Forum > i20

[i20 GB] Spalanie stukowe ?

(1/4) > >>

Cytrus:
Cześć,

czy to możliwe, że w 1.2 MPI 84 KM występuje spalanie stukowe ?
Czy w silniku G4LA występuje czujnik spalania stukowego ?

Auto zatankowane na Shell 95 V-Power.

Z góry dziękuję za informację.

Harun:
Na 99,9% ma czujnik.

Cytrus:
Czyli takie spalanie nie powinno wystąpić.

Zatem nic nie wymyślę. Być może jest jakaś rolka, łożysko, które się poddało i hałasuje pod obciążeniem.

Choć dziwne, że tylko właśnie pod obciążeniem i jest mocno słyszalne na 3/4 biegu w zakresie od 2 do 3 tys obrotów.

Harun:
Gdyby czujnik padł, to wydaje mi się, że powinien zaświecić się check engine. Chyba że działa, ale nieprawidłowo. Nie chcę gdybać, pozostaje diagnostyka...

Kudłaty_1975:
Ostatnio zgłębiałem taki oto ciekawy artykuł o tzw. spalaniu superstukowym. Spalanie stukowe to już przeszłość  :-) Era tzw. downsizingu odcisnęła piętno na małych wysilonych silnikach. Tu link do jednego z artykułów: https://autokult.pl/36840,co-to-jest-spalanie-super-stukowe-tak-producenci-silnikow-wpadli-w-pulapke-downsizingu
 
Oprócz wskazanych w powyższym artykule porad w innych artykułach, z którymi się spotkałem, zalecają unikania jazdy na niskich obrotach - eko jazda, a w szczególności unikania mocnego wciskania gazu przy niskich obrotach silnikach, czyli przykładowo mamy 3/4 bieg, niespełna 2 tys. obrotów silnika i depczemy na maksa gaz celem gwałtownego przyspieszenia. Wtedy właśnie może dojść do wspomnianego spalania superstukowego. Ja osobiście w swojej byłej i20 biegi zmieniałem na wyższe przy prędkościach obrotowych bliskich 3 tys. obrotów, a nie jak wskazywał komp, czyli zaraz po przekroczeniu 2 tysięcy obrotów jak dobrze pamiętam. W ix20 też tak robię. Nie patrzę co komp wyświetla. Druga sprawa przy tych sugerowanych obrotach przez komp do zmiany biegu na wyższy, po zastosowaniu się do sugestii kompa, w moim odczuciu wyraźnie słychać, że silnik jest zbyt mocno obciążony.  Także ciągnę minimum pod te 3 tysie i dopiero zmiana na wyższy. Auto żwawsze, czuć, że moment obrotowy równomiernie rozkłada się na poszczególne biegi, a jazda jest płynniejsza, bez mulenia po zmianie biegu na wyższy.

Oczywiście nie sugeruję, że wspomniane  przez Szanownego Cytrusa stukanie jest spalaniem superstukowym, ale warto ten artykuł uwzględnić w analizie przypadku  ;-)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej