Autor Wątek: Problem z DPF  (Przeczytany 5820 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mechsio

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 39
Problem z DPF
« dnia: 19 Sierpień 2021, 15:53:06 »
Od jakiegoś tygodnia, dwóch procedura wypalania DPF podczas jazdy włacza mi się praktycznie codziennie. Czyli od razu po zagrzaniu silnika włącza się i po około 15 minutach się wyłacza (niby sie wypalił) potem jade jeszcze tak ze 5-10 km i wyłaczam auto. Trasa z powrotem... odpalam auto jade, silnik sie zagrzewa do temp. własciwej i oczywiscie DPF znowu się włącza i powtórka z rozrywki.
Wcześniej żadnych problemów. DPF sie wypalał średnio co 300-400 km. Przebieg 136 tys. Czy to już koniec życia tego dziadostwa, czy co mu odwaliło? Przebiegi różne ostatnimi czasy nawet wieksze niż zwykle jednorazowo i po 200 km autostradą. Po tych dłuższych jazdach dpf wytrzymie tak z 250 km zanim się właczy ale czasem nawet od razu po tak długiej jeździe jest w stanie się właczyc od razu nasteponego dnia po zagrzaniu silnika. Ostatnio właśnie dzieje sie to codziennie przy przebiegach rzedu 30 km w jedna strone.

Offline carsik

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 125
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Sierpień 2021, 20:22:56 »
wiesz, nie bardzo rozumiem, co znaczy że DPF się włącza? Chodzi o wypalanie DPF?

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Sierpień 2021, 07:13:08 »
Wielu sądzi, że gdy coś wyraźnie daje znać o swoim istnieniu, to wtedy się włącza, na przykład turbina (a to tzw. turbodziury doświadczają).

Offline mechsio

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 39
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Sierpień 2021, 09:20:39 »
wiesz, nie bardzo rozumiem, co znaczy że DPF się włącza? Chodzi o wypalanie DPF?

Przecież wyraźnie napisałem na początku: "procedura wypalania DPF włącza się...".

Tak czy inaczej problem został zlokalizowany. Rzeczywiście procedura wypalania włączała się codziennie od razu po zagrzaniu silnika. Ostatnie parę dni nawet nie kończyła się po ponad 50 minutowej jeździe co już mnie mega zdziwiło. Okazało się, że kabelek dochodzący do czujnika temperatury silnika został przerwany przy wejściu do takiej plastikowej kostki zaraz za silnikiem - łatwo można do tego dojść wystarczy zdjąć pokrywę silnika, Zobaczymy co będzie po usunięciu usterki ale to raczej to.

Dziwi mnie tylko, że komputer nie zasygnalizował żadnego błędu, ani Hyundai nie przewidział żadnej kontrolki awaryjnej w takim przypadku. Nawet DPF w tej wersji i30 nie ma żadnej kontrolki. Co gorsza dowiedziałem się, że gdybym tak cały czas jeździł to by była katastrofa - czyli albo problemy z silnikiem albo filtrem DPF i finalnie sygnalizacja kontrollki check engine. Został póki co upuszczony olej z silnika bo już był ponad normę więc prędzej czy później by przebrał całkowicie.

Po tej akcji Hyundai ma u mnie dużego minusa a za takie coś powinni ich powiesić za jajca. Nie wiem co w wypadku ludzi, którzy w ogóle nie zwracają uwagi na tego typu rzeczy - jak długo dało by się tak jeździć :-)

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Sierpień 2021, 18:06:35 »
Filtry cząstek stałych są powszechnie nielubiane, więc producenci maksymalnie ograniczają wszelką informację o ich istnieniu w aucie.

Offline ozyrys00

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 18
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Wrzesień 2021, 18:17:02 »
Czesc, czy moglbys zrobic zdjecie w ktorej okolicy przewod zostal przetarty?

Offline mechsio

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 39
Odp: Problem z DPF
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Wrzesień 2021, 19:55:10 »
Czesc, czy moglbys zrobic zdjecie w ktorej okolicy przewod zostal przetarty?

Od razu za silnikiem.