Dzięki za informacje.
Aby zamknąć temat mam jeszcze jedno spostrzeżenie/pytanie.
Mam drugie inne auto, diesel. Na wychłodzonym po nocy silniku przejechałem kawałek - ze 2 km i sprawdziłem temperaturę chłodnicy - była zimna. Pojechałem sporo dalej - przy 70* chłodnica i górny przewód były dalej lodowate aż przy około 80* chłodnica zaczęła się dopiero nagrzewać.
To samo zrobiłem z Santa Fe tylko na postoju bez gazowania - zapaliłem wychłodzone auto i po koło 5-6 minutach górny wąż i góra chłodnicy były ciepłe miały tak 45*C... temp na OBD2 - 55*
Moje pytanie podstawowe. Gdzie dopływa w santa fe ciepła woda - do góry czy na dół chłodnicy (dla mnie logicznie to góra :oops: ). Bo jak do góry to chyba tak wczesne jej nagrzewanie może świadczyć o niedomykaniu termostatu przy niskiej temperaturze silnika.
Jak na dół to narznie górnego węża może być "grawitacyjne" z ciepłego silnika i temat jest zamknięty.
Jak to wygląda u Was ?