Forum > Getz

Wymiana łożyska - przód

(1/3) > >>

obsydian:
Witam,

Chciałbym podjąć się samodzielnej wymiany łożyska w moim gacku. Znalazłem filmik na you tubie i wygląda na to ze byłbym w stanie podołać temu zadaniu.

//www.youtube.com/watch?v=Tk3b4iY_RZM
Jedyna co mnie ogranicza to brak prasy oraz narzędzia do uwolnienia przegubu kulowego, ale mam zamiar zakupić je wkrótce.

1. Czy macie jakieś dodatkowe materiały/poradniki które mogłyby pomoc w tym procesie?

Jako ze auto ma już 17 lat najbardziej obawiam się ze zatrzymam się w połowie roboty, bo jakaś odkręcona cześć albo zwykła śruba/nakrętka nie będzie nadawała się do ponownego użycia z powodu korozji lub uszkodzenia w procesie demontażu.

2. Czy moglibyście doradzić jakie dodatkowe części można by zakupić/wymienić poza łożyskiem (tak na wszelki wypadek - hamulce robiłem niedawno)?

Mieszkam w UK wiec zakup narzędzi i części i tak wyjdzie mniej więcej tyle samo co naprawa u mechanika a wychodzę z założenia ze mogę się czegoś nauczyć w procesie wymiany.
Łożysko było już wymieniane dwukrotnie przez lokalnych majstrów ale problem z buczeniem powraca po okresie gwarancyjnym.

3. Czy może to sygnalizować jakieś inne problemy?

Wszelka pomoc i linki to materiałów pomocniczych będzie mila widziana

Pozdrawiam

robaszek127:
Ja wymieniałem kilka razy. Wcale oryginał nie jest lepszy od najtańszego łożyska optima/hart. Jest zabawy szczególnie jak nie masz prasy. Ja raz nabijałem młotem i poszło ale to orka na ugorze. Najgorzej jest wybić łożysko z piasty. Musisz znaleźć  odpowiednie tulejki pasujące co nie jest łatwe jak się nie ma kupy rzeczy pod ręką.
Najprościej jednak jest kupić używaną całą zwrotnicę. Ja chciałem zrobić tak ale mam wersję bez absu i ciężko było kupić więc wymieniłem łożysko.
Wcisnąć jest prosto bo robisz przez stare łożysko.

AndrzejK.:
Wykonywałem tą operację jakiś czas temu, tyle,że u mnie było fabryczne łożysko i nawet prasa się "naciągała", aby zrobić pierwszy ruch....
Reszta do ogarnięcia jak masz troszkę wiedzy i narzędzia.
Jednakże sugeruję wszystko rozmontować/zmontować sam, a kwestię wymiany łożyska zlecić komuś kto dysponuje prasą.

robaszek127:
Nie warto też przepłacać na oryginalne łozysko. Sam kupiłem i wytrzymało tylko ok 60tys przebiegu. Tak samo łożysko NTY miało złą śrubę plus bardzo ciężko było je wcisnąć. Teraz kupiłem polecanego Harta gdzie są podobno pakowane łożyska Optimala i montaż był bajką.

obsydian:
Dzięki za odpowiedzi. Nasunęło mi się jeszcze jedno pytanie...

Czy będę w stanie wykonać to wymianę używając tylko lewarka do wymiany opon z jednej strony? Na tym filmiku widzę jak gościu obraca kołem raz w jedna raz w druga stronę żeby mieć lepszy dostęp do śrub, na lewarku to będzie niemożliwe.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej