Forum > Getz
Problem ze zmianą biegów
Fazi5:
Witam serdecznie
Mam następujący problem. Od kilku miesięcy miałem problemy z włączaniem wstecznego, ale wiadomo bieg najmniej używany wiec jakos sobie z tym radziłem.Jednak wczoraj nagle wsteczny zaczął jakby troche lepiej wchodzić, a za to są ogromne problemy przy redukcji z trójki na dwójkę. Próbując włączyć ten bieg czuje wyraźny opór. Ktoś ma jakiś pomysł co tu może być grane?
MktR:
Wsteczny w Getzach nie zawsze wchodzi, często się przycina albo trzeba wbić na inny bieg i potem wsteczny albo ponownie wysprzęglić.. Tak Getzy nasze niestety mają.
Odnośnie problemów przy redukcji na 2 to się dzieje tylko na tym biegu przy redukcji? A jak zmieniasz z 1 na 2 to są problemy, że ciężko wchodzi?
Fazi5:
Z jedynki na dwojke wchodzi elegancko. " Na sucho" kiedy auto stoi wydaje mi sie ze też z trójki na dwójkę wchodzi dużo lepiej.Najwiekszy problem zachodzi przy redukcji z trójki na dwójkę podczas jazdy. Jest bardzo duży opór.
MktR:
Dziwne, że tylko przy redukcji a podczas zmiany 1 na 2 nie. Bo tak to by mógł posypać się synchronizator 2 biegu, ale przy zmianie na wyższy też byś to chyba odczuwał. Tak samo sprzęgło jakby się sypało to by na każdym biegu były problemy.
Ktoś tu miał problem, chyba robaszek127 z tuleją gumowo-metalową na końcu linki, że przy redukcji na 3 ciężko wchodził bieg i czasami był zgrzyt.
Olej do sprawdzenia w skrzyni czy jest i czy nie ma wycieku. Ewentualnie jeszcze spojrzeć czy w zawieszeniu nie ma problemów, np. nie oberwała się jakaś poduszka.
Nic więcej do głowy mi nie przychodzi.
Fazi5:
Dziś jeszcze podczas jazdy zaobserwowałem nastepujące rzeczy.Moze będą to jakieś cenne informację. Kiedy samochodem jadę to przy wspomnianej redukcji z trójki na dwójkę czuć wyraźny opór i bieg bardzo ciezko wchodzi ale kiedy od razu sie wtedy zatrzymam to juz na postoju wchodzi praktycznie idealnie...problem wystepuje tylko podczas jazdy...dzis kilka razy podczas tego oporu udało mi sie "wbić" tą dwójkę podczas redukcji. Muszę wtedy mocno i energicznie przesunąc do siebie (ale tak po po skosie) gałke skrzyni biegów i dopiero mocno dac do tyłu..Kilka razy tak udało mi sie podczas zrobić..
Nawigacja
[#] Następna strona