Autor Wątek: Santa fe 2003r 2.7 V6 uboga mieszanka i korekty - prośba o opinie.  (Przeczytany 873 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tomecki8317

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 7
Witam. Tak jak w temacie, proszę o opinię na temat odczytów wartości sond lambda i korekty. Ostatnio byłem u mechanika który robił przy aucie i kazałem mu sprawdzić błędy w sterowniku. Podłączył sie i stwierdził że silnik pracuje na zbyt ubogiej mieszance. Że albo łapie lewe powietrze albo wtryski padają. Z tego co zauważyłem to silnik pracuje równo na jałowym. Przyspiesza też płynnie. Spalanie w cyklu mieszanym (dojeżdżam 40km do pracy w jedną stronę) ok 12L/100km. Checka też nie wywala.
Acha, dodam że instalacja LPG nie jest w użytku, tzn. chcę ją reanimować ale dopiero gdy z Pb zrobię porządek.
« Ostatnia zmiana: 14 Marzec 2021, 17:45:34 przez tomecki8317 »

Offline tomecki8317

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 7
Odp: Santa fe 2003r 2.7 V6 uboga mieszanka i korekty - prośba o opinie.
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Marzec 2021, 17:43:44 »
I dalszy ciąg zdjęć :-)

Offline tomecki8317

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 7
Odp: Santa fe 2003r 2.7 V6 uboga mieszanka i korekty - prośba o opinie.
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Marzec 2021, 11:03:41 »
Nikt nie potrafi nic podpowiedzieć ??

Offline wentyl1@onet.eu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 75
Odp: Santa fe 2003r 2.7 V6 uboga mieszanka i korekty - prośba o opinie.
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Marzec 2021, 19:48:49 »
Witam.
Obejrzyj sobie filmik o korektach i wszystko będziesz wiedział sam.
Link do filmu. https://youtu.be/gR6RixCIFc4.
Tak na szybko to korekty są po to, żeby silnik dostawał odpowiednią ilość paliwa do ilości powietrza. Więc dopóki komputer potrafi sterować dawką paliwa, tak że nie wywala cheka to mieszanka jest dobra. Aktualne wartości korekt paliwowych podpowiadają, czy coś się dzieje z układem paliwowym. U ciebie na banku1 komputer zwieksza dawke paliwa (wtryski są dłużej otwarte), na banku drugim ujmuje paliwa ( wtryski krócej otwarte). Czyli w porównaniu do stanu auta po wyjechaniu z fabryki, na banku 1 wtryski są otwarte dłużej, na banku2 krócej.