Forum > i30 GD

fizyczne zaślepienie EGR w 1.6 CRDI wystarczy ? czy trzeba wykodować ?

<< < (3/5) > >>

dareknbr:
Podstawa to sterownik. Blaszka po tym zabiegu zbędna. Można czyścić kolektor i z nową mocą w drogę.

carsik:
no nie do końca. Blaszka jest pożądana aby mimo wszystko ciśnienie nie chciało spierniczać z kolektora. Dużo zależy od konstrukcji zaworu EGR ale zawsze lepiej tę blaszkę włożyć szczególnie że koszt żaden.

christo:
Dostałęm info od jednego użytkownika i30 że w jego 1.6 crdi 110KM z 2014r. którego zaślepił samą blaszką bez żadnego kodowania od 2 lat jeździ i nie wywala żadnych błędów.
Inny napisał że tylko 1 raz wywaliło mu check i z kodu błędu wyszło, że za duże stęzenie tlenków azotu ale po wykasowaniu go juz to sie więcej nie powtórzyło.

carsik:
no to można próbować. Ty masz chyba młodszy ale może nic nie ruszali w sofcie i kontrolerach. JUż pisałem, że hyundai jakoś specjalnie nie dba o samodiagnozę tych pojazdów.

dareknbr:
Panowie nie powielajcie zasłyszanych legend od bajkopisarzy. Jak pisałem wcześniej tylko w sterowniku modyfikacja bez blaszki. Należy zwrócić uwagę na jeszcze jedną ważną rzecz otóż EGR współpracuje z filtrem cząstek w trakcie jego wypalania. Samo zamknięcie EGR może doprowadzić do braku temperatury potrzebnej do wypalenia filtra. Może ale nie musi, czasami zdarza się. Tak naprawdę powinno się usunąć filtr elektronicznie a następnie fizycznie oraz elektroniczne zamknięcie EGR. Jeżeli ktoś się uprze na blaszkę - można tylko po co.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej