Witam
Niedawno wymieniłem filtr paliwa w 1.6 crdi 2017 PD (wtryski Boscha). Jakby ktoś chciał to ten post może się przydać. Filtr oryginał UFI kupiłem za 138 pln w sklepie stacjonarnym.
1) Odłączyć należy akumulator, najpierw -, potem plus. Wyjmujemy akumulator.
Można zdjąć pokrywę filtra powietrza, będzie więcej miejsca.
2) Odpinamy kabelki od sterownika
3) Odkręcamy podstawkę od sterownika, 3 śrubki (jedna niewidoczna po prawej na zdjęciu)
4) odpinamy 2 wtyczki i odkręcamy mocowanie filtra paliwa (czarny koszyk). Łącznie 2 śruby i 3 nakrętki.
5) zdejmujemy 2 wężyki paliwa. (Najpierw luzujemy pomarańczowe blokady).
6) odkręcamy śrubki, na początku były torksy....
Po jakimś czasie 2 śrubki zostały przerobione brzeszczotem i odkręcone. Po odkręceniu widoczny...klej na śrubkach.
7) do nowego filtra wlałem olej napędowy jak najwięcej się dało.
Przekładamy czujniki.
Wkręcamy 2 śrubki (smarujemy je klejem do śrub :mrgreen: )
9) Po zamontowaniu filtra do koszyczka i zamocowaniu, przytwierdzamy sterownik auta.
10) Wkładamy akumulator, najpierw +, potem -;
dalej pokrywa od filtra powietrza
11) użytkownicy i30 nowszych modeli niestety mają bardzo utrudniony dostęp do oprogramowania i diagnostyki, stąd odpowietrzałem filtr paliwa przekręcając wielokrotnie klucz w stacyjce (bez odpalenia samochodu). Wtedy pompa paliwa niskiego ciśnienia w baku odpowietrzyła układ. Po tych czynnościach auto odpaliło bez problemów.
Podsumowując, pierwsza wymiana filtra najlepiej w ASO:
wymiana 215pln + 205 pln za filtr
W pakiecie może być taniej z kilka procent ;-)
Jeszcze mała uwaga odnośnie filtra powietrza. Dość szybko się brudzi a jeżdżę po asfalcie. Tak więc sprawdzenie przy 30tyś, a wymiana przy 60tyś to według mnie trochę dużo.
Z racji mojego niedużego doświadczenia, proszę o uwagi i usprawnienie procedury