Chciałbym uzyskać informacje od użytkowników silników Theta II 2,0T 264 KM, montowanych w Santa Fe DM na rynek północnoamerykański. Jak się sprawują, czy są podatne na usterki, jak to jest z interwałami wymian oleju w silniku( instrukcyjnie co 5000km lub co 3 m-ce). Z informacji na anglojęzycznych stronach wyłania się obraz silnika zawodnego, kosztownego w eksploatacji i naprawach, stwarzający zagrożenie dla użytkowników(pożary, zatarcia). Niby spowodowane jest to wadliwym procesem produkcji wałów korbowych. W Polsce niewiele jest informacji o tym motorze, gdyż nie był dostępy w Europie. Podzielcie się swoimi uwagami, może to pomoże nie tylko mnie (zastanawiam się nad zakupem Santka z takim motorem) ale i innym zainteresowanym. Napiszcie jakie macie przebiegi, ile km przejeżdżacie rocznie, co jaki czas wymieniacie olej w silniku, jaki olej lejecie i wszystko, co może pomóc w podjęciu decyzji- na tak albo na nie.