wiesz, nie bardzo rozumiem, co znaczy że DPF się włącza? Chodzi o wypalanie DPF?
Przecież wyraźnie napisałem na początku: "procedura wypalania DPF włącza się...".
Tak czy inaczej problem został zlokalizowany. Rzeczywiście procedura wypalania włączała się codziennie od razu po zagrzaniu silnika. Ostatnie parę dni nawet nie kończyła się po ponad 50 minutowej jeździe co już mnie mega zdziwiło. Okazało się, że kabelek dochodzący do czujnika temperatury silnika został przerwany przy wejściu do takiej plastikowej kostki zaraz za silnikiem - łatwo można do tego dojść wystarczy zdjąć pokrywę silnika, Zobaczymy co będzie po usunięciu usterki ale to raczej to.
Dziwi mnie tylko, że komputer nie zasygnalizował żadnego błędu, ani Hyundai nie przewidział żadnej kontrolki awaryjnej w takim przypadku. Nawet DPF w tej wersji i30 nie ma żadnej kontrolki. Co gorsza dowiedziałem się, że gdybym tak cały czas jeździł to by była katastrofa - czyli albo problemy z silnikiem albo filtrem DPF i finalnie sygnalizacja kontrollki check engine. Został póki co upuszczony olej z silnika bo już był ponad normę więc prędzej czy później by przebrał całkowicie.
Po tej akcji Hyundai ma u mnie dużego minusa a za takie coś powinni ich powiesić za jajca. Nie wiem co w wypadku ludzi, którzy w ogóle nie zwracają uwagi na tego typu rzeczy - jak długo dało by się tak jeździć :-)