Forum > Kona
Opinia odnośnie Kona 1.0
y4r3k:
Cześć, nie widzę tu takiego tematu, więc wrzucę swoje uwagi.
Mój ma przejechane ponad 20tys.
Dzwięk:
Samochód oczywiscie terkocze z powodu obecnosci 3 cylindrow: na starcie i podczas 'wdepnięcia', zwlaszcza przy niskich obrotach. Nie jest to dla mnie denerwujące, a nawet potrafi brzmieć przyjemnie (sportowo ? :D ), w każdym razie chyba lepiej niż piłowanie wolnossacego silnika na 6k rpm.
Wiem, ze niektórych niepokoi dzwięk, który potrafi pojawić się na starcie (czytałem o dzwiękach metalicznego 'tarcia', ale nie znalazłem żadnych informacji żeby był z tym jakiś realny problem. Dopiero po wsłuchaniu zauważyłem, że faktycznie u mnie przez ok 30s po starcie słychać jakiś dodatkowy szelest, potem znika (czyżby napinacz lańcucha potrzebował czasu az pojawi sie ciśnienie oleju ?)
Zawieszenie:
Samochod wg mnie bardzo przyjemnie się prowadzi, ale przesiadłem się z wyższego. Zawieszenie jest lekko twarde, sprawia wrażenie sprężystego i zwartego. Napewno lepiej bierze się zakręty niż suvem.
Dynamika jazdy:
Jest tak, jak się spodziewałem po czytaniu recenzji, czyli nieźle. Jeśli ktoś przesiada się z benzyny wolnossacej o podobnym stusunku moc/masa to powinien być zadowolony. Oczywiście nie jest to rakieta, ale przy prędkościach miejskich ma wyraźne 'odejście' po mocniejszym wciśnięciu na gaz.
Spalanie:
Ponieważ jeżdżę głownie po mieście - u mnie wychodzi minimum 7L jeśli nie ma wielkich korków. W trasie oczywiscie mniej.
Odnośnie bagażnika - 2 poziomy pod podłogą pozwalają nawciskać trochę narzędzi itp, to mi się podoba. Szkoda, że srebrne zaczepy podłogi (do siatki) są chyba z plastiku. U mnie trzeba też dość mocno trzasnąć klapą bagażnika żeby się domknęła.
Mam jeszcze uwagę odnośnie szyby przedniej. Moduł kamerki od asystenta pasa ruchu zabiera trochę miejsca na szybie, jeśli ktoś chciałby zamontować rejestrator w formie lusterka, montowanego na oryginalne, to chyba moduł będzie zasłaniać część kadru.
weuek:
--- Cytat: y4r3k w 20 Kwiecień 2021, 19:21:42 --- W trasie oczywiscie mniej.
--- Koniec cytatu ---
O ile ta trasa to nie autostrada, jak sądzę. Wszystkie małe silniki obnażają wtedy swój apetyt na paliwo.
y4r3k:
--- Cytat: weuek w 21 Kwiecień 2021, 06:00:18 ---O ile ta trasa to nie autostrada, jak sądzę. Wszystkie małe silniki obnażają wtedy swój apetyt na paliwo.
--- Koniec cytatu ---
Niestety moc nie bierze się z powietrza i dla ekonomicznej jazdy na autostradzie trzeba by jechac tak do 120km/h na 6 biegu.
weuek:
Tak czy siak, wygodniejsze w jeździe takie doładowane 1.0 niż wolnossące 2.0. Tylko trwałość tego pierwszego marna.
Argus:
Cześć. Też mam Kone 1.0 z przebiegiem ok 19 tyś. Podzielam wszystkie Twoje spostrzeżenia. Natomiast ze spalaniem jest dosyć ciekawa historia. W okresie zimowym moja Kona na stałej trasie poza miastem o długości 18 km paliła ok. 5,5/100. po kilku dniach, na tej samej trasie (ten sam styl jazdy, takie spokojne kulanie się) spalanie wzrastało do ok. 7/100. Następnie nieco dynamiczniej przegoniłem Konę przez jakieś 20 km po drodze ekspresowej. Po takim zabiegu spalanie znowu spadało do ok. 5,5 /100 na mojej "wzorcowej" trasie. Rozmawiałem o tym w ASO i podobnie jak ja wiążą ten temat z procesem wypalania się GPFu. Po prostu delikatna jazda w okresie chłodów nawet na dłuższym dystansie, nie powoduje takiego rozgrzania się rdzenia GPFu, żeby wypalić sadzę. Dlatego trzeba po zauważeniu wzrostu spalania przegonić auto nieco dynamiczniej. Ot cena pseudoekologii.
Dźwięki silniczka są faktycznie różne. Mój przestał metalicznie podzwaniać na zimnym ale za to jest taki cichy świerszcz (łoskot) na średnich obrotach po rozgrzaniu.
A i po zimie pięknie chromowane srebrne zaciski hamulcowe zrobiły się smuto szare (głównie tylne)...sól w kosmicznych ilościach czyni cuda. :o
A właśnie montowałem rejestrator jazdy i faktycznie obudowa fabrycznej kamery lekko wchodzi w kadr (kamera po stronie pasażera). Do dziś nie doszedłem jak działa automatyczne odparowywanie przedniej szyby.
Generalnie fajny samochód. Wcześniej miałem I30 1,6 CRDI od nowości przez 10 lat. Kona pomimo małego ciałem ale dużego duchem silnika, w porównaniu z poprzednim dieselkiem (90KM) to rakieta (no prawie rakieta).
Nawigacja
[#] Następna strona