Autor Wątek: Instalacja gazowa do Getza 1.3 MPI  (Przeczytany 2408 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mat266

  • Gość
Instalacja gazowa do Getza 1.3 MPI
« dnia: 13 Październik 2008, 12:59:55 »
Witam,

Kupiłem sobie Getza 1.3 MPI. Samochód dużo pali, czego się nie spodziewałem, a ja dość dużo jeżdżę. Chcę sobie w zw. z tym założyć gaz sekwencyjny.

Zdaję sobie sprawę z tego, że o samochód trzeba będzie bardziej dbać. W związku z tym, czy możecie napisać, co konkretnie trzeba robić, żeby silnik był sprawny jak najdłużej, tj. jakie części trzeba wymieniać, co ile km, jak często trzeba zmieniać olej, filtry. Też interesują mnie kwestie związane z regulacją zaworów, oraz jakie części się szybiciej zużywają i które trzeba wymieniać (konkretnie silnik i okolice).

Generalnie chciałbym wiedzieć wszystko, co wiąże się z obsługą samochodu na gazie, tak, aby jeździł sprawnie jak najdłużej.

Nie piszcie proszę o zaletach i wadach gazu, bo to jest temat rzeka, tylko o kwestiach technicznych.

Myślę, że taki post w formie poradnika przyda się wszystkim zainteresowanym.

Dzięki.

BartBartez

  • Gość
Instalacja gazowa do Getza 1.3 MPI
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Październik 2008, 14:13:42 »
Wystarczy robić wszystko NA CZAS tak jak na PB. Dochodzą wymiany filtra gazu, ale to będziesz miał w książce gwarancyjnej

mat266

  • Gość
Instalacja gazowa do Getza 1.3 MPI
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Październik 2008, 16:14:53 »
ok, wszystko, ale co?

Chodzi mi o opisanie rzeczy, które ulegają szybszemu zużyciu i które się wymienia. Filtry-wiem że się wymienia, ale mi chodzi o np. o regulację zaworów, wymianę świec, kabli WN, itd. Po prostu nie znam się na samochodach.

Mam do tej pory Fiata Uno na gaz, nie mam z autem żadnych problemów, ale też w ogóle o niego nie dbam, bo auto kosztuje mniej niż dobry telewizor. Np. mam problem z jakością spalin, normy są znacznie przekroczone, ale poza tym auto chodzi jak złoto. Jak założę jednak gaz do Getza, to po prostu chicałbym uniknąć niepotrzebnych wydatków i uszkodzeń.

Zapewne wszelkie informacje są porozżucane po różnych postach na różnych forach, które zresztą staram się czytać, ale może ktoś by mógł sklecić to w jedną całość?

Jarek

  • Gość
Instalacja gazowa do Getza 1.3 MPI
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Październik 2008, 16:25:54 »
Czytaj http://www.wojdas.24x7.pl/gaz-lpg.html

Nie ze wszystkim się zgadzam na tej stronie ale zajrzeć warto

BartBartez

  • Gość
Instalacja gazowa do Getza 1.3 MPI
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Październik 2008, 16:50:24 »
Co to za strona ?? W większości są to sporo przekolorowane mity.

Cytuj

butla na gaz wraz z gazem może ważyć nawet 100 kg co przyczynia się do szybszego zużuwania się tylnego zawieszenie a szczególnie amortyzatorów oraz szybszego zużywania się hamulców
<hahaha> To pamiętajcie żeby nie wozić nic w bagażniku i pasażerów z tyłu bo zawieszenie i hamulce szybciej się zużywają

Cytuj
samochodami zasilanymi gazem nie można szybko pokonywać zakrętów ze względu na poprzeczne siły bezwładności - odśrodkową, które działają na membranę reduktora co powoduje niestabilne zachowanie się silnika inne przy zakrętach w prawo a inne przy zakrętach w lewo


To jest najlepszy rodzynek <hahaha>

Nie warto tego czytać.

Cytat: "mat266"
o regulację zaworów,


Zawory same się regulują. Lejesz standardowe oleje, standardowe świece i kable.
Wymiany normalnie tak jak zaleca producent auta.
Coś tam może się szybciej zużywa ale zapewne nie zrobisz tym autem nawet 300 tyś km więc się nie martw

mat266

  • Gość
Instalacja gazowa do Getza 1.3 MPI
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Październik 2008, 17:09:39 »
no właśnie, ta gadka o zużywających się amortyzatorach albo złote myśli typu "gaz tylko do kuchenki" mnie denerwują.

Ale zasadniczo chodziło mi o to, że temp. spalania gazu jest znacznie wyższa niż paliwa i to pewnie powoduje szybsze zużywanie się części. Słyszałem np., że jak zawory są ceramiczne to się szybko niszczą. I o to mi chodzi, po prostu o szybsze zużywanie się niektórych podzespołów - tylko których.

e-gen

  • Gość
Instalacja gazowa do Getza 1.3 MPI
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Październik 2008, 11:37:14 »
w nowszych Fordach są ceramiczne gniazda zaworowe i jest problem wale w Getzie są standardowe gniazda i z nimi problemu nie ma.
Szybciej zużywa się układ wydechowy przy zasilaniu LPG - troszkę mam na myśli -20%.
Trzymaj się zaleceń instrukcji Hyundaia w zakresie wymian eksploatacyjnych (oleje, świece) a wszystko będzie dobrze, albo jeszcze lepiej :-)