Autor Wątek: [Getz] [Getz] Getz 1.1 luz zaworu  (Przeczytany 17385 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Adam2428

  • Gość
[Getz] Getz 1.1 luz zaworu
« dnia: 15 Kwiecień 2012, 18:26:17 »
Witam , w mojej instrukcji obsługi są rozbieżności co do luzów zaworów .
W jednym miejscu pisze 0,20 0,25mm a na końcu w tabelce 0,13 0,17mm które ustawić?
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwiec 2020, 19:56:14 przez Brt »

Offline marekityle

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 81
[Getz] Getz 1.1 luz zaworu
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Kwiecień 2012, 20:02:00 »
Witam
Ja zawsze ustawiałem tak jak w instrukcji napraw z działu Download.
Poza tym znajdź szczelinomierze 0,13 0,17mm ;-)

Adam2428

  • Gość
[Getz] Getz 1.1 luz zaworu
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Kwiecień 2012, 11:36:01 »
A mógłbyś mi podać te wartości z instrukcji napraw?

Offline albert

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1815
Re: Getz 1.1 luz zaworu
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Kwiecień 2012, 13:02:27 »
Cytat: "Adam2428"
Witam , w mojej instrukcji obsługi są rozbieżności co do luzów zaworów .
W jednym miejscu pisze 0,20 0,25mm a na końcu w tabelce 0,13 0,17mm które ustawić?


W instrukcji podany jest luz zaworowy dolotowy 0,2 mm i wylotowy 0,25 mm przy pomiarze na silniku gorącym.
Luzy 0,13 i 0,17 mm dotyczą silnika zimnego ( ok. 20 st. C ).

Offline marekityle

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 81
[Getz] Getz 1.1 luz zaworu
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Kwiecień 2012, 18:16:25 »
srt 121 oraz 165 instrukcji w Download

Adam2428

  • Gość
[Getz] Getz 1.1 luz zaworu
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Kwiecień 2012, 18:54:22 »
Dzięki "marekityle" za dowland według tej instrukcji na zimnym silniku luz jest mniejszy niż na gorącym w maluchu było odwrotnie , ale to chyba wiarygodne źrudło

Offline marekityle

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 81
[Getz] Getz 1.1 luz zaworu
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Kwiecień 2012, 18:59:53 »
maluch ma wałek rozrządu w bloku i popychacze a Getz wałek w głowicy bez popychaczy i z tego m.in. ta różnica

Nastar

  • Gość
[Getz] Getz 1.1 luz zaworu
« Odpowiedź #7 dnia: 07 Marzec 2015, 11:01:25 »
Czy jest możliwe żeby niewyregulowany luz zaworowy powodował duży wzrost spalania i spadek mocy ? Wg mnie tak. Jest to sugestia mojego mechanika po tym jak sprawdziliśmy sondy lambda i wszystko jest ok z nimi. Za tydzień ustawianie luzu będziemy robić.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1467
[Getz] Getz 1.1 luz zaworu
« Odpowiedź #8 dnia: 07 Marzec 2015, 19:10:52 »
Bez przesady brak luzy na zaworze nie spowoduje jakoś wielkiego wzrostu spalania i dynamiki. Miałem tico i też od ruskiego roku było tam coś ustawiane i śmigało.
Od spalania to własnie głównie sondy. Wystarczy odkręcić świece i pewnie będą czarne - za bogata mieszanka.

Nastar

  • Gość
[Getz] Getz 1.1 luz zaworu
« Odpowiedź #9 dnia: 08 Marzec 2015, 12:20:03 »
Świece i przewody wymienione wczoraj. Były już zmęczone życiem trochę. Dwukrotne sprawdzanie komputerem (w tym raz w ASO) nie wykazało żadnych usterek sond ani innych elementów. A spalanie duże... Moc słaba...
Jak regulacja zaworów nie pomoże to zostaje jeszcze to słynne kółko na wale (luz wzdłużny).

Offline Scorpio

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[Getz] Getz 1.1 luz zaworu
« Odpowiedź #10 dnia: 15 Marzec 2015, 19:23:03 »
A ja bym zaczął od początku: zmień paliwo ;)

Nastar

  • Gość
[Getz] Getz 1.1 luz zaworu
« Odpowiedź #11 dnia: 15 Marzec 2015, 19:42:41 »
A co złego w Orlenie może być ? Zawsze tylko ta 1 stacja wchodzi w grę...

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Getz] Getz 1.1 luz zaworu
« Odpowiedź #12 dnia: 26 Luty 2016, 18:47:51 »
Compot1 to jest miejsce na Twoje pytanie.

Tak jak napisałeś kontrola i ewentualna regulacja luzu zaworów powinna odbywać się co ok 20 tyś km lub co dwa lata.

Kontroli i regulacji można dokonać samemu przy pomocy szczelinomierza, klucza i wkrętaka (w necie jest dużo poradników).

Dodatkowo po zdjęciu pokrywy zaworów trzeba wymienić uszczelkę o numerze 22441 02400 najlepiej niech to będzie oryginał taki jak poniżej.

http://allegro.pl/kia-picanto-uszczelka-dekiel-zaworow-22441-02400-i5163685732.html

Najważniejsze przy wymianie uszczelki jest moment dokręcania śrub powinien on wynosić 8-10 Nm i lepiej powstrzymać rękę bo co za dużo to nie zdrowo.

compot1

  • Gość
[Getz] Getz 1.1 luz zaworu
« Odpowiedź #13 dnia: 27 Luty 2016, 09:27:00 »
Dziękuję i takiej odpowiedzi oczekiwałem. Jeszcze jedno pytanie bo mechanik zaleca mi że razem z regulacją zaworów powinno się wymienić olej ??
No ale po co skoro robiłem to parę miesięcy temu.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Getz] Getz 1.1 luz zaworu
« Odpowiedź #14 dnia: 27 Luty 2016, 15:16:28 »
Ściągnięciem pokrywy zaworów nie powoduje oczywiście wymiany oleju. Może to być jednak moment na usunięcie odłożonych zanieczyszczeń na pokrywie i zmianę oleju na taki który będzie przyjazny dla silnika (to twierdzenie opieram na podejrzeniach że wlany jest jakiś półsyntetyk) na długie lata. Robiąc krótkie odcinki w mieście interwał zmiany oleju należy skrócić nawet o połowę bo olej szybko traci swoje własności fizyczne.