Autor Wątek: nowa elantra czy ix35?  (Przeczytany 31317 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

radark

  • Gość
nowa elantra czy ix35?
« Odpowiedź #15 dnia: 03 Styczeń 2012, 00:15:42 »
jeżeli ktoś się nie liczy z kasą to 2-litrowy benzyniak 4x4 będzie ok, chociaż podobno bardziej żwawy jest o dziwo silnik 1,6 w ix35, byłem ostatnio na jeździe testowej ix35 i elantry, człowiek który ze mną jechał uczciwie mi powiedział, że ix35 1,6 spala w mieście ok 10l i nie ma cudów żeby było mniej trasa to ok 7,5l, z silnikiem 2,0 spalanie jest na poziomie 10-15 l, w elantrze spalanie wg niego jest dużo niższe miasto 7 trasa 6, mówił na podstawie doświadczeń użytkowników z salonu, obydwa auta bardzo fajne w dalszym ciągu sie zastanawiam który, ix35 nie był taki mułowaty jak myślałem nawet dawał radę chociaż wypadł gorzej od elantry i i30, ale nie była to różnica wielka, elantra jeździ bardziej ekskluzywnie jak dla mnie bardzo płynnie i na maksa komfortowo pod względem zawieszenia i fotela, dynamika jest podobna jak w i30 1,6, ma sie wrażenie ze to auto płynie, suv wiadomo jest bardziej czołgowy ale to jego zaleta, jest dośc wygodny nie stwierdziłem jakiś uchybień pod tym względem dużo przestrzeni, świetna widoczność, w elantrze troche gorsza ale nie jest tak źle jak słyszałem, nie wiem jak w trasie głośnośc itp, jak ktoś jeździł tymi autami niech sie podzieli wrazeniami

Saly75

  • Gość
nowa elantra czy ix35?
« Odpowiedź #16 dnia: 03 Styczeń 2012, 02:31:45 »
radark ja również jestem przed zakupem auta, tylko nie mam takiego dylematu jak TY.
Obecnie jeżdżę Focusem kombi TDDI z 2002r i mam rodzinkę 2+2.
Właściwie ja już wybrałem i jest to ix35.
Rozmyślałem tylko na wersją silnikową i ostatecznie stanęło na benzynie 1.6.
Porównywałem (katalogowo) nowego Focusa kombi, ix35 i po Twoim poście Elatre.
W wymiarach auta bardzo podobne.
Na plus dla ix35, że siedzi się wyżej, ma większe koła, większy prześwit a z silnikiem 1.6 nie jest aż taki ciężki. Z tyłu ma zawieszenie wielowachaczowe.
Oczywiście chciało by się mieć 4x4 i spalanie CRDI, ale to znów większe koszty zakupu i utrzymania.
Ja robię rocznie autem jakieś 20tyś. z czego w ciągu tygodnia jazda tylko po mieście, a na weekend trasa Lublin-Radom-Lublin. 2x do roku dalsze wyjazdy nad morze i w góry.
Ja swoje lata szaleństw za kierownicą mam za sobą, więc w trasie jadę 80-100/120km/h bez bezsensownego wyprzedzania każdego auta.
Co do spalania to na starym forum śledziłem statystyki użytkownika firefighter1 na

http://www.motostat.pl/vehicle-stats/31400

i tragedii nie ma jak na silnik 1.6 GDI.
Zważywszy na fakt, że za diesla (1.7) trzeba zapłacić jakieś 10-15tyś więcej, a cena ropy idzie w górę to wyższe spalanie benzyny jest do zaakceptowania.

Rybka&Wieprz

  • Gość
nowa elantra czy ix35?
« Odpowiedź #17 dnia: 03 Styczeń 2012, 05:28:14 »
Lukasz, do ix35 montuja szesciobiegowe skrzynie manualne i automaty.

Łukasz

  • Gość
nowa elantra czy ix35?
« Odpowiedź #18 dnia: 03 Styczeń 2012, 17:30:08 »
Rybka&Wieprz, to myślę, że nie powinno być istotnych różnic w spalaniu pomiędzy wersją z manualną a automatyczną skrzynią biegów. Pozostaje jeszcze kwestia przełożeń ale pewnie są podobne.

NieAmator

  • Gość
nowa elantra czy ix35?
« Odpowiedź #19 dnia: 04 Styczeń 2012, 11:22:21 »
ja osobiście wybrał bym elantre chociaż ix 35 bardzo mi się podoba. Ale elantra jest ekonomiczniejsza

Offline jacek2

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 547
nowa elantra czy ix35?
« Odpowiedź #20 dnia: 04 Styczeń 2012, 13:00:38 »
:mrgreen:  :mrgreen:  Mogę coś napisać o ix 35, ale o 2.0 dieselu.

W porównaniu z benzynką jest zdecydowanie dużo, dużo bardziej dynamiczny.

Mogą to potwierdzić inni użytkownicy ixów w dieselu. :mrgreen:
Spalanie u mnie przy mojej jeździe w górach mieści się w granicach 8,0 - 8,5 L/100km.

Osobiście natłukłem już ok 34000 km i auto spisuje się idealnie.
Jestem bardzo zadowolony. :-)

Offline lukasz.zst

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 460
nowa elantra czy ix35?
« Odpowiedź #21 dnia: 05 Styczeń 2012, 22:55:38 »
Opisałem w temacie poprzednim jak kupic auto tanio. Znajomi z Warszawy poszli tym samym tropem i szukali jak najlepszej oferty na ix35 comfort  1.7 diesel dostali najlepsza ofertę 71 tys.ł brutto w cenie lakier metalik ,czujniki parkowania i komplet opon zimowych nankang - zawsze coś .Oczywiście auto nowe

radark

  • Gość
nowa elantra czy ix35?
« Odpowiedź #22 dnia: 06 Styczeń 2012, 01:04:06 »
zrobiłem jeszcze jeden porządny test samochodów, jazda za kierownicą, potem z tyłu jako pasażer plus dokładny ogląd bagażników w jednym i drugim, tym razem miałem okazję jechać ix35 benzyna 1,6. Wnioski są takie: obydwa auta są świetne, wnioski z nastawieniem na rodzinę z dzieckiem lub dziećmi
Elantra:
plusy: piękna limuzyna, w środku wykończenia sprawiają wrażenie jakby siedziało się w dużo droższym aucie, z pozycji kierowcy jak i z zewnątrz zacięcie sportowe, takie męskie autko, obsługa komfortowa biegi, pedały, czytniki, wszystko działa gładko, idealne dla singli lub par, praca silnika cicha i elastyczna, dynamika na dobrym poziomie, kierowca siedzi komfortowo i bardzo wygodnie, cicha praca silnika, dobra widoczność z przodu, bardzo dobrze wchodzi w zakręty
minusy: dla rodzinki z dziećmi trochę za małe, chociaż upchnie się towarzystwo i cały majdan, jest niskie więc wciskanie fotelika i dziecka trochę utrudnione, bagażnik jak na sedana jest spory jednak wyprawa z dzieciakami trochę byłaby utrudniona wiadomo kufer, poza tym wchodzące do środka zawiasy zabierają trochę przestrzeni, czuje się dość mocno dziury i nierówności drogi, z tyłu widoczność średnia czujniki parkowania niezbędne, przesiadka z i30 pod względem wnętrza może być uzasadniona tylko wyglądem i bardziej ekskluzywnym wnętrzem, dynamika jazdy, przyspieszenie na tym samym poziomie,
ix35
plusy: piękny "czołg", wielkość samochodu chociaż to suv kompaktowy robi wrażenie, w czarnym kolorze rewelka, przestrzeń w środku niesamowita, zarówno z tyłu jak i z przodu wygoda wzdłuż wszerz i do góry gwarantowana, wykończenia całkiem niezłe, ładna stylistyka, przyciski intuicyjne, byłem w szoku jesli chodzi o możliwości dynamiczne tego samochodu, auto przyspiesza naprawdę dobrze, w porównaniu z elantrą różnic praktycznie nie stwierdziłem chociaż jest o 140kg cięższe, tego się najbardziej obawiałem że będzie mułowate ale tu miłe zaskoczenie róznica w przyspieszeniu z elantrą to tylko 0,4 sekundy więc na granicy odczuwania, jeśli ktoś pisze że jest inaczej to od razu mówię że to nieprawda, uwierzcie przyspieszenie potrafi wbić w fotel, nie wiem jak z jazdą przy dużych prędkościach tego nie testowałem, swietny funkcjonalny bagażnik objetościowo mniejszy niż w elantrze 465l ale możliwości jego wykorzystania ogromne bo to hatchback, ponadto pod podłoga ogromne schowki gdzie dużo można upchnąć, jazda wygodna, wybojów na drogach prawie się nie odczuwa, jechałem akurat remontowaną trasą, zapakujesz w nie bez problemu dużą rodzinę a przy okazji samochód nie jest bezpłciowym kombiakiem, agresywny wygląd robi wrażenie, świetna widoczność z przodu i z boku
minusy: delikatnie gorsza niż w elantrze przekładnia biegów, troszkę ciężej chodzi ale nie stanowi problemu, mniej ekskluzywne wykończenia wnętrza, trzeba trochę pojeździć aby się przestawić z niskiej osobówki, widoczność z tyłu lepsza niż w elantrze ale może być czasem problematyczna, za podobną cenę gorsze wyposażenie niż w elantrze ale to co niezbędne jest jak to w hyundaiu, podstawowe wersje i tak mają bogate wyposażenie a nie jak w innych tzw markowych samochodach tyko "kierownica i koła", spalanie większe niz w elantrze ale i tak nie jest źle 9-9,5l w mieście to i tak niezły wynik,

ogólnie obydwa samochody godne polecenia (oczywiście wrażenia po jazdach testowych), tak jak pisałem jeśli jesteś singlem albo masz narzeczoną bierz elantrę a będziesz zadowolony, jeśli masz dzieci lub rozwojową rodzinę bierz suva a tez będziesz zadowolony, obydwa auta bardzo ładne i obydwa są szpanerkami, w żadnym nie będziesz wyglądał jak polski wujek z wąsem, a i ludzie na pewno bedą zwracać na nie uwagę

radark

  • Gość
nowa elantra czy ix35?
« Odpowiedź #23 dnia: 06 Styczeń 2012, 01:10:27 »
na plus elantry na równej drodze jazda naprawdę komfortowa samochód niemal unosi się w powietrzu

Offline lukasz.zst

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 460
nowa elantra czy ix35?
« Odpowiedź #24 dnia: 06 Styczeń 2012, 10:57:15 »
Ja wolałem za miast elantry i ix35 hyundaia ix20 automata , i tak 80% jeżdżę po mieście to raz a dwa auto jest zwinne

radark

  • Gość
nowa elantra czy ix35?
« Odpowiedź #25 dnia: 06 Styczeń 2012, 17:13:35 »
ix20 to fajne auto ale jak dla mnie za bardzo kobiece ale gust nie podlega dyskusji,

[ Dodano: 2012-01-25, 16:36 ]
lada dzień odbieram ix35 czy ktoś może wie jaka jest średnica kierownicy tego auta, pytam bo chciałem zamówić skórzany pokrowiec na nią

ziwasuw

  • Gość
nowa elantra czy ix35?
« Odpowiedź #26 dnia: 11 Luty 2012, 19:46:21 »
Nie chcę nikogo nakłaniać do zakupu określonego modelu - to tak w celu wyjaśnienia. mogę przedstawić wyłącznie własne odczucia użytkownika ix35 2,0 w benzynie i manualu 4x4 po przejechaniu 4000 km (w tym trasa ok. 2000 km do Zakopca i powrót). Jazdę testową miałem także na dieslu 2,0 184 km. Wybrałem benzynę, gdyż diesel przy moich przebiegach ok. 15 tyś. km rocznie nigdy by mi się nie zwrócił (różnica ok. 18 tyś. + droższe przeglądy i ewentualne naprawy).
Moje odczucia są naprawdę pozytywne, dynamika auta na niskich obrotach jest taka sobie, ale od czego jest redukcja, zresztą czasy szalonej jazdy są już za mną, aczkolwiek na S7 jechałem w granicach 120 - 140 km/h bez żadnego wysiłku. Spalanie na trasie to ok. 9 litrów średnie trasa i miasto to ok. 9 -11 l na 100 km, miasto pokazuje nawet 14 l. Moim zdaniem samochód posiada zbyt mały zbiornik jak na to spalanie. Dodatkowo do 2,0 montowana jest pięciostopniowa skrzynia manualna i mam wrażenie że brakuje czasami tego szóstego biegu także do spalania. Mimo to jazda ix'em jest naprawdę wygodna, za kółka jest dobry widok zarówno do przodu jak i do tyłu, dodatkowo są zamontowane duże lusterka boczne ułatwiające manewrowanie do tyłu. Pozycja za kierownicą jest wysoka, drzwi otwierają się szeroko, co ułatwia wsiadanie lub wkładanie dziecka. Bagażnik jest większy niż w porównywalnych modelach innych marek. Miałem obawy co do prowadzenia pojazdu i tzw. pływania po drodze, ale muszę powiedzieć, że ix pozytywnie mnie zaskoczył i nie odczułem tego podczas jazdy na trasie. Możliwe że jest to wynikiem zbyt czułego wspomagania kierownicy i kurczowego trzymania się kierownicy pojazdu przez kierujących, myślę że jest to kwestia przyzwyczajenia, na początku kierownica zbyt lekko się obracała, ale teraz jest ok. Zawieszenie jest twardo zestrojone więc nie ma problemów na zakrętach, tylko czuje się niestety większe nierówności. Szokujące jak dla mnie jest grubość blach, szczególnie maski, ale jak sobie przypominam z wcześniejszego koreańskiego pojazdu, który kiedyś posiadałem w latach młodości (TICO he he) to u koreańców chyba norma.
Ogólnie z zakupu jestem zadowolony, ładnie wygląda i spełnia moje wymagania pod kątem jazdy. W zależności od pokonywanych tras zastanowił bym się jedynie nad użytecznością 4x4, gdyż zwiększa to koszty eksploatacji, a dodatkowo nie miałem jak narazie przyjemności dołączenia automatycznego napędu tylnej osi, zabrakło warunków które to umożliwiają (do 40 km i brak przyczepności któregoś z kół, szybciej załącza się ESP). Oczywiście blokowanie przyciskiem sprawdziłem i jest super ale nie wiem czy warto do tego dopłacać jeżdżąc ciągle po asfalcie. Za benzyną przemawia także fakt temperatur które zwykle panują zimą w miejscu mojego zamieszkania, jak dotychczas nie miałem problemów z odpaleniem pojazdu nawet przy - 30.