2.2 zacierały się ale w poprzedniej budzie, kiedy nie był to silnik od Hyundai. Co nie znaczy, że ten z początku produkcji Santa Fe jest idealny.
Przyjrzyj się ogłoszeniom z tym silnikiem - zwłaszcza tam gdzie widać rury wydechowe. Większość osmolona. W okolicy jeżdżą 3 takie, 2 z nich dymią jak stare
TDI. Jeździło się nim fajnie (jak działał). Jak trafisz „czysty” to profilaktycznie sprawdź cały dolot i czy turbo od odmy oleju nie dostaje (DPF niestety ukrywa usterkę - póki sprawny)
Problemy z DPF, EGR i odma to chyba standard. Wiele o tym na rosyjskich forach, u nas jeszcze chyba mało popularny.
Co do 2.0T, to w latach 2011-2014 Hyundai wycofał 1,2 mln wadliwych silników z rynku. Coś poprawili w 2015, ale mało tego w sieci. Musi być już chyba Ok, bo do dziś są montowane (poprawione jak w 2.2 crdi)