Witam,
Od jakiegoś czasu zauważyłem, że w moim i40 przy obrotach 4,5 tys jest lekkie zadławienie, a następnie samochód jedzie dalej (obroty rosną dalej). Dzieje się to na każdym z biegów, niezależnie czy to "jedynka" czy "szóstka". Zawsze dzieje się to przy obrotach około 4,5 tys.
Miałem niedawno problem z czujnikiem położenia wału - zadławiało go strasznie po przejechaniu około 40km (po rozgrzaniu) i nie mogłem się rozpędzić ani zwiększyć obrotów- lecz gdy został wymieniony czujnik położenia wału na nowy problem odszedł, niestety został ten jeden problem z zadławieniem przy 4,5k.
Mechanicy trzymali auto przez 3 dni, komputer nic im nie pokazywał, wymienili MAP sensor na nowy - też nic nie pomogło - rozłożyli ręce i nie wiedzą co to może być.
Czy miał ktoś podobny problem?
PS. Jeden z mechaników mówił, że gdzieś doczytał że Hyundai miał problem z tzw. "katapultą", lecz po wgraniu nowej mapy wszystko było w porządku. (opisany problem "katapulty" pasowałby do mojego problemu) - Będę kontaktował się również z serwisem, może mieli podobny problem..
Hyundai i40, 2013, benzyna, sedan 1.6 GDI 140km(99kW), przebieg 155 tys.
Z góry dziękuję za odpowiedzi,
Pozdrawiam.