Autor Wątek: Włącznik pedału sprzęgła w Hyundai ix35  (Przeczytany 2746 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Heniutek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
Włącznik pedału sprzęgła w Hyundai ix35
« dnia: 19 Sierpień 2021, 18:50:14 »
Od jakiegoś czasu nie działa asystent podjazdu i tempomat . Komputer odczytał błędy C1520,P0704 co wskazało na czujnik pedału sprzęgła. Wymieniłem to ustrojstwo i nadal jest bez zmian. Ratujcie

Offline demios

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 16
Odp: Włącznik pedału sprzęgła w Hyundai ix35
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Sierpień 2021, 11:49:09 »
Przy pedale masz 2 czujniki, zapewne wymieniłeś nie ten co trzeba...

Offline Heniutek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
Odp: Włącznik pedału sprzęgła w Hyundai ix35
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Sierpień 2021, 14:49:49 »
Nie wiedziałem że są dwa. Dzięki za podpowiedź.

Offline Łukasz_ix35

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 7
Odp: Włącznik pedału sprzęgła w Hyundai ix35
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Grudzień 2021, 19:17:00 »
Czy możesz potwierdzić, że wymiana obu czujników rozwiązała problem?
Może je kupić gdzieś np. na alledrogo, tak? Jeden jest "bez" kabelka, a drugi "z" kabelkiem - zgadza się?

Offline Łukasz_ix35

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 7
Odp: Włącznik pedału sprzęgła w Hyundai ix35
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Czerwiec 2023, 15:37:01 »
Mój własny update - dla potomnych ;)

Potwierdzam, że po wymianie czujnika wciśnięcia sprzęgła zniknęły poniższe usterki:
- tempomat nie chiał się aktywować ( nie reagował na wcśnięcie SET na kierownicy )
- nie działał "podpowiadacz" zmiany biegów
- nie działał asystent zjazdu (cały czas kontrolka świeciła na czerwono )

Przy pedale są 2 czujniki - u mnie zepsuty był ten górny, który jest "wciśnięty", gdy pedał sprzęgła jest w normalnej pozycji. Dodatkowa podpowiedź: "górny" czujnik to ten bez kabelka, a "dolny" ma kabelek ( ten załącza się, gdy wciskamy pedał do oporu - np. przed odpaleniem silnika z guzika ).

Polecam zdjąć osłonę pod kierownicą, fotel dać max do tyłu, a kiefownicę wyciagnac max w strone kierowcy i do góry - jest wtedy więcej miejsca na manewry. Oba czujniki odkręcamy kluczem płaskim 14, ale nie za długim - jest mało miejsca na manewry - szczególnie przy odkręcaniu tego "górnego".

Ostatni tip ide mnie: czujniki najlepiej sprawdzić multimetrem - sprawne powinny zwierać tylko w momencie "wciścięcia" - u mnie właśnie ten zepsuty "zwierał" na stałe i dlatego wymgał wymiany.

Pozdrawiam i szerokiej drogi!  ;D