Forum > ix35 EL

[ix35 EL] docieranie

<< < (2/5) > >>

jacek2:
Jeszcze trochę cierpliwości, a potem tylko odkurzanie, mycie, pastowanie, i tak w kółko. No czasami jak jest za co zatankować, to i kilka kilometrów można zrobić.. :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

Zibi:
Spoko Jacek, auto będzie na firmę, prywatnie to bym raczej wziął wersję ekonomiczną 1.6 GDI 2WD, a nie 2.0 CRDi 4WD.

Dobrze że zaraz długi weekend majowy, jakby udało się wyskoczyć na 2-3 dni nad morze oraz 2-3 dni w góry to byłoby 2 000 km, to chyba byłby już dotarty?

firefighter1:
Nie zgadzam się.
Należy "docierać" a dokładniej tak jak jest napisane w instrukcji - ja tak zrobiłem, na początku było wyższe spalanie, a później i teraz jest bardzo przyzwoicie.

Instrukcja mówi:
Pierwsze 1000 km może poprawić osiągi, oszczędność paliwa i wydłużyć czas eksploatacji samochodu (polecam, działa):
- nie wprowadzać na wysokie obroty
- podczas jazdy utrzymywać obroty silnika pomiędzy 2000-4000 obr./min.
-nie utrzymywać stałej prędkości przed dłuższy czas- zarówno szybkiej jak i wolnej jazdy. Zmiana prędkości obrotowej jest wymagana podczas jego docierania.
- unikać gwałtownego hamowania, z wyjątkiem sytuacji awaryjnych aby umożliwić prawidłowe osadzenie hamulców
- nie utrzymywać jednorazowo silnika na biegu jałowym dłużej niż 3 min
- podczas pierwszych 2000km nie holować przyczepy.

Właśnie wróciłem z długiej podróży i przy jęździe 110-130km/g oraz częstej redukcji z 6 biegu na 3 bieg podczas wyprzedzania spalanie nie przekroczyło 7,1 l/100

radark:
to prawda na poczatku warto troche autko pooszczędzać, potem jest tylko lepiej, jak pisałem w innym watku przy jeździe w trasię miedzy 70 a 100 mozna zejść nawet ponizej 6 litrów także super

Rybka&Wieprz:

--- Cytat: "Zibi" ---wkurza mnie, że nie można wyłączyć napędu 4WD, śmigałem ASX i tam jest 2WD, 4WD i LOCK u nas tylko przycisk LOCK, przez co spalanie poniżej 6 raczej ciężko będzie uzyskać
--- Koniec cytatu ---



Nie jest aż tak źle jak piszesz. Gdy wyłączysz "lock" to masz napęd tylko na przód.
Gdyby jednak koła zaczęły się ślizgać wtedy automatycznie dołaczy się tył.
Włączając lock masz sztywne 4x4 do predkosci ok 40/h. Jesli wtedy przyspieszasz to tył się rozłączy a jak znów zwolnisz ponizej 40/h to się załączy ponownie.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej