Autor Wątek: Piszczy nowy pasek od wspomagania, przy rozruchu i max skręcie  (Przeczytany 1853 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline grzegorz19770404

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 16
Wiem, że ten temat był wałkowany już nie raz ale nie można się skontaktować z klubowcami ponieważ to było dawno i na pewno już mają inne auta.
Problem jest taki, że jak auto długo stoi i trzeba skręcić  to normalnie pompa staje bardzo ciężko chodzi po odpaleniu trochę lepiej ale i tak piszczy.
Dodam, że płyn wymieniony już 2 razy ( i po wymianie jest jeden dzień dobrze, piszczy tylko przy max skręcie ) Wymieniłem pompę na używaną i dalej to samo. Paski uciągnięte.
Z góry dziękuję za pomoc :)

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 508
Odp: Piszczy nowy pasek od wspomagania, przy rozruchu i max skręcie
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Listopad 2020, 12:45:51 »
No było wiele razy i kontaktować się nie trzeba, bo odpowiedzi są na forum.

Najczęściej zły naciąg pasków lub zarżnięta pompa a to, że kupiłeś używaną może nie załatwiać problemu, bo też mogła być uwalona.

Offline grzegorz19770404

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 16
Odp: Piszczy nowy pasek od wspomagania, przy rozruchu i max skręcie
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Listopad 2020, 18:38:26 »
Dziękuję  za odpowiedź.
 A jeśli to nie pompa?
Możliwe, że  to maglownica? Nie chciałbym narażać się na niepotrzebne koszty.
Pozdrawiam

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 508
Odp: Piszczy nowy pasek od wspomagania, przy rozruchu i max skręcie
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Listopad 2020, 23:34:58 »
Zacznij od najprostszej sprawy. Od naciągnięcia pasków zgodnie z instrukcją.
Trzy razy mój Tucson był u mechanika, najpierw po zakupie na wymianie rozrządu i pasków, później na poprawce, bo piszczało i później na wymianie paska alternatora. Za każdym razem źle napięli jakiś pasek i pompa stawała. Sam dociągałem dwa razy pasek alternatora i problem ustępował, spróbuj.

Nie zagłębiałem się w zależności między paskami, ale wiem po swoim, że wystarczy np źle napięty pasek alternatora i piszczy pompa wspomagania. W tym aucie każdy pasek musi być napięty tak jak trzeba.

Offline grzegorz19770404

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 16
Odp: Piszczy nowy pasek od wspomagania, przy rozruchu i max skręcie
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Listopad 2020, 16:16:07 »
Dziękuję Shadows :)

Ktoś miał podobny problem i wie lub zna przyczynę? Dziwne, że po wymianie płynu jest dobrze 2 dni i piszczy tylko przy max skręcie.

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 508
Odp: Piszczy nowy pasek od wspomagania, przy rozruchu i max skręcie
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Listopad 2020, 17:58:45 »
Przy max skręcie pompa dostaje największy opór, jeśli paski mają nieprawidłowy naciąg to zaczynają się wtedy ślizgać. Nie ma tu filozofii.
To, że dwa dni miałeś dobrze mogło być tylko przypadkiem, niezwiązanym z usterką. Oczywiście możesz wymienić maglownicę, pompę i co tam jeszcze chcesz, ja proponuję zacząć od pasków.
« Ostatnia zmiana: 11 Listopad 2020, 18:00:42 przez Shadows »

Offline grzegorz19770404

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 16
Odp: Piszczy nowy pasek od wspomagania, przy rozruchu i max skręcie
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Listopad 2020, 16:52:38 »
Masz może link do rysunku lub informacje jak powinny być naciągnięte paski?
Z góry dziękuję :)

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 508
Odp: Piszczy nowy pasek od wspomagania, przy rozruchu i max skręcie
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Listopad 2020, 21:42:42 »
Jak dobrze pamiętam o to info było w instrukcji: http://hyundaiklub.pl/index.php?action=tpmod;dl=cat14

Ja naciągam na oko. Nie za słabo i nie za mocno, co by łożysk nie załatwić.

Offline grzegorz19770404

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 16
Odp: Piszczy nowy pasek od wspomagania, przy rozruchu i max skręcie
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Marzec 2021, 17:32:16 »
witaj  :) Miałeś racje. ale zdążyłem kupić zregenerowaną maglownicę i dalej było to samo. Mechanik rozłożył ręce. A kolega dociągnął pasek od alternatora i przestało piszczeć. Zobaczę jutro na zimnym silniku.
Pozdrawiam
P.S. Ile bierze ci oleju? Mi 1l na 1000 km ok

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 508
Odp: Piszczy nowy pasek od wspomagania, przy rozruchu i max skręcie
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Marzec 2021, 18:12:30 »
300-500ml. W instrukcji auta napisali, że nawet 1l/1000km nie jest podstawą do reklamacji.

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
Odp: Piszczy nowy pasek od wspomagania, przy rozruchu i max skręcie
« Odpowiedź #10 dnia: 19 Marzec 2021, 06:01:02 »
To w trakcie rocznej eksploatacji cały olej jest wymieniony kilka razy. Jeszcze gdyby filtr był od góry, to nie trzeba by było nigdy oleju wymieniać, jeno dolewać.

Miałem kiedyś takie auto, trochę mniej oleju piło. Woziłem zawsze olej w bagażniku.

Offline igla

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 25
Odp: Piszczy nowy pasek od wspomagania, przy rozruchu i max skręcie
« Odpowiedź #11 dnia: 07 Kwiecień 2021, 13:57:24 »
Przeczytajcie co napisałem w tym temacie o spalaniu oleju.

http://hyundaiklub.pl/index.php/topic,14460.0.html