Autor Wątek: [i30] [1.6 mpi] [G4FG] kolektor ssący z klapkami zmieniającymi długość dolotu  (Przeczytany 729 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline nr

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 2
Cześć, pisałem już na fb w grupie, ale nie wiem czy to wasza grupa, czy jakaś inna, w każdym razie tam bez odzewu więc pozwolę sobie przekleić temat tutaj.

W silniku g4fg występuje zmienna geometria dolotu, sterowana podciśnieniem z kolektora ssącego, praktycznie identyczne jak na tym filmie: . Pomijając już fakt, że po paru latach klapki zaczynają się zacinać i silnik szarpie podczas przyspieszana w zakresie obr. 2000-3000rpm, pomysł z krótkim dolotem w zakresie 0-2000rpm imho jest słaby, w teorii auto miało dostać lepszy moment w tym zakresie obr. ale w praktyce ruszanie z tym silnikiem to jakieś nieporozumienie - podczas puszczania sprzęgła obroty spadają i klapki się otwierają na krótki dolot, moc spada, auto się dławi - tragedia. Wymiana kolektora nie dość, że kosztuje, to jeszcze pomaga na max 3 lata, do czasu gdy klapki znów nie zaczną się przycinać. Rozwiązania są w takim razie dwa: odpiąć cięgno z siłownika i zostawić klapki w pozycji zamkniętej (długi dolot) lub... no właśnie, może jakaś przeróbka, elektrozawór... jest w hyundaiu rozwiązanie na elektrozaworze, wygląda bardzo podobnie, ale jak się zabrać za taką przeróbkę? Generalnie chodzi mi o utrzymanie długiego dolotu do 4500rpm i otwarcie krótkiego powyżej tej wartości. Czy ktoś w was przerabiał może ten problem u siebie?