Forum > i30 GD

Interfejs diagnostyczny 1.6 crdi i30 GD

<< < (2/12) > >>

carsik:
no ale ciśnienie w układzie dolotowym nie zależy od obrotów, zarówno przy 2 czy 3 krpm może być "ciśnienie atmosferyczne" jak i full boost. To zależy od wielu czynników

i30COMFORT:
Tak,ale ciśnienie na wyjściu z turbiny zależy od zmiennej geometrii którą u siebie podejrzewa jako winowajcę. Ciśnienie potrafi się pokazać na torque jako ujemne a to podobno właśnie objaw niedziałającej geometrii

carsik:
nie wiem czy dobrze Cię rozumiem, ale ciśnienie na wyjściu z turbiny jest zależne od tego co sterowanie będzie wymagało. Jeśli dajesz gazem od dołu i nie masz wrażenia, że coś sie zmula w postaci jakiejś turbodziury i nic nieoczekiwanie Cię momentem nie kopie to raczej szukasz problemu. Nie ma ciśnienia ujemnego :), możesz mieć ewentualnie poniżej ciśnienia atmosferycznego i coś tam ten torque kombinuje w ten sposób, ale są momenty kiedy to będzie się pojawiać.

i30COMFORT:
No właśnie ja czuje efekt turbodziury. Jak mi czipowali auto to widzieli ten problem że geometria różnie działa i pytali się czy nie odczuwam czasami dużo mocy a czasami jej brak.

No i właśnie tak odczuwam. Tylko że turbinka tania nie jest i chciałbym być pewny....


Odnośnie ujemnego doładowania to raczej nie chodzi o podciśnienie tylko chyba że tak to widzi interfejs.
popatrz na link i napisz co o tym sądzisz :)

https://astraklub.pl/viewtopic.php?t=805848&start=10

carsik:
Jeśli nie ma luzu na wirniku albo wycieku to nie ruszałbym turbiny. Jutro zerknę na półkę bo mamy taki dziwny szajs który wlewa się do zbiornika paliwa i to czyści geometrię. Sam w to nie wierzyłem, dopóki nie zobaczyłem efektów, podam ci numer katalogowy. Jeśli by to była geometria to możesz sobie to bezinwazyjnie spróbować ruszyć. Możesz geometrie sprawdzić przy pomocy pompki podciśnieniowej i sprawdzić czy sztanga chodzi.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej