Nie znalazłem tego na forum i40 stąd ten post.
Może komuś kto lubi przy autku swoim to i owo samemu zrobić się przyda.
Poniżej instrukcja krok po kroku jak wymienić filtr paliwa w Hyundaiu i40 1,7 CRDI
(z ilustracją na zdjęciach)
Filtr paliwa zlokalizowany jest za akumulatorem przy ścianie grodziowej/lewym kielichu.
1. Wyjmujemy akumulator.
Odpinamy pokrywę filtra powietrza i przesuwamy wąż dolotu w stronę silnika co pozwoli przesunąć plusową klemę i wyjąć akumulator.
2. Odkręcamy w 3 punktach mocowanie komputera/ECU który jest za akumulatorem. Przesuwamy go na stronę silnika.
3. Filtr paliwa składa się z korpusu znajdującego się w górnej części z którego wychodzą m.in. węże paliwowe, na górze jest pompka i króciec odpowietrzenia z boku. Dolna część to właściwy filtr paliwa wraz z czujnikiem wody na dole.
4. Odpinamy kostki elektryczne oznaczone zielonymi strzałkami, odkręcamy 3 nakrętki mocujące filtr oznaczone czerwonymi strzałkami, po czym odpinamy przewody paliwowe w miejscu oznaczonym szarymi strzałkami (poprzez wciśnięcie widocznych na jednym przewodzie zielonych a na drugim szarych wcisków - po 2 na każdym przewodzie).
5. Wyciągamy filtr razem z metalową oprawą.
6. Aby dostać się do filtra właściwego odkręcamy 3 śruby oznaczone białymi strzałkami, odpinamy od metalowej oprawy przewód czujnika i zdejmujemy oprawę.
Mamy teraz to co trzeba.
7. Odkręcamy u dołu czujnik, spuszczamy paliwo z filtra.
8. Montujemy stabilnie dół filtra np. w imadle po czym odkręcamy korpus od puszki filtra - w lewo - gwint jest prawy. U mnie poszło rękami bez użycia dodatkowych narzędzi.
9. Wymieniamy puszkę z filtrem nakręcając korpus na nowy filtr. Ja takie filtry dokręcam mocno rękami.
10. Przykręcamy od spodu filtra czujnik.
Całość montujemy we właściwym miejscu w aucie i podpinamy wszystko po kolei.
Odpowietrzenie
Korpus filtra ma ręczną pompkę na górze przy pomocy której po zamontowaniu wszystkiego, podpięciu kostek i przewodów paliwowych możemy odpowietrzyć filtr.
Z wystającego z korpusu króćca 8mm zdejmujemy czarną zaślepkę, nakładamy na niego przeźroczysty wężyk, którego drugi koniec umieszczamy w jakimś naczyniu, po czym pompujemy pompką w korpusie.
Przez założony wężyk ulatywać będzie z filtra powietrze. Pompujemy do momentu gdy przy króćcu w wężyku będzie podczas pompowania widać tylko paliwo bez powietrza.
Nie zajmuje to wiele czasu.
Odpinamy wężyk, zakładamy zaślepkę, przykręcamy komputer, zakładamy akumulator, zapalamy auto. I to tyle.