Forum > Santa Fe SM

Cofający się olej z filtra?

(1/2) > >>

brave:
Witam mam pytanie do znawców tematu. Czym może być spowodowane to że w silniku 2.0crdi d4ea po dłuższym postoju np 2 dni auto odpala a kontrolka ciśnienia oleju gaśnie dopiero po chwili tak jak np po wymianie oleju gdy filtr jest pusty i musi się napełnić. Czy tam jest jakiś zawór zwrotny który powinien trzymać olej a nie trzyma czy może to są już oznaki padania pompy oleju? Wie ktoś co powinienem zaradzić żeby nie zajechać tego silnika? A może zupełnie inna przyczyna spotkał się ktoś z czymś takim?

Zibi.S68:
Jeżeli Ci się cofa olej z filtra to sprawdź odkręć obudowę, jak oleju niema to odpowiedź znasz jeżeli olej jednak będzie to stawiałbym na pompę albo zasyfiony smok. Jeżeli by wchodził w rachubę zasyfiony smok to żeby misy nie ścigać bo mało roboty przy tym nie będzie to zrób płukankę silnika powinna wymyć syf. W Peugeocie głupiał mi wskaźnik poziomu oleju po zrobieniu płukanki jest ok.

robaszek127:
W fiacie bravo i silnikach jtd jeśli taki objaw występuje to  jest problem z uszczelką od pompy olejowej i smoka. Popatrz bo to w tamtym przypadku objaw przed gorszą awarią. Więc może w innym silniku jest co innego ale nie warto dłużnej tak jezdzić.

brave:
Wrócę teraz do auta w piątek to zobaczę czy zeszło z filtra. Załatwiłem też sobie manometr i postaram się zmierzyć jakie ma ciśnienie oleju. Dzięki za informacje i sugestie.

brave:
Sprawdziłem po dłuższym postoju i oleju w filtrze prawie wcale nie było tzn był w polowie tego kubka i przy odkręcanie było słychać charakterystyczny dźwięk zasysania powietrza. Teraz pytanie co odpowiada za to aby ten olej się nie cofał??

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej