Problem zdiagnozowany i zażegnany.
Wymontowałem przepustnicę i okazało się że po jej drugiej stronie (po stronie silnika) na powierzchni w miejscu styku przepustnicy z powierzchnią cylindra osadził sie nagar który powodował zakleszczanie się przepustnicy w pozycji zamknięcia. Nagar ten nie był widoczny od strony wlotowej i nie był możliwy do usunięcia standardowymi środkami . Był twardy i tak przyklejony że w grę wchodziło jedynie wyskrobanie go nożykiem. Może określenie "nagar" nie jest w tym miejscu najtrafniejsze bo kojarzy się z wysoką temperaturą , ale wygląd , konsystencja, stopień przywarcia i trudność w usunięciu skojarzyła mi się właśnie z typowym nagarem.
A przy okazji dodam że podzwoniłem do serwisów i okazało się że linka jest dostępna wyłącznie na zamówienie do ściągnięcia z Niemiec za ok. 40-50€ gdyż jest częścią wymienianą baaardzo rzadko w naszym modelu. :lol: