Cytat: Bocian w 24 Sierpień 2022, 08:13:09 ---chciałem odpalić auto, miga kontrolka od napędów, silnik kręci ale nie odpala.
--- Koniec cytatu ---
Przyczyn może być wiele, ale... w tym modelu jest jest "kilka" głównych podejrzanych o powód tej usterki... ;)

--- Cytat: Bocian w 24 Sierpień 2022, 08:13:09 ---Po przekręceniu kluczyka nie zapala się kontrolka od świec żarowych i nie słychać pompy paliwa
--- Koniec cytatu ---
Wszystko wskazuje na to, że brakuje jakiegoś zasilania, pytanie teraz, czy powodem tego jest:
1. przerwa-brak jakiegoś połączenia w wyniku usterki;
2. czy któryś zespół elektryczny celowo nie zezwala na uruchomienie silnika z innych przyczyn..

W pierwszej kolejności założyłbym to pierwsze - ponieważ jest prostrze w diagnozie ;)
Tu główni podejrzani to kostk stacyjki i usterka w "Engine compartment -> Main Box Fuses and relays".
1. W kostce stacyjki jest kilka zestyków które łączą się w różnych pozycjach kluczyka, tu może któryś zawodzić.
3. W skrzynce bezpieczników znajdującej się obok aku w komorze silnika może być uszkodzony Główny przekaźnik "silnika" - proponuje od razu wymianę - koszt ~10-15zł. Albo połączenia mogą być zaśniedziałe lub same przewody, sprawdzenie:
Najlepiej w tym celu zrobić sobie: zworkę w postaci grubszego przewodu z odizolowanymi końcówkami długość ok 5 cm oraz kontrolkę z żarówki 12V i dwóch przewodów - można np. przylutować bezpośrednio przewody do żarówki.
Zlokalizować główny przekaźnik zasilania silnika i jap problem wystąpi, wyciągnąć ten przekaźnik i w jego miejsce włożyć zworkę łączącą konektory odpowiadające 87 i 30 przekaźnikowi i sprawdzamy, czy zaświecą się poprawnie kontrolki.
Dalsza diagnoza to czy niezależnie czy zapłon jest włączony, czy nie, w gnieździe tego przekaznika na dwóch konektorach(30, 86) znajduje się zasilanie 12V (kontrolka kednym przewodem podłączona do minusa aku drugim do pinów gniazda przekaźnika - ostroźnie nie zwierając nic obok!)
Jak są zasilania to należy przepiąc przewód kontrolki do plusa na akumulatorze (dodatni biegun) i sprawdzić czy na konektorze łączącym się z pinem 85 przekaźnika pojawi się minus po przekręceniu kluczyka.
"Zdjęcia nie są mojego autorstwa, pochodzą z internetu - podobne objawy problemu sa powszechnie znane"

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej