Autor Wątek: [Atos] Luzy zaworowe  (Przeczytany 2881 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

rumcajs

  • Gość
Luzy zaworowe
« dnia: 16 Październik 2008, 22:36:53 »
czy luzy zaworowe w atosie 999 ccm,to takie same jak picanto 999 ccm?czy hydraulika czy mechanicznie regulowane?
« Ostatnia zmiana: 21 Czerwiec 2020, 12:32:06 przez Brt »

SUCHY

  • Gość
Luzy zaworowe
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Maj 2009, 14:55:45 »
To jest własnie ciekawe pytanie może zna ktoś odpowiedz POZDRAWIAM !

wlad

  • Gość
Luzy zaworowe
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Maj 2009, 15:12:16 »
atos nie ma mechanizmu hydraulicznej kompensacji luzów zaworowych

BartBartez

  • Gość
Luzy zaworowe
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Maj 2009, 15:23:25 »
Hydraulika według Vivid Workshop Data

wlad

  • Gość
Luzy zaworowe
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Maj 2009, 16:04:02 »
Cytat: "BartBartez"
Hydraulika według Vivid Workshop Data

to może ja mam inny model :mrgreen:

fantonaz

  • Gość
Luzy zaworowe
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Maj 2009, 19:20:14 »
nie ma hydrauliki :cry: , pozostaje regulacja ręczna na szczęście jest bardzo prosta- wystarczy śrubokręt , płaski klucz 10 i szczelinomierz

andrewelek

  • Gość
Luzy zaworowe
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Maj 2009, 23:17:13 »
a dokladniej jak ustawic zawory? schemat ktore ssace, wydechowe (chociaz do tego to na logike idzie dojsc) no i jakie luzy na ktorych zaworach?
ustawiamy na zimnym, cieplym silniku ?

andrewelek

  • Gość
Luzy zaworowe
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Lipiec 2009, 06:23:23 »
dzieki, jak to dobrze ze mozna liczyc na pomoc.....

fantonaz

  • Gość
Luzy zaworowe
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Lipiec 2009, 19:17:12 »
nie mam serwisówki do atosa więc nie wiem jakie luzy podaje fabryka. Ja ustawiałem na zimnym silniku. Jak stoisz przed autem to zawory od przodu są oczywiście wydechowe i na nich ustawiałem luz 0,2-0,25. Zawory od szyby albo inaczei od strony kolektora dolotowego, których jest 2 razy więcej luz 0,15-0,2. Sama regulacja jest bardzo prosta ponieważ nie ma płytek zaworowych tylko dzwigienki jak w starym poczciwym MALUCHU. Najpierw zdejmij pokrywę zaworów. do reg. potrzebujesz płaską chyba 10 albo 11, śrubokręt płaski i szczelinomierz. Musisz na kartce rozrysować zawory i regulować te, które nie pracują czyli nie naciska na nie krzywka wałka rozrżądu. żeby sprawdzić wszystkie musisz wrzucić na 5 i nieco popchnąć auto. Sama regulacja: żeby ustawić 0,2-0,25 luzuję kuczem nakrętkę lekko odkręcam śrubokrętem dźwigienkę zaworową po to by wsunąś między wałek a dźwigienkę szczelinomierz 0,25 i teraz ważne dokręcasz lekko śrubokrętem tak by szczelinomierz ciasno siedział i nie wyjmująć ani nawet poruszajęc śruboktętem dokręcasz nakrętkę. sprawdzasz 0,2 ma wejść lużno a 0,25 wcale. regulujesz, zaznaczasz na kartce zawory które sprawdziłeś jak skączysz to to pchnij trochę Atosa i dla pewności jeszcze raz sprawdź. Na ciepłym silniku luzy ustawiasz nieco mniejsze, właściwie im mniejszy luz tym więcej powietrza dostarszysz do cylindra ;-) , ale jeżeli luzu nie będzie wcale to zawór nie będzie się domykał i go wypali. Za duży luz z kolei spowoduje zużycie wałka rozrżądu. POWODZENIA

andrewelek

  • Gość
Luzy zaworowe
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Lipiec 2009, 06:53:59 »
juz myslalem nie mozna liczyc na nikogo
dziekuje za szczegolowy opis, mysle ze teraz najmniejszego problemu nie bedzie z ustawieniem
pozdrawiam