Witam.
Mój pacjent: i30 II GD (kombi) rok 2013, silnik 1,4.
Jakiś miesiąc temu zauważyłem następujące objawy:
- światła mijania, oświetlenie kabiny oraz wszystkie inne możliwe światła zaczęły "pulsować" - zarówno na postoju jak i w trakcie jazdy
- co jakiś czas na ułamek sekundy zapalała się kontrolka ładowania akumulatora - tylko w trakcie jazdy
- ładowanie miernikiem wykazało dość duże "falowanie" napięcia ładowania
Wymieniłem alternator na regenerowany z gwarancją 12 m-cy.
Po wymianie wszystkie objawy ustąpiły, ale niestety nadal co jakiś czas zapala się w trakcie jazdy na ułamek sekundy kontrolka ładowania akumulatora. Już sam nie wiem, czy się tym przejmować, bo nie uśmiecha mi się demontowanie alternatora i odsyłanie na gwarancję. Gdzieś wyczytałem, że takie objawy może dawać NIEORYGINALNY regulator napięcia. Tylko że oryginalny w ASO kosztuje fortunę (dosłownie) i nawet nie jest w tej chwili dostępny. Nie ma też gwarancji, czy po wymianie ten objaw ustąpi. A może na chwilę odpiąć akumulator??? Tylko nie wiem, czy radio się nie rozkoduje, albo coś innego nie porobi się z elektroniką...
Czy może być jeszcze jakaś inna przyczyna tak dziwnego objawu?
Z góry dziękuję za pomoc.