Forum > Santa Fe (2006-
dziwny problem - spadek mocy?
jurek_wln:
obiecałem, że wrócę z odpowiedzią ale problem nadal nie rozwiązany, mechanik rozkłada ręce :(
wymieniłem EGR na oryginalny, nowy
wymiana filtra powietrza
czyszczenie przepustnicy + adaptacja
czyszczenie przepływomierza + adaptacja
stary EGR pokazywał błędne parametry, stąd wymiana na nowy ale gdy wystąpi problem (czasem zapala się check engine, czasem nie) błąd nadal wskazuje ma elektroniczne lub mechaniczne uszkodzenie EGR. Mechanik twierdzi, że to coś innego, co objawia się wyświetleniem takiego błędu ale pomysłów brak. Zasugerował, że może coś nie tak jest z programem na silniku, nie wiem, nie znam się.
W tym modelu spaliny wracają podobno przez blok silnika i tam nie zaglądaliśmy. Nie była sprawdzana turbina.
Co jeszcze powinienem sprawdzić, u kogo szukać pomocy?
Ratunku!!!
Blue ix35:
Hej, a co zrobiles z grzejacymi sie hamulcami...? bo jak nic i nadal sie grzeja to wymienisz pol samochodu a on nadal bedzie ciezko szedl...
hamulce przy jezdzie praktycznie bez hamowania nie maja prawa byc gorace, jesli sprawdzasz zaraz po hamowaniu to i owszem moga ale przejedz kilkaset metrow i powinny byc temp otoczenia , jesli nie sa to trzeba tam zajrzec.
Cholera kolejny watek i musze o ¨dziurce ¨ powiedziec ...jak jest nieszczelnosc na przewodzie dolotowym to tez auto bedzie mulilo a to w polaczeniu z zblokowanymi hamulcami da efekt mula i spalanie wzrosnie duzo powyzej normy, a widzisz i wywala blad na dolocie , jest jeszcze czyjnik cisnienia powietrza i temp( rozne w roznych autach) ktory jesli jest uszkodzoany wysyla bledny sygnal do reszty, reszta na tej podstawie probuje dobrac mieszanke i niestety nie ma czym jechac bo sie cyferki z iloscia nie zgadzaja...manko jest.
waszek_rmc:
Udało się zdiagnozować? Moje skromne zdanie - silniki maja jakaś wadę, która ujawnia się prędzej lub później.
To o czym piszesz, czyli i powrocie spalin wiele tłumaczy co było w moim przypadku (wszędzie sadza i błoto). Przeglądając rosyjskie fora lekiem na wszystko było wycięcie DPF i zaślepienie EGR. Tam już spadki mocy pojawiały się po przejechaniu 30 -40 tys.
Nie wiem czy przez hamulce można wprowadzić auto w tryb awaryjny.
Ja bym jeszcze sprawdził szczelność w porządnym warsztacie i wyczyścił wszystko (intercooler, przewody i turbo). Do tego ten czujnik o którym wspominałem wcześniej.
Piszesz o check engine, jaki dokładnie błąd?
Nawigacja