Autor Wątek: [ix35 EL] docieranie  (Przeczytany 25401 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Zibi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 369
[ix35 EL] docieranie
« dnia: 13 Kwiecień 2012, 23:08:47 »
za półtora tygodnia zostanę szczęśliwym posiadaczem ix35, wersja Comfort, silnik 2.0 CRDi z napędem 4WD ... wiem, tanio nie będzie, moja stara Avka paliła w trasie 4,8 (90km/h) do 6.5 (150km/h), tu nie mam co liczyć na takie atrakcje, ale Crossover (nie wiem czemu nazywacie to SUVem), to inna bajka ... na co zwrócić uwagę przy odbiorze, a przede wszystkim na co zwrócić uwagę przy docieraniu silnika ... pytam Was, praktycy :)

Rybka&Wieprz

  • Gość
[ix35 EL] docieranie
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Kwiecień 2012, 23:32:01 »
W instrukcji obsługi jest napisane SUV:-) Zobaczysz sam jak dostaniesz autko :mrgreen:
Przy odbiorze nic specjalnego nie było...
Nic nie docierałem w benzyniaku! Na drugi dzień po odbiorze pojechałem z Wawy do Gdyni i jechałem nawet do 170/h.
Nie ma co następnemu właścicielowi bryki picowac (ale nie czytałem instrukcji do CRDI)
Tylko uważaj, aby nie jeździć po asfalcie na załączonym 4x4!
Pozdrowki i radochy z jazdy!!!

zomol

  • Gość
[ix35 EL] docieranie
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Kwiecień 2012, 06:45:30 »
Silnik jest wstępnie docierany na hamowni ale nie zaszkodzi jak przez pierwsze 2-3 tys będziesz traktował go "łagodniej" Jeździj normalnie, nie katuj go i będzie dobrze  :-P
 
(Generalnie w czasie docierania należy unikać obrotów maksymalnych, przeciążania silnika, przegrzania oraz długiej jazdy ze stałą prędkością obrotową silnika)

Offline Zibi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 369
[ix35 EL] docieranie
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Kwiecień 2012, 11:04:10 »
unikać długiej jazdy ze stałą prędkością obrotową? czyli zamiast trasy lepiej po mieście, od świateł do świateł te 2-3 tys km robić?
wkurza mnie, że nie można wyłączyć napędu 4WD, śmigałem ASX i tam jest 2WD, 4WD i LOCK u nas tylko przycisk LOCK, przez co spalanie poniżej 6 raczej ciężko będzie uzyskać.
co do łagodnej jazdy, to odbyłem testową na 1.6 GDI i tam komp pokazywał kiedy biegi zmieniać, moim zdaniem to była bardzo łagodna wersja, m.in. na 6 biegu śmigać 60 km/h po mieście.
kurde, jeszcze pół tora tygodnia, no ale potem długiiiii majowy łikend :)

zomol

  • Gość
[ix35 EL] docieranie
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Kwiecień 2012, 14:39:54 »
Cytat: "Zibi"
unikać długiej jazdy ze stałą prędkością obrotową? czyli zamiast trasy lepiej po mieście, od świateł do świateł te 2-3 tys km robić?


W trasie też można jechać na różnych obrotach  :-P

Offline jacek2

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 550
[ix35 EL] docieranie
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Kwiecień 2012, 07:41:37 »
Jeszcze trochę cierpliwości, a potem tylko odkurzanie, mycie, pastowanie, i tak w kółko. No czasami jak jest za co zatankować, to i kilka kilometrów można zrobić.. :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

Offline Zibi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 369
[ix35 EL] docieranie
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Kwiecień 2012, 10:20:54 »
Spoko Jacek, auto będzie na firmę, prywatnie to bym raczej wziął wersję ekonomiczną 1.6 GDI 2WD, a nie 2.0 CRDi 4WD.

Dobrze że zaraz długi weekend majowy, jakby udało się wyskoczyć na 2-3 dni nad morze oraz 2-3 dni w góry to byłoby 2 000 km, to chyba byłby już dotarty?

firefighter1

  • Gość
[ix35 EL] docieranie
« Odpowiedź #7 dnia: 16 Kwiecień 2012, 17:47:57 »
Nie zgadzam się.
Należy "docierać" a dokładniej tak jak jest napisane w instrukcji - ja tak zrobiłem, na początku było wyższe spalanie, a później i teraz jest bardzo przyzwoicie.

Instrukcja mówi:
Pierwsze 1000 km może poprawić osiągi, oszczędność paliwa i wydłużyć czas eksploatacji samochodu (polecam, działa):
- nie wprowadzać na wysokie obroty
- podczas jazdy utrzymywać obroty silnika pomiędzy 2000-4000 obr./min.
-nie utrzymywać stałej prędkości przed dłuższy czas- zarówno szybkiej jak i wolnej jazdy. Zmiana prędkości obrotowej jest wymagana podczas jego docierania.
- unikać gwałtownego hamowania, z wyjątkiem sytuacji awaryjnych aby umożliwić prawidłowe osadzenie hamulców
- nie utrzymywać jednorazowo silnika na biegu jałowym dłużej niż 3 min
- podczas pierwszych 2000km nie holować przyczepy.

Właśnie wróciłem z długiej podróży i przy jęździe 110-130km/g oraz częstej redukcji z 6 biegu na 3 bieg podczas wyprzedzania spalanie nie przekroczyło 7,1 l/100

radark

  • Gość
[ix35 EL] docieranie
« Odpowiedź #8 dnia: 16 Kwiecień 2012, 23:48:11 »
to prawda na poczatku warto troche autko pooszczędzać, potem jest tylko lepiej, jak pisałem w innym watku przy jeździe w trasię miedzy 70 a 100 mozna zejść nawet ponizej 6 litrów także super

Rybka&Wieprz

  • Gość
[ix35 EL] docieranie
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Kwiecień 2012, 09:35:02 »
Cytat: "Zibi"
wkurza mnie, że nie można wyłączyć napędu 4WD, śmigałem ASX i tam jest 2WD, 4WD i LOCK u nas tylko przycisk LOCK, przez co spalanie poniżej 6 raczej ciężko będzie uzyskać



Nie jest aż tak źle jak piszesz. Gdy wyłączysz "lock" to masz napęd tylko na przód.
Gdyby jednak koła zaczęły się ślizgać wtedy automatycznie dołaczy się tył.
Włączając lock masz sztywne 4x4 do predkosci ok 40/h. Jesli wtedy przyspieszasz to tył się rozłączy a jak znów zwolnisz ponizej 40/h to się załączy ponownie.

Offline Zibi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 369
[ix35 EL] docieranie
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Kwiecień 2012, 21:32:12 »
Cytat: "Rybka&Wieprz"

Nie jest aż tak źle jak piszesz. Gdy wyłączysz "lock" to masz napęd tylko na przód.
Gdyby jednak koła zaczęły się ślizgać wtedy automatycznie dołaczy się tył.
Włączając lock masz sztywne 4x4 do predkosci ok 40/h. Jesli wtedy przyspieszasz to tył się rozłączy a jak znów zwolnisz ponizej 40/h to się załączy ponownie.

trza to będzie obadać w terenie :)

[ Dodano: 2012-04-18, 10:00 ]
troszkę przesadzacie z tym spalaniem, że 1 litr mniej po dotarciu, zakładając, że przed pali 8 litrów, a po miałby palić 7 litrów, to jest różnica kilkunastu procent, z czego ona miałaby wynikać? dla mnie dotarcie polega na takim ułożeniu współpracujących elementów, aby ich współpraca była bliska idealnej, przez co wydłuża się czas eksploatacji, czyli bezawaryjności silnika, takie idealne spasowanie może zaowocować kilku procentowym spadkiem zapotrzebowania na paliwo, ale kilka procent to jest max 0,2-0,3 litra.

canion

  • Gość
[ix35 EL] docieranie
« Odpowiedź #11 dnia: 18 Kwiecień 2012, 14:27:06 »
tu raczej chodzi o to że komputer po jakimś tam określonym przebiegu nieco zmienia charakterystykę silnika.   Zresztą nasi wschodni koledzy  bardzo chętnie wgrywają do swoich auto alternatywny soft uwalniający nieco ukrytej mocy silnika kosztem ekologii. Koszt takiej operacji to ok 500  PLN

firefighter1

  • Gość
[ix35 EL] docieranie
« Odpowiedź #12 dnia: 18 Kwiecień 2012, 22:53:05 »
Cytat: "canion"
tu raczej chodzi o to że komputer po jakimś tam określonym przebiegu nieco zmienia charakterystykę silnika.   Zresztą nasi wschodni koledzy  bardzo chętnie wgrywają do swoich auto alternatywny soft uwalniający nieco ukrytej mocy silnika kosztem ekologii. Koszt takiej operacji to ok 500  PLN

oprócz tego elementy poddawane są większym obciążeniom, szybciej się zużywają. Można o ok 20% przeciążyć element od oryginalnego ustawienia.

Offline Zibi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 369
[ix35 EL] docieranie
« Odpowiedź #13 dnia: 18 Kwiecień 2012, 23:39:34 »
że można przeciążać to wiadomo, bezpiecznik 16A nie wyskakuje przy prądzie 17A a dopiero przy 20A, zawsze była ta histereza w fizyce :)
silnik 2.0 CRDi jest w wersji 136kM oraz 185kM, wystarczy wymienić chipa i cieszyć się większą mocą, oczywiście odpowiedni krócej :)

Offline jacek2

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 550
[ix35 EL] docieranie
« Odpowiedź #14 dnia: 20 Kwiecień 2012, 13:56:29 »
Tylko te 185 km jest w silniku przy skrzyni automatycznej. A jak wiadomo skrzynia automat zawsze oszczędza silnik nawet o dużej mocy....... w manualu dostaje w d..pę  w 100%- nie ma żadnego oszczędzania.. :cry:  :cry: