Autor Wątek: [Accent X3] Wymiana rozrządu  (Przeczytany 15907 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Maciaszeeek

  • Gość
[Accent X3] Wymiana rozrządu
« dnia: 14 Kwiecień 2012, 16:51:56 »
Witam, mam takie zapytanie odnośnie wymiany rozrządu w hyundaiu accent x3, rozebrałem osłonę rozrządu i okazało się że górne koło od klawiatury jest przestawione o jeden ząbek, ale auto chodziło normalnie bez żadnych kłopotów. Zrobiłem nowe znaki dla siebie i wymieniłem pasek oraz rolkę z napinaczem, w międzyczasie dojechał do mnie znajmy mechanik i zaczął się kłócić że źle znaki zrobiłem i że będzie kicha, bo o ten ów właśnie ząbek mu nie pasuje. Zrobiłem to po swojemu i auto dalej śmiga. Proszę mi powiedzieć czy poprzednik który robił w moim Accencie rozrząd mógł coś poprzestawiać i czy faktycznie muszę cofnąć o ten jeden ząbek?? Zaznaczam że samochód pracuje równo i cicho.

Z góry dziękuję za pomoc

Pozdrawiam Maćko

doman76

  • Gość
[Accent X3] Wymiana rozrządu
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Kwiecień 2012, 17:08:19 »
Po napięciu paska znaki na kołach mają się jednocześnie pokrywać ze znakami na obudowie. Nie wiem jak ten mechanik chce ustawić rozrząd. na znaki a wtedy przesunąć o jeden ząbek? Bez sensu...

Maciaszeeek

  • Gość
[Accent X3] Wymiana rozrządu
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Kwiecień 2012, 18:51:21 »
Chodzi mi o to że po ściągnięciu obudowy okazało się że "stayy" rozrząd był przestawiony o jeden ząbek i wtedy zrobiłem nowe znaki na kole i obudowie po dwa na każdym kole i po założeniu nowego paska i napinacza ustawienie było do moich znaków a nie do fabrycznych ( mojego poprzednika) i na górnym mam przestawienie dalej o jeden ząbek ze znakiem firmowym.

doman76

  • Gość
[Accent X3] Wymiana rozrządu
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Kwiecień 2012, 20:49:12 »
No to wygląda że mechanik miał racje - pasek mógł wcześniej przeskoczyć, ktoś mógł go źle założyć itd.
Oryginalne znaki mają się pokrywać, chyba że ktoś coś dziwnego grzebał przy silniku.
Warto byłoby pasek poprawić. Jeśli nie jesteś pewny poszukaj na googlach o ustawianiu rozrządu w silniku sohc - zasada prawie zawsze ta sama, jedynie znaki są różnie umieszczone.

Offline Zbyszek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 1311
[Accent X3] Wymiana rozrządu
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Kwiecień 2012, 20:54:11 »
Maciaszeeek, opisałeś to tak że nic nie kumam. Powinno się ustawiać wg fabrycznych znaków. Po co w takim razie robiłeś swoje znaki? Może czegoś nie zrozumiałem..

Maciaszeeek

  • Gość
[Accent X3] Wymiana rozrządu
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Kwiecień 2012, 01:58:02 »
Witam ponownie

zrobiłem sobie znaki dla własnej wygody i bezpieczeństwa. Proszę powiedzcie mi jeżeli poprawie rozrząd o ten jeden ząbek na górnym kole ( do ustawień fabrycznych znaków) czy nie spowoduje to jakiegoś uszkodzenia silnika, ponieważ teraz działa normalnie i równo??

Pozdrawiam

P.S.

Znajomy coś wspominał że poprzedni mechanik mógł coś porobić dziwnego i dlatego tak jest.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Accent X3] Wymiana rozrządu
« Odpowiedź #6 dnia: 15 Kwiecień 2012, 09:12:39 »
A jak ustawisz tak żeby fabryczne znaki się pokrywały i na kołach i na obudowie to pasek wchodzi właściwie na koła i po jego założeniu dalej znaki się pokrywają ???
Znaki fabryczne mają się pokrywać i tyle.

Maciaszeeek

  • Gość
[Accent X3] Wymiana rozrządu
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Kwiecień 2012, 11:27:45 »
Dziękuję za pomoc, w najbliższym czasie udam się do renomowanego mechanika i z nim jednak ustalę czy jest dobrze czy też nie.

Pozdrawiam serdecznie

Offline skali

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 441
    • http://www.facebook.com/profile.php?id=100001998647968
[Accent X3] Wymiana rozrządu
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Kwiecień 2012, 17:17:48 »
Postaram sie wyjaśnić. Też często robiłęm tak Twoją metodą Maciaszeeek,  porostu koledze nie chciało się szukać fabrycznych znaków na rozrządzie, tylko zdjął pokrywy, zrobił znaki w tych miejscach gdzie być powinny w celu obserwowania czy te znaki nie przestawiły sie przy zakładaniu rozrządu..

Odnośnie pytania to myśle że jeden ząbek na górnym kole nie powinien mieć aż tak potężnego wpływu (opóźniony zapłon, uderzanie zaworu w denko tłoka) Myśle że zlożyles poprawnie..

Jak na moje rozumowanie to coś w tym stylu. pzdr ;p

Lookas

  • Gość
[Accent X3] Wymiana rozrządu
« Odpowiedź #9 dnia: 16 Kwiecień 2012, 23:25:33 »
to nie dizel zeby walilo po zaworach z powodu jednego zabka, ale moze lepiej jechac jak sie przestawi na znaki fabryczne. pzdr.

Offline skali

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 441
    • http://www.facebook.com/profile.php?id=100001998647968
[Accent X3] Wymiana rozrządu
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Kwiecień 2012, 17:22:11 »
Między beznzyniakiem a dizlem niema żadnej różnicy, że przykladowo w benz jak przestawisz o jeden ząbek to nie będzie walic, a w dizlu bedzie. Zasada działania jest identyczna. Nie mówimy oczywiście o ustawieniu pompy wtryskowej w dizelku, bo tam tolerancja jest minimalna i sie z Tobą zgodze w tej kwestii