Autor Wątek: Niesprawne koło dwumasowe 2.0 CRDi 185 KM - bardzo drogie części  (Przeczytany 537 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jturski

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 10
Witam,
mam problem ze swoim Tucsonem 2.0 CRDi 185 KM 4WD. Przy gaszeniu silnika stuka dwumasa. To co mnie przeraziło to wstępny koszt naprawy. Nie mogę znaleźć zamiennika w dobrej cenie. Jedyny który się pojawia kosztuje prawie 6 000 zł ! I jeszcze jest problem z dostepnością. To możliwe, że do Hyundaia części są droższe niż do mojego poprzedniego BMW 520xd 184 KM? Do niego tyle to kosztowało oryginalne koło dwumasowe z ASO BMW.

Pomoże ktoś z tym tematem? Silnik D4HA.

Offline Jturski

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 10
Odp: Niesprawne koło dwumasowe 2.0 CRDi 185 KM - bardzo drogie części
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Listopad 2021, 09:34:40 »
Mam pierwszą wycenę z ASO Hyundaia PGD w Warszawie.

"Cały koszt wymiany kompletu koła dwumasowego oraz sprzęgła to około 12560,- PLN brutto.
Największa część tej sumy to koło dwumasowe kosztujące około 8500,- , następnie zestaw sprzęgła około 2000,- oraz hydrauliczne łożysko sprzęgła ok 650,-.
Reszta to robocizna oraz śruby montażowe"


Czekam na kolejne ale to już mnie nie bawi. Żeby sama dwumasa i sprzęglo kosztowały 10% wartości nowego auta? Przegięcie.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1271
Odp: Niesprawne koło dwumasowe 2.0 CRDi 185 KM - bardzo drogie części
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Listopad 2021, 12:42:21 »
No niestety ASO hyundaia to porażka. A ceny niektórych części to kosmos. Sam raz zadzwoniłem o wygłuszenie maski taki kawałek materiału niezbyt wielki kosztował coś ok 500zł gdzie w ASO Fiata podobna ale do SC 180zł.
Ale 12tys za sprzęgło to już przegięcie. Może taniej wyjdzie kupić w Niemczech.

Offline Jturski

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 10
Odp: Niesprawne koło dwumasowe 2.0 CRDi 185 KM - bardzo drogie części
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Listopad 2021, 17:29:00 »
No niestety ASO hyundaia to porażka. A ceny niektórych części to kosmos. Sam raz zadzwoniłem o wygłuszenie maski taki kawałek materiału niezbyt wielki kosztował coś ok 500zł gdzie w ASO Fiata podobna ale do SC 180zł.
Ale 12tys za sprzęgło to już przegięcie. Może taniej wyjdzie kupić w Niemczech.

Niestety. dostałem drugą wycenę i jest to samo.

Koszt wymiany koła dwumasowego wraz ze sprzęgłem to koszt 1050 zł brutto.
Koszt części:
koło dwumasowe 23200-2F200 - 8552 zł brutto klient - czas oczekiwania do 3 tyg.
podwójne sprzęgło - 41200-24480 - 2011 zł brutto - ok. 2 dni
łożysko 41421-24360 - 652 zł - ok. 2 dni


Nie dam rady wydać takich pieniędzy na naprawę dwumasy. Szukam zamiennika.

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 912
Odp: Niesprawne koło dwumasowe 2.0 CRDi 185 KM - bardzo drogie części
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Listopad 2021, 22:39:08 »
Koszt wymiany koła dwumasowego wraz ze sprzęgłem to koszt 1050 zł brutto.
Bierz od razu!

Offline Jturski

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 10
Odp: Niesprawne koło dwumasowe 2.0 CRDi 185 KM - bardzo drogie części
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Listopad 2021, 19:38:44 »
Bierz od razu!

No robocizna tania ;) ale szkoda że częsci kosztują 10 razy tyle.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1271
Odp: Niesprawne koło dwumasowe 2.0 CRDi 185 KM - bardzo drogie części
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Listopad 2021, 19:50:35 »
No robocizna tania  ale szkoda że częsci kosztują 10 razy tyle.
Fakt chyba jak na ASO niedrogi koszt montażu ale zapewnie przez to że, na częściach mają z 30% zarobku dodatkowego więc  na czysto skroją 4tys. Rozbój większy niż ich olej za 70zł za litr.


Offline Jturski

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 10
Odp: Niesprawne koło dwumasowe 2.0 CRDi 185 KM - bardzo drogie części
« Odpowiedź #8 dnia: 07 Listopad 2021, 13:49:48 »
PRzy takiej cenie dwaumasy zacząłem mysleć jednak o regeneracji. Wydać 8 tys. zł na czesci poza ASO to dramat. Do tego robocizna i nagle prawie 9 tys. zł. A w aso niecałe 13 tys. zł. Za coś co w BMW f10 robiłem za 4500 zł.

Ktoś robił u siebie regeneracje dwumasy? tutaj pokazali na czym ona polega i nawet sensownie to opisują bez ochów i achów. Jeśli robiliście to kogo doradzicie? Brać tych z tego artykułu czy może kogoś innego polecacie?

https://dailydriver.pl/porady/technika/regeneracja-kola-dwumasowego-warto-ile-kosztuje-i-na-czym-polega/

bo 9 tys. zł za sprzęgło z dwumasą w hyundaiu nie dam. Chyba ze są tańsze zamienniki

Offline Zibi.S68

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 243
Odp: Niesprawne koło dwumasowe 2.0 CRDi 185 KM - bardzo drogie części
« Odpowiedź #9 dnia: 08 Listopad 2021, 20:58:30 »
Jest poważna firma ale nie będę reklamował, na której stronie jest napisane dlaczego nie robią regeneracji dwumasy, a kiedyś robili poszukaj poczytaj zdecyduj. Jeżeli chcesz sprzedać zrób regenerację. Natomiast jak chcesz jeździć to się zastanów dobrze żebyś nie płacił dwa lub trzy razy. Wszyscy lub prawie wszyscy mechanicy wiedzą, że regenerowana dwumasa nie wytrzymuje więcej niż pól roku. Jeżeli się zdecydujesz na regenerację niech koło dwumasowe wyśle mechanik aby później robił to samo za darmo, jeżeli Tobie każe oddać to będzie potwierdzało to co wyżej napisałem Pozdrawiam.

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 912
Odp: Niesprawne koło dwumasowe 2.0 CRDi 185 KM - bardzo drogie części
« Odpowiedź #10 dnia: 08 Listopad 2021, 22:45:44 »
A dlaczego już po 3 latach jest do wymiany? Przebieg z 300 tysięcy?

Offline Jturski

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 10
Odp: Niesprawne koło dwumasowe 2.0 CRDi 185 KM - bardzo drogie części
« Odpowiedź #11 dnia: 09 Listopad 2021, 16:33:28 »
Jest poważna firma ale nie będę reklamował, na której stronie jest napisane dlaczego nie robią regeneracji dwumasy, a kiedyś robili poszukaj poczytaj zdecyduj. Jeżeli chcesz sprzedać zrób regenerację. Natomiast jak chcesz jeździć to się zastanów dobrze żebyś nie płacił dwa lub trzy razy. Wszyscy lub prawie wszyscy mechanicy wiedzą, że regenerowana dwumasa nie wytrzymuje więcej niż pól roku. Jeżeli się zdecydujesz na regenerację niech koło dwumasowe wyśle mechanik aby później robił to samo za darmo, jeżeli Tobie każe oddać to będzie potwierdzało to co wyżej napisałem Pozdrawiam.

różnica w cenie jest tak duża, że mogę 4 razy regenerować i wyjdzie taniej (i to liczą juz z robocizną mechanika). Do tego tamta firma daje rok gwarancji bez limitu kilometrów wiec jak się rozsypie to zapłacą za wymianę tyko u mechanika (650 zł). 2000 zł a minimum 9000 zł to jest duża różnica, przynajmniej dla mnie. Rozmawiłem dziś z kolegą z intercarsu :D (robią dla nich) i on ma Caddy 6 sztuk. Mówi że w 2 sztukach robił już dwumasę. W jednej padła po 40 tys. km ale w dugiej robionej już w innej firmie (trochę droższej) dobija do 80 tys. km. Podobno kiedyś były bardzo kiepskie te metody regeneracji i wytrzymywały 20-25 tys. km max. On twierdzi, że nawet by się nie zastanawiał przy takiej cenie.

Ale chętnie poczytam też inne opinie. Opinie mechaników są dla mnie obarczone ryzykiem. Mechanik kupując nową dwumasę ma na niej zniżkę i zarabia n kliencie, a do tego cześć przyjeżdza mu na zawołanie. Na regerowanej nie zarabia i musi czekać aż dostanie koło po regeneracji na co traci czas. Ale nie mówię że są tylko źli mechanicy.

Mechanik który diagnozował auto mówi, że jeden wtrysk przelewa i dlatego koło dwumasowe się rozpadło. Ale powiedział, że jak tego wtrysku nie zrobię i założe nowe koło nawet z ASO to też za jakiś czas będzie stukać. Nie wiem czy inni mechanicy w ogole na to zwracają uwagę. A potem zdziwienie że kolejne kolo zaraz stuka czy to zamiennnik czy regenerowane. tak też może być.

Offline Jturski

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 10
Odp: Niesprawne koło dwumasowe 2.0 CRDi 185 KM - bardzo drogie części
« Odpowiedź #12 dnia: 05 Marzec 2022, 12:15:59 »
Po niecałych 5000 km mogę na ten moment powiedzieć, że regenerowana dwumasa działa bez problemu. Zobaczymy czy dociągnie do oczekiwanych przeze mnie 40 tys. km. robilem w koncu w tej firmie z artykułu ktore to pokazywala bo skoro sie nie boją tego pokazać to może coś tam sie znają. Zobaczymy. Różnica w cenie ogromna łącznie kosztowało mnie to 2100 zł bo mechanik jeszcze poprawił uszczelnienie skrzyni gdyz tak zalecali Ci od regeneracji. podobno malo kto to robi a potem olej wyplukuje smar z dwumasy i jest po dwumasie. Na tę chwile moge polecić. Jak sie spie.... też dam znać. macie to jak w banku :D