Forum > i30 FD
Dymi i szarpie na zimnym.
Robek1:
Witam. Posiadam hyundai i30 1.6 90KM diesel i mam z nim problem. Rano gdy odpalam po nocy puszcza dymka (takiego jednorazowego). Gdy ruszę i jadę że stałą prędkością, obojętnie na którym biegu z obrotami 1500 do 2000 silnik się dławi i kopci. Komputer nie pokazuje błędów. Na początku wymieniłem świece żarowe, co nic nie dało. Następnie wyczyściłem egr i też to samo.
Ale zauważyłem, że po odpięciu wtyczki od egr silnik zapala bez dymka i nie dławi się, jednak lekko stracił moc.
Czujnik temperatury ciczy chyba działa. Tzn. komputer pokazuje temperaturę na zimnym taka jaka jest na zewnątrz. Czy ktoś ma jakieś pomysły co może być. Nie chcę wymieniać części bez potrzeby.
Jak podłączyć egr na krótko, tzn. na którym pinie jest plus i minus?
I mam jeszcze pytanie do posiadaczy i30. Czy u was też wskazówka na desce od temperatury nie dochodzi do 90 stopni, u mnie stoi jakieś 2mm przed.
rodzynpatryk:
Odnośnie temperatury - co prawda inny silnik bo benzyna 1.4, ale wskazówka temperatury niezależnie od pory roku i temperatury zewnętrzej, cały czas na poziomie ~85 st. Z tego co czytałem (bo na początku też mnie to zastanawiało) to jest to normalne i temperatura jest ok :)
Robek1:
Czyli TTTM. Co do dymka. To odłączyłem przepływomierz, żeby sprawdzić czy działa. Oczywiście spala ie wzrosło i pojawił się błąd. Po podłączeniu i wykasowaniu błędów, następnego dnia rano odpalił bez dymka i niw szarpał. Dzień później problem powrócił.
guniak:
Co do temp. to tak ma być. A co do dymka to też mam podobny problem. Zapalę zimny, lub lekko ciepły , potrafi zadymić na błękitno, dym gryzący, tak na 10-15 sek, lekko sie trzęsie. Po czym wszystko się normuje, błędów brak na desce. Brak wycieków , moc jest. Gdzie szukać problemu
Tomekk:
U mnie praktycznie takie same objawy.
Mój i30 (2010r crdi 90KM D4FB, brak dpfa) puszcza dymka zaraz po odpaleniu jak jest zimny lub postoi trochę dłużej. Temat śledzę od jakiegoś czasu bo wcześniej robił to tylko zimą. Po odpaleniu czasami trochę przebierał i nierówno pracował (kilka sekund) wtedy puszczał dymka raczej białego, po chwili wszystko w normie, nic nie szarpał moc ok...odpala za każdym razem i nie ma problemu z odpalaniem- myślałem, że to po prostu świece do wymiany bo nie dogrzewają.
Ostatnimi czasy puszcza dyma nawet jak jest ciepło na dworze. kolor dymka raczej też białawy ale czasem ten dymek to już taki większy się robi. Sam nie wiec gdzie szukać przyczyny.
Obstawiałem świece walnięte ale czy latem jak są upały to powinien puszczać dyma jak zimą?
może czujnik temperatury walnięty albo przekłamuje i na zimnym za dużo leje paliwa a jak się rozgrzeje to jego wskazania są w normie - spalanie cały czas w normie kręci się ok 4,5-5 l. według komputera. Może ktoś wymieniał taki czujnik przez podobne objawy i napisze coś więcej?
wtryski przelewają? chociaż miałem regenerowane już wtryski w Boschu za ponad 2koła bo wtedy stukało w silniku na niskich obrotach,
może to jednak dym z oleju a nie diesla - puszcza turbo albo przez uszczelniacze? - oleju mi raczej nie ubywa od wymiany do wymiany bez dolewki
Jak widać kilka osób ma taki problem to może jak ktoś przechodził temat niech rzuci rozwiązaniem albo pomysłem co i jak sprawdzić, żeby na pałę wszystkiego nie wymieniać.
Nawigacja
[#] Następna strona