Autor Wątek: [XG30] tryb awaryjny silnika  (Przeczytany 19745 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

zakzet

  • Gość
[XG30] tryb awaryjny silnika
« dnia: 15 Kwiecień 2012, 20:45:54 »
Od dłuższego czasu mam taki problem: po wciśnięciu pedału gazu mocniej np. przy wyprzedzaniu silnik przełącza się w tryb awaryjny - muszę wyłączyć silnik i odpalić po przerwie na nowo -w kluczykowaniu inf.  błąd układu elektrycznego przepustnicy-
może ktoś wie o co chodzi?

Sunrise

  • Gość
[XG30] tryb awaryjny silnika
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Maj 2012, 11:18:32 »
Mam również ten problem w hyundai coupe (gk). Wyczytałem ostatnio że jest to przyczyna zepsutego czujnika tylko bez komputera chyba się nie sprawdzi który to czujnik jest zepsuty :)

kubank

  • Gość
[XG30] tryb awaryjny silnika
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Maj 2012, 09:14:10 »
Odłącz kable od przepływomierza i zobacz jak się będzie zachowywał.

KAROL208

  • Gość
[XG30] tryb awaryjny silnika
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Maj 2012, 22:30:45 »
Może TPS nie ma ciągłości a da się to sprawdzić omomierzem w całym zakresie  otwarcia przepustnicy,

zakzet

  • Gość
[XG30] tryb awaryjny silnika
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Czerwiec 2012, 17:46:16 »
będę dzisiaj u znajomego mechanika to może mi sprawdzi TPS - ale szukałem w necie i możliwe że to moduł sterowania przepustnicą .

kubank

  • Gość
[XG30] tryb awaryjny silnika
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Czerwiec 2012, 22:05:17 »
Rozwiązałeś juz problem?

zakzet

  • Gość
[XG30] tryb awaryjny silnika
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Czerwiec 2012, 19:20:07 »
Jeszcze nie - mam ten problem od ponad roku i przyzwyczaiłem się jeździć bez gwałtownych przyspieszeń - ma przecież taki zapas mocy ,że przyspiesza bardzo dobrze - no i mam sposób - przełączam  z automatu na manual  wybieram bieg    i jazda !  Chyba już czas postawić do mądrych mechaników i niech coś zrobią.

[ Dodano: 2012-07-30, 20:55 ]
Witam raz jeszcze - byłem u fachowca - poprawił program w komputerze - zastrzegł -że gdyby się powtarzało to przyczyna jest``potencjometr przepustnicy``- od tej pory jest już bez problemów -!

Sunrise

  • Gość
[XG30] tryb awaryjny silnika
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Sierpień 2012, 15:28:53 »
i jak działa nadal wszystko dobrze ? :)

bartfoot

  • Gość
[XG30] tryb awaryjny silnika
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Sierpień 2012, 15:36:19 »
Cytat: "zakzet"
.... - poprawił program w komputerze - ....


Co takiego zrobił?? :):)  

No za coś musiał wziąć pieniążki, dopytaj go proszę co dokładnie zrobił.

Pozdrawiam.

PS. A wymieniłeś ten potencjometr czy jeszcze się nie powtórzyło od tej wizyty u niego?

tocw

  • Gość
[XG30] tryb awaryjny silnika
« Odpowiedź #9 dnia: 26 Sierpień 2012, 12:40:16 »
u mnie jak wyskakiwał tryb awaryjny to była to wina skrzyni a dokładnie 3 biegu - koszt naprawy 4500zł

bartfoot

  • Gość
[XG30] tryb awaryjny silnika
« Odpowiedź #10 dnia: 26 Sierpień 2012, 15:23:22 »
Cytat: "tocw"
u mnie jak wyskakiwał tryb awaryjny to była to wina skrzyni a dokładnie 3 biegu - koszt naprawy 4500zł


Tryb awaryjny silnika to nie to samo co tryb awaryjny skrzyni biegów.

Naprawdę zapłaciłeś 4500zł za naprawę skrzyni?
Za 1500zł można kupić całą sprawną bez problemu...

Myślę że chodziło o 450zł :)

Pozdrawiam.

tocw

  • Gość
[XG30] tryb awaryjny silnika
« Odpowiedź #11 dnia: 26 Sierpień 2012, 21:34:46 »
no właśnie 1500 zł za używaną a reszta za złożenie z dwóch jednej

bartfoot

  • Gość
[XG30] tryb awaryjny silnika
« Odpowiedź #12 dnia: 27 Sierpień 2012, 09:55:17 »
Wydaje mi się że sprawną można kupić za 1500zl, więc po co składać z dwóch jedną?

Przekładka nie powinna kosztować więcej niż 500zł.

Pozdrawiam.

tocw

  • Gość
[XG30] tryb awaryjny silnika
« Odpowiedź #13 dnia: 27 Sierpień 2012, 13:19:18 »
No skrzynia miała być super ale po rozkreceniu wcala taka nie była, u mnie coś było nie halo z 3biegiem i płyta sterująca juz nie pamiętam, zresztą nie chce do tego wracać bo boli $$$$$$

zakzet

  • Gość
[XG30] tryb awaryjny silnika
« Odpowiedź #14 dnia: 08 Wrzesień 2012, 21:42:22 »
Po tej robocie ani razu nie miałem problemów z przysieszaniem gwłtownym, tyle tylko ,że mam wrażenie ,,,,,,,,,że jest trochę zamulony-dłużej się składa do przyspieszenia - muszę chyba sprawdzić ustawienia gazu.