Forum > i30 GD

Kontrolka ładowania akumulatora co jakiś czas na ułamek sekundy zapala się

(1/7) > >>

Markuss1:
Witam.
Mój pacjent: i30 II GD (kombi) rok 2013, silnik 1,4.
Jakiś miesiąc temu zauważyłem następujące objawy:
- światła mijania, oświetlenie kabiny oraz wszystkie inne możliwe światła zaczęły "pulsować" - zarówno na postoju jak i w trakcie jazdy
- co jakiś czas na ułamek sekundy zapalała się kontrolka ładowania akumulatora - tylko w trakcie jazdy
- ładowanie miernikiem wykazało dość duże "falowanie" napięcia ładowania
Wymieniłem alternator na regenerowany z gwarancją 12 m-cy.
Po wymianie wszystkie objawy ustąpiły, ale niestety nadal co jakiś czas zapala się w trakcie jazdy na ułamek sekundy kontrolka ładowania akumulatora. Już sam nie wiem, czy się tym przejmować, bo nie uśmiecha mi się demontowanie alternatora i odsyłanie na gwarancję. Gdzieś wyczytałem, że takie objawy może dawać NIEORYGINALNY regulator napięcia. Tylko że oryginalny w ASO kosztuje fortunę (dosłownie) i nawet nie jest w tej chwili dostępny. Nie ma też gwarancji, czy po wymianie ten objaw ustąpi. A może na chwilę odpiąć akumulator??? Tylko nie wiem, czy radio się nie rozkoduje, albo coś innego nie porobi się z elektroniką...
Czy może być jeszcze jakaś inna przyczyna tak dziwnego objawu?
Z góry dziękuję za pomoc.

weuek:
Jeszcze może być przewód łączący alternator z akumulatorem. Albo przewód masowy.

maniek87:
Tak jak kolega weuek wspomina, warto sprawdzić połączenia przewodów,  stan samych przewodow i spadki napięcia na nich.

Markuss1:

--- Cytat: maniek87 w 12 Sierpień 2021, 23:06:52 ---Tak jak kolega weuek wspomina, warto sprawdzić połączenia przewodów,  stan samych przewodow i spadki napięcia na nich.

--- Koniec cytatu ---

Przewody sprawdzone - wszystko OK.
Różnica między ładowaniem sprawdzona na klemach akumulatora i na wyjściu alternatora przy pełnym obciążeniu odbiornikami prądu wynosiła 0,1V. Podobnie gdy mierzyłem stratę na samym przewodzie ładowania. Masa też bez zarzutu.
Ale zauważyłem coś jeszcze - włączenie ogrzewania tylnej szyby (przy włączonych światłach mijania) powoduje spadek napięcia ładowania do 12,7V (obroty silnika jakieś 650). Jak podnoszę obroty silnika do 1000 to ładowanie jest trochę lepsze, ale nie idealne - tak ok. 13,3. Jak wyłączę ogrzewanie tylnej szyby to nawet przy obrotach 650 ładowanie jest idealne - 14,4V.
Co ciekawe jak ładowanie ma tylko 12,7V to i tak nie zapala się kontrolka ładowania.
Ta kontrolka zapala się podczas jazdy - najczęściej przy dodawaniu gazu na dwójce i w momencie zmiany biegu na trójkę - obroty są wtedy w granicach 2 tys. Ale jak kiedyś jechałem na piątce około 100 km/h to też mi mrugnęła parę razy.
Coś mi się wydaje, że Hyundai jest bardzo czuły na nieoryginalny regulator napięcia, ale pewności nie mam....

Markuss1:
Edit:
Na postoju też można wywołać zapalenie się tej kontrolki - poprzez dodanie gazu - też jest to dosłownie półsekundowe mrugnięcie.
I teraz jeszcze podczas jazdy w nocy zauważyłem, że w momencie mrugnięcia tej kontrolki przygasają na taki sam czas światła mijania, oświetlenie kabiny itp. (jest to dosłownie ułamek sekundy).
Coś mi się wydaje, że w tym regenerowanym alternatorze albo nie został wymieniony regulator napięcia, albo został włożony jakiś chiński zamiennik.
Z ciekawości sprawdzałem w różnych sklepach internetowych i na aukcjach - nie ma w tej chwili żadnych regulatorów napięcia do tego modelu -NAWET ZAMIENNIKÓW!

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej