Forum > Zakup Hyundaia

[i30] KUPNO i30

<< < (51/82) > >>

Blaise:
Dużo w tym wypadku zależy od ceny, jeśli jest korzystna to w tym wypadku warto się zastanowić. Przebieg w tym wieku auta świadczy o tym że samochód był jeżdżony typowo w trasie, więc nie był zmęczony jazdą miejską. Jeśli cena okaże się ok, a fotel nie jest zniszczony, to warto poczytać warunki gwarancji, bo może wtryski mają ograniczony przebieg. Ale może to dobra okazja.

gall_anonim3:
No auto kupiłem za 30k pln więc cenę miało atrakcyjną - tylko co z tego jak się w dieslu może sypnąć turbo czy wtryski i już będzie trzeba kilka tysięcy dołożyć. Gadałem z mechanikami co we flotach Ceedy I serwisują (1.6 crdi generacji U1) i zdarza się, że turbiny czy wtrysk trzeba po 300kkm regenerować, a tak to żadnych uwag nie mieli - no chyba że korozja (mam nadzieje, że w i30 GD poprawili zabezpieczenie antykorozyjne). Trochę mnie tylko zmartwiło to, że ostatni przegląd był przy 183kkm gdyż po zakupie przeczytałem dokładnie książkę gwarancyjną gdzie jak bykiem stoi, że należy je wykonywać co 30kkm +- 1000km. Będąc w ASO przed zakupem serwisant poinformował mnie że auto ma gwarancję. Nawet mu podsunąłem książkę i pokazałem ten spóźniony przegląd na co stwierdził, że to nie problem i z takim czymś na gwarancji naprawiają. Nie mam tego na piśmie wiec nie wiem co by było gdybym chciał/musiał skorzystać z gwarancji. Co ciekawe już 1 przegląd był zrobiony przy 31500km co też mogłoby gwarancję podważyć a jakieś tam naprawy gwarancyjne były. W wyłączeniach gwarancji nie ma ani wtrysków i turbiny tylko z droższych rzeczy jest sprzęgło - na szczęście tu jest sztywne, bez 2masy. Tak to wyłączenia obejmują świece zapłonowe i żarowe, pióra wycieraczek, klocki, tarcze, szczęki, pasek V i balansowy.
Nie chce się martwić na zapas, więc póki co jeżdżę bo uwag żadnych do auta nie mam. Przy 120km/h na autostradzie (wg. GPSa - licznikowo jakieś 125km/h) obroty wynoszą 2500 a spalanie zeszło poniżej 5l/100km. Każde 10km/h więcej to spalanie rośnie o pół litra - przy 140 (GPS - licznikowo prawie 150) to już niecałe 3000rpm i ciut poniżej 6l/100km - więc jest OK. Emerycka jazda międzymiastowa do 100km/h (60km/h przez wioski) to niecałe 4l a po mieście (odcinki 5km) wychodzi jakieś 7 - ale to wiadomo dużo zależy od płynności ruchu i korków. Zobaczę jak z tym DPFem będzie bo póki co nie wyczaiłem kiedy się wypalanie włącza - obserwuję chwilowe spalanie hamując silnikiem i za każdym razem schodzi do 0 - ponoć przy wypalaniu ma być niezerowe ale różnie to na tym forum piszecie.
Jeżeli auto będzie jeździć bezawaryjnie to będę szczęśliwy bo to fajny samochód:)
Pozdrawiam!

walking:
Witam chce kupić i30 za ok 20 tys potem przerobić go na gaz. Rocznie jeżdżę ok 32 tys km. Wiem o regulacji luzów (podobno co 20 tys. lub jak czuć na wolnych obrotach) i trudności z tym związanych. Czy przy wyborze auta poza oczywistymi parametrami jak bezwypadkowy, "przebieg" itp kierować się jakąś wersją silnika która byłaby lepsza ( utwardzana) pod gaz ?
Coś o karoserii się dowiedziałem, że produkowane w Korei szybciej rdzewieją od tych z czech. Czy ktoś wiej jak je rozpoznać ? Proszę o pomoc nie chce wejść w duże koszty itd. Dziękuje

kosmos2011:

--- Cytat: "walking" --- Czy ktoś wiej jak je rozpoznać ?
--- Koniec cytatu ---


Po vin tutaj https://hyundai.afora.ru/eur/


--- Cytat: "walking" ---. Czy przy wyborze auta poza oczywistymi parametrami jak bezwypadkowy, "przebieg" itp kierować się jakąś wersją silnika która byłaby lepsza ( utwardzana) pod gaz ?
--- Koniec cytatu ---


Nie ma takiej.

walking:
czy wersja 122 konie i 126 różnią się silnikiem ? Nie mogę połapać się w tych oznaczeniach.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej