Autor Wątek: Klepanie z tyłu silnika od strony grodzi 1.4 MPI  (Przeczytany 7013 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline TomOskroba

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 25
Klepanie z tyłu silnika od strony grodzi 1.4 MPI
« dnia: 05 Czerwiec 2020, 15:29:27 »
Witam. od ponad tygodnia jestem w posiadaniu i30 1.4 MPI II generacji z 2012 roku. auto z polskiego salonu z ori przebiegiem 115 tyś. zmieniłem wczoraj olej na (nie podrabiany) Motul 5w30 z normą producenta acea a5/b5 przed zmianą oleju jak i po zmianie w kabinie słychać delikatne klepanie i nie wiem czy to łańcuch/napinacz czy popychacze. auto jest stosounkowo młode i przelot też ma nie duży więc zastanawiam się czy nie było jakiejś akcji serwisowej ? coś czytałem tutaj, że łańcuch rozrządu chyba był wymieniany.
ewidentnie przy grodzi silnika coś słychać bo jak się zajrzy pod maskę to już trochę mniej. wyeliminowane awarie osprzętu. zastanawiam się czy coś z tym robić ?
Pozdrawiam

Offline TomOskroba

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 25
Odp: Klepanie z tyłu silnika od strony grodzi 1.4 MPI
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Czerwiec 2020, 21:51:24 »
ktokolwiek ?

Offline TomOskroba

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 25
Odp: Klepanie z tyłu silnika od strony grodzi 1.4 MPI
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Czerwiec 2020, 10:27:22 »
widzę, że forum śpi i każdy mechaniczny temat to wielka zagadka.
Proszę o zamknięcie tematu

Offline jimpix

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
Odp: Klepanie z tyłu silnika od strony grodzi 1.4 MPI
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Czerwiec 2021, 18:15:24 »
Czy namierzyłeś źródło tego dźwięku? Po przeglądnięciu internetu i filmów na YT dowiedziałem się tyle, że "ten typ tak ma" i stosunkowo delikatne klekotanie jak w dieslu jest normalne.

Offline Kotwa

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 50
Odp: Klepanie z tyłu silnika od strony grodzi 1.4 MPI
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Czerwiec 2021, 19:49:05 »
też posiadam ten silnik 1.4 mpi. Jak zimny silnik to lekko "klepie/klekocze", a jak się rozgrzeje to cichnie. Silnik chodzi wzorowo

Offline jimpix

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
Odp: Klepanie z tyłu silnika od strony grodzi 1.4 MPI
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Czerwiec 2021, 20:14:08 »
@Kotwa, czy cichnie całkowicie po nagrzaniu czy może mimo wszystko klekot jest dalej słyszalny? I co masz na myśli przez nagrzanie - osiągnięcie temperatury 90 stopni czy może dłuższy czas pracy pod obciążeniem?

Offline Kotwa

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 50
Odp: Klepanie z tyłu silnika od strony grodzi 1.4 MPI
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Czerwiec 2021, 21:15:25 »
jak się nagrzeje to jest bardzo mało słyszalny, ten dźwięk jak się wsłuchasz to go usłyszysz. Po nagrzaniu/osiągnieciu prawidłowej temperatury pracy silnika.

Offline targon

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
Odp: Klepanie z tyłu silnika od strony grodzi 1.4 MPI
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Czerwiec 2021, 21:31:16 »
Hej. Jestem posiadaczem jednostki 1,4 mpi z 2013r. takiej jak Ty, czyli G4FA. Z tego co widzę, koledzy z wcześniejszych komentarzy mają też mpi ale inny silnik/oznaczenie//może to coś zmienia.
Powiem tak, jak go kupowałem to tego nie słyszałem. Ale jakoś od roku, kiedy to pewny pasażer wsiadając do autka spytał się, czy to diesel, zacząłem zwracać na to uwagę i stało się to pewnego rodzaju udręką. Klekot głównie na zimnym, jak się silnik zagrzeje, odgłosy cichną, ale nadal to nie jest to, czego bym oczekiwał po benzyniaku. Najgorzej to wiadomo było zimą przy tych największych mrozach. Podejrzewałem rozrząd albo popychacze. Mechanik nie dopatrzył się niczego złego, powiedział, że właśnie ma kia ceed z takim samym silnikiem, i ponoć chodzi tak samo. Czyli "ten typ tak ma". Na razie przestałem się tym przejmować i jeżdżę, jakby nic. Jakby ktoś miał uwagi zdobyte swoim doświadczeniem to proszę napiszcie. Wątek z pewnością będę śledził. Pozdrawiam.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
Odp: Klepanie z tyłu silnika od strony grodzi 1.4 MPI
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Czerwiec 2021, 22:45:49 »
Pewnie nie masz hydraulicznych popychaczy zaworów a szklanki. Więc zawory już mocno stukają. Niestety jeśli to wersja ta silnika to ustawienie zaworów jak widać już jest mocno potrzebne. Ale cena pewnie będzie spora za tą usługę.

Offline Akustyczny

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 101
Odp: Klepanie z tyłu silnika od strony grodzi 1.4 MPI
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Czerwiec 2021, 07:33:01 »
Hej. Jestem posiadaczem jednostki 1,4 mpi z 2013r. takiej jak Ty, czyli G4FA. Z tego co widzę, koledzy z wcześniejszych komentarzy mają też mpi ale inny silnik/oznaczenie//może to coś zmienia.

Mam ten sam silnik i ten sam problem - zaczęło się po 150k. Regulacja luzu zaworowego poprzez wymianę szklanek (kosztowną). Więc trzeba lać dobry olej, a w zimie zaczekać aż ucichnie :) Ja przestałem się tym przejmować. Z resztą wcześniej jeździłem ładne parę lat GETZem - tam to było stukanie zaworów ;P

Offline Kotwa

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 50
Odp: Klepanie z tyłu silnika od strony grodzi 1.4 MPI
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Kwiecień 2022, 12:26:02 »
Posiadam ten silnik w moim i30 1.4 MPI G4FA i tak jak pisałem wcześniej, silnik na zimnym "klepie/stuka", ale jak nabierze odpowiedniej temperatury/nagrzeje się to trzeba się w słuchać żeby usłyszeć. Zawory były sprawdzane i są prawidłowo jeszcze ustawione, nie ma potrzeby wymiany szklanek. Olej leje 5W30 Millers Oils. Przebieg auta 107 tys.  Kiedyś gdzieś słyszałem/czytałem że panewki są jakieś z wadą czy cuś i one powodują ale nigdzie później nie widziałem potwierdzenia tego.

Offline TomOskroba

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 25
Odp: Klepanie z tyłu silnika od strony grodzi 1.4 MPI
« Odpowiedź #11 dnia: 16 Kwiecień 2022, 07:46:01 »
Witam, auto dawno zmienilem na 1.4 crdi, a teraz mam 1.7crdi w i40. Niemniej jednak dowiedziałem się co było przyczyną. Łańcuch był odpowiedzialny za te metaliczne dźwięki. dopóki nie słychać go na rozgrzanym silniku, to nie ma co się przejmować. Gdy już klepie na ciepłym,.to zalecana jest po prostu jego wymiana. Ten typ tak ma.