Mój własny update - dla potomnych
Potwierdzam, że po wymianie czujnika wciśnięcia sprzęgła zniknęły poniższe usterki:
- tempomat nie chiał się aktywować ( nie reagował na wcśnięcie SET na kierownicy )
- nie działał "podpowiadacz" zmiany biegów
- nie działał asystent zjazdu (cały czas kontrolka świeciła na czerwono )
Przy pedale są 2 czujniki - u mnie zepsuty był ten górny, który jest "wciśnięty", gdy pedał sprzęgła jest w normalnej pozycji. Dodatkowa podpowiedź: "górny" czujnik to ten bez kabelka, a "dolny" ma kabelek ( ten załącza się, gdy wciskamy pedał do oporu - np. przed odpaleniem silnika z guzika ).
Polecam zdjąć osłonę pod kierownicą, fotel dać max do tyłu, a kiefownicę wyciagnac max w strone kierowcy i do góry - jest wtedy więcej miejsca na manewry. Oba czujniki odkręcamy kluczem płaskim 14, ale nie za długim - jest mało miejsca na manewry - szczególnie przy odkręcaniu tego "górnego".
Ostatni tip ide mnie: czujniki najlepiej sprawdzić multimetrem - sprawne powinny zwierać tylko w momencie "wciścięcia" - u mnie właśnie ten zepsuty "zwierał" na stałe i dlatego wymgał wymiany.
Pozdrawiam i szerokiej drogi!