Witam, mam problem z wolnymi obrotami a konkretnie to dwa problemy z tym związane (i30/2015rok/1.4 101KM po lifcie):
1) Problem pierwszy: Pływające obroty podczas zmiany biegu. Tutaj akurat znalazłem "rozwiązanie", tzn wyjaśnienie (podobno ten typ silnika w wersji po lifice i późniejszej PD tak ma). Poniżej oficjalne oświadczenie HYUNDAIA które znalazłem w sieci oraz film:
https://dobrymechanik.pl/zapytaj-mechanika/marka/hyundai/i30/2) Problem drugi: Wysokie obroty (2000obr/min) po uruchomieniu lekko ciepłego silnika, tzn. gdy posiada temperaturę w przedziale około 20C-25C według mojej obserwacji. Gdy samochód jest zimny (temperatura wody poniżej 20C) problemu nie ma, oczywiście załącza się wtedy "ssanie" i obroty są wyższe, około 1100/min (czyli prawidłowe). Samochodem jeżdze od paru miesięcy więc trudno mi określić od kiedy problem występuje (o ile w tym przypadku nie jest jak wyżej, czyli "ten typ tak ma od nowości"). Jest to strasznie denerwujące (szczególnie przy manewrowaniu na parkingu), obroty zaraz po odpaleniu wskakują na 2 tys. i tak się utrzymują, po około dwóch minutach samoczynnie wracają do normy i jest ok. Jedynym rozwiązaniem jest wyłączenie silnika i odpalenie ponownie (nawet zaraz), problemu wtedy nie ma, obroty są prawidłowe. Problem występuję regularnie, zawsze gdy silnik jest
"prawie zimny" (latem po przestoju około 7h-12h).
Pytanie skierowane przede wszystkim do osób posiadających ten sam rodzaj silnika (1,4 101KM) który według mojej wiedzy był montowany w i30 GD po lifcie (po 2015 roku) i bodajże w nowszym i30 PD po 2017 roku również. Być może w starszych wersjach też ten problem występuje. Bedę wdzięczny za każdą wskazówkę.