Autor Wątek: [S-Coupe] Halogeny przód Scoupe  (Przeczytany 15814 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[S-Coupe] Halogeny przód Scoupe
« Odpowiedź #15 dnia: 02 Lipiec 2012, 13:02:44 »
Sprawa jest prosta. Halogeny pobierają średnio na żarówkach H3 ok 55W/sztukę czyli masz ok. 110W - przy 12V to jest jakieś jedyne 10A. Mało co prawda w stosunku do tego jakie odbiorniki są inne w aucie ale - każdy odbiornik musi być zabezpieczony w aucie osobnym bezpiecznikiem - zwłaszcza jeśli zasilasz go bezpośrednio z akumulatora - niebezpieczeństwo zwarcia źródła napięcia. Druga sprawa to to, że przy ewentualnym zwarciu na osobnej linii zasilającej zostaje odcięta tylko ona a nie wszystkie. Łatwiej zlokalizować usterkę i usunąć (przykład - osobne linie dla prawego i lewego reflektora).
Poza tym zabezpieczasz inne linie zasilające i odbiorniki przed ich awarią. Kwestie bezpieczeństwa które kolega skali wymienił również należy wziąć pod uwagę.

Kiedyś jak ja montowałem do Lantry halogeny kolega BartBartez podał mi prosty schemat:



85 - pozycyjne
30 - zasilanie z akumulatora (przez bezpiecznik 10A)
87 - zasilanie halogenów
86 - masa przez wyłącznik

Ja zamontowałem korzystając z fabrycznego schematu - tak jak montowała fabryka w lantrach (czyli z możliwością włączenia dopiero przy postojówkach) i ten schemat robi to samo.

Offline Timon

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 500
[S-Coupe] Halogeny przód Scoupe
« Odpowiedź #16 dnia: 02 Lipiec 2012, 13:22:22 »
Że bezpośrednio z Aku do halogena kabel pociągniesz? Jakoś tego nie widzę :)

Tzn. możesz bezpośrednio z Aku, ale IMO to więcej roboty. Nawet nie chodzi o kwestię bezpiecznika tylko pomyśl - żeby zamontować przełącznik to i tak musisz ciągnąć kabel od plusa z Aku do kabiny pod przycisk, a z niego dopiero do halogenów. Wg mnie to bez sensu i lepiej wziąść źródło z kabiny. Jak się wmontujesz za bezpiecznikiem to gdyby było zwarcie to wywali bezpiecznik, ale tu też uwaga, bo może być tak, że urządzenia "matczyne" tego bezpiecznika plus równocześnie włączone halogeny sprawią, że popłynie tam prąd, który przepali ten bezpiecznik i halogeny wtedy przestaną działać równocześnie z tym od czego był ten bezpiecznik. Wszystko jest jednak do sprawdzenia :) Ewentualnie możesz się zawsze wpiąć po prąd przed bezpiecznikiem i wlutować bezpiecznik przed przełącznikiem. Rozwiązanie takie nie wymaga dużo więcej roboty, a jest pewniejsze w działaniu. Z tym, że jak bezpiecznik wywali to go tak łatwo nie wymienisz, będziesz musiał go przelutować. Nie jest to dużo roboty, ale bez dostępu do prądu się nie da.

pinball

  • Gość
[S-Coupe] Halogeny przód Scoupe
« Odpowiedź #17 dnia: 02 Lipiec 2012, 13:30:27 »
Złośnik,  całkiem fajny schemat :) na pewno się przyda :) ale zrobię tak jak napisałem.
Jak pojadę do domu na wakacje to poproszę faceta(elektryka) mojej mamy i on mi pewnie to zrobi :)

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[S-Coupe] Halogeny przód Scoupe
« Odpowiedź #18 dnia: 02 Lipiec 2012, 15:21:47 »
Timon, fabrycznie instalacja pod halogeny bierze zasilanie bezpośrednio z aku bo branie zasialnai z kabiny dodatkowo obciąży kabel źródłowy a 10A na te kable instalacyjne co są to już i tak dużo. Dlatego instalacja biegnie z wykorzystaniem przede wszystkim - PRZEKAŹNIKA. I tak właśnie powinno być - zasilanie halogenów musi być sterowane przekaźnikiem chyba że ktoś lubi duży przekrój kabla ładować i do kabiny i z niej spowrotem do halogenów.
Przekaźnik wyklucza ciągnięcie takiego kabla do kabiny do przełącznika - wtedy można się podłączyć pod stałe 12V. Cewka nie obciąży takiego kabelka zbytnio :)