Autor Wątek: Uwagi po zakupie I30 1,0 T -GDI  (Przeczytany 7342 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline maciuspala

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 14
Uwagi po zakupie I30 1,0 T -GDI
« dnia: 07 Listopad 2019, 05:58:20 »
Witam
Od miesiąca jestem posiadaczem Hyundaia I30 w rzadkiej w naszym kraju wersji 1,0 T-GDI, czarna perła w wyposażeniu zblizonym do wersji Comfort.
Z uwagi iż auto sprowadzone jest z Niemiec, mam kilka pytań dotyczących modelu.
1.System Start Stop mruga cały czas, dzwoniłem do serwisu to usłyszałem że nie są spełnione wszystkie warunki aby działał i dla tego mruga bo np. akumulator nie jest w pełni naładowany. Fakt auto stał 2 miesiące nie jeżdzone ale teraz zrobiłem 2000 km w tym dwie małe traski po 300 km i akumulator powinien się doładować, z drugiej strony skoro akumulator w aucie 6 miesięcznym nie jest w pełni sprawny to kwalifikuje się do wymiany? Zastanawiam się tylko czy poprzednia właścicielka nie manipulowała coś przy tym systemie aby go wyłączyć, sprawdziłem bezpieczniki wszystko jest ok.
2.Czujniki ciśnienia opon, wiem że są, ale przy zmianie opon dowiedziałem się ze ich nie ma w kołach więc jak są one rozwiązane?
3.Mam pakiet LED w światłach dziennych i świeci on zimną barwą a reszta świateł jest ciepła i strasznie gryzie się to jedno z drugim, czy wpadł ktoś z Was na pomysł zastąpienia żarówek fabrycznych jakimś firmowym zamiennikiem z zimną barwą?

Offline Parkinson84

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 27
Uwagi po zakupie I30 1,0 T -GDI
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Listopad 2019, 07:18:06 »
1. W moim egzemplarzu gdy nie są spełnione warunki dla start/stop kontrolka nie miga tylko świeci się na stałe w kolorze żółtym. Miganie(w kolorze zielonym) występuje jedynie przy tzw automatycznym rozruchu - czyli auto zostało wygaszone przez system ale zwiększony pobór prądu np przez intensywnie działającą klimę sprawia że silnik odpala automatycznie. Wg mnie akumulator za ok.1000 zł nie powinien być rozładowany po 2 miesiącach postoju w okresie letnim. Powinni na to spojrzeć w ASO. No chyba że np nie zapinasz pasów :P

2. chyba wszystko jest w temacie: http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=12179

3. też mam taki niedosyt - chyba najlepszym rozwiązaniem byłaby wymiana reflektorów na takie w wersji full led. Jednak w wersjach z fabrycznymi światłami full led kierunkowskazy uruchamiają się w diodach led w zderzaku(tymi co święcą nam jako dzienne) - kwestia czy wtedy trzeba dodatkowo wymienić te ledy czy jakąś wiązkę a może wystarczy to zaprogramować podpinając komputer. Tego na razie nie wiem.

Offline maciuspala

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 14
Uwagi po zakupie I30 1,0 T -GDI
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Listopad 2019, 08:53:24 »
Dzięki za szybką odpowiedź, więc u mnie z Start Stop jest coś nie tak z tym że serwis powinien wiedzieć że mrugająca kontrolka to nie to samo co świecąca, więc już to źle świadczy o wiedzy serwisu. Rozmawiałem raz telefonicznie i raz jak byłem po dywaniki i za każdym razem twierdzili że to nie awaria.
Niestety mam założonego chip boxa i musze go wymontować przed serwisem, a jest tak niefortunnie zamontowany ze muszę ściągać obudowę doloty powietrza.
Jeśli chodzi o ciśnienie w oponach temat wyjaśniony masz czujnik na ABS i święty spokój z urywającymi się czujnikami.

Offline Parkinson84

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 27
Uwagi po zakupie I30 1,0 T -GDI
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Listopad 2019, 09:39:48 »
Pytanie czy nie zmieniali czegoś w kwestii oprogramowania. Miganie lampki chyba występowało w poprzednim wypuście I30 tzn GD. Nie sądzę aby wersja była zależna od kraju dystrybucji (pewnie i tak wszystko jest montowane u Czechów).
Swoją drogą może rozwiniesz temat chip boxa w osobnym temacie? Wrażenia, czy warto, jakie są z tym problemy itd  - choćby właśnie demonataż przed wjazdem na ASO

Offline piotri

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 67
Uwagi po zakupie I30 1,0 T -GDI
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Listopad 2019, 09:58:27 »
Co do migania to nie wiem jaka jest przyczyna ale dodam swoje 3 grosze w kwestii akumulatora.
Kupiłem używanego i30, 1,5 rocznego i był już po wymianie akumulatora na gwarancji.
Być może trafił się felerny, a być może z ich trwałością nie jest najlepiej.

Offline verin

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 17
Uwagi po zakupie I30 1,0 T -GDI
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Listopad 2019, 22:10:29 »
W temacie akumulatorów - to jest problem obecny w większości (jeśli nie we wszystkich) nowych samochodach - szeroko pojęta "zieloność" unijna jak zwykle strzela nam w stopę...

Znalazłem na ten temat ciekawy artykuł po przestudiowaniu forum z zaprzyjaźnionego południowego kraju...
polecam lekturę, choćby przez translator :)

google  translate: start stop system

TLDR: za padanie accu odpowiada "inteligentny" system ładowania, w nowych samochodach, aby obniżyć spalanie (dla statystyk) alternator jest standardowo odłączany, za to załącza się uderzeniowo w konkretnych momentach, podbijając napięcie ładowania nawet powyżej 16V. Całokształt prowadzi do nie tak powolnego uśmiercania akumulatora - szczególnie przy niefartownym pozostawieniu samochodu na dłuższy czas po podróży w której się nie doładował...
BTW - podbijanie napięcia to też jest bezpośredni powód skracania żywotności wszelkich żarówek nie-led, to wyjaśnia stosunkowo krótko żyjące H7 w Hyu...
U siebie zmierzyłem 15V max póki co :/

Offline tomilipin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 342
Uwagi po zakupie I30 1,0 T -GDI
« Odpowiedź #6 dnia: 08 Listopad 2019, 15:53:02 »
Cytat: "verin"
podbijanie napięcia to też jest bezpośredni powód skracania żywotności wszelkich żarówek nie-led, to wyjaśnia stosunkowo krótko żyjące H7 w Hyu...
Jakie doświadczenia mają inni z przepalającymi się żarówkami? U mnie od marca 2018, czyli przez ponad 1,5 roku jeszcze żadna mi się nie przepaliła, a żarówki H7 wymieniłem na Bosh Gigalight, które znane są właśnie z krótkiej żywotności.

Offline verin

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 17
Uwagi po zakupie I30 1,0 T -GDI
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Listopad 2019, 20:20:10 »
Jak dla mnie to nie będzie zapewne problemem, ponieważ DRLe przejęły większość obciążenia świateł... W moim przypadku najwyżej ~25% przebiegu jest z wykorzystaniem normalnych świateł, a to powoduje, że porównanie roczne/przebiegowe jest bezcelowe. W moim przypadku bardziej się obawiam o akumulator...
Dodałem ten komentarz o żarówkach, ponieważ natworzyło się sporo mitów o przyczynach przepalania się - tutaj mamy ewidentną (nie twierdzę, że jedyną, ale najbardziej prawdopodobną).

Offline maciuspala

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 14
Uwagi po zakupie I30 1,0 T -GDI
« Odpowiedź #8 dnia: 09 Listopad 2019, 09:07:09 »
Cytat: "Parkinson84"
Pytanie czy nie zmieniali czegoś w kwestii oprogramowania. Miganie lampki chyba występowało w poprzednim wypuście I30 tzn GD. Nie sądzę aby wersja była zależna od kraju dystrybucji (pewnie i tak wszystko jest montowane u Czechów).
Swoją drogą może rozwiniesz temat chip boxa w osobnym temacie? Wrażenia, czy warto, jakie są z tym problemy itd  - choćby właśnie demonataż przed wjazdem na ASO


Napisałem piękny esej na kilka stron o moim boxie i......wcięło, za długo pisałem i znikł post, dziwnie działa to forum od strony technicznej, 3 razy pisałem powitanie jako pierwszy post i dopiero za 3 razem się pokazało, potem długo nie mogłem napisać drugiego postu bo nie napisałem pierwszego.
Jak znajdę wenę to spróbuje napisać drugi raz.

Offline Parkinson84

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 27
Uwagi po zakupie I30 1,0 T -GDI
« Odpowiedź #9 dnia: 10 Listopad 2019, 21:14:44 »
Wychodzi na to że trzeba napisać w notatniku  :lol:  po czym na zasadzie kopiuj/wklej kilka razy spróbować a skasować dopiero jak post się pokaże na forum :D

Offline maciuspala

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 14
Uwagi po zakupie I30 1,0 T -GDI
« Odpowiedź #10 dnia: 12 Listopad 2019, 21:28:24 »
Po tygodniu dzwonienia do serwisu dziś udało mi się umówić na wizytę , miałem nerwa i powiedziałem co myślę o nie odbieraniu twelfonu to usłyszałem że jest czas zmiany opon i wszyscy pracują a nie siedzą przy telefonie.
Oczywiście znów gadka że mruga kontrolka no nie są spełnione warunki a ja mu na to że jakby przeczytał przynajmniej instrukcje obsługi to wiedziałby że kontrolka ma świecić a jak mruga to jest awaria ....No i 25 listopada mam wizytę u elektryka .

Offline miro

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 35
Uwagi po zakupie I30 1,0 T -GDI
« Odpowiedź #11 dnia: 15 Listopad 2019, 13:23:14 »
Widzisz coś z tym standardem odbierania telefonów jest nie tak w hyundai. Wcześniej miałem auto w serwisie Skody, zawsze odbierali, jak nie mogli, to oddzwaniali, mili i uprzejmi do granic możliwości.
W Hyundaiu w Toruniu akurat nie odbierają telefonów, nawet w recepcji zostawiając prośbę o kontakt można się tego nigdy nie doczekać, jeśli chodzi o obsługę, to inna półka. Mają mniej klientów to powinni im więcej czasu poświęcić, a tu na odwrót. Już nie mówiąc o dostępności terminów serwisu, kolejki jak w wulkanizacji na pierwszym śniegu  :mrgreen:
Daj znać co w aucie wyszło

Offline maciuspala

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 14
Uwagi po zakupie I30 1,0 T -GDI
« Odpowiedź #12 dnia: 05 Grudzień 2019, 06:12:31 »
W zeszłym tygodniu byłem w serwisie w Tarnowie, mhhh ciężko nazwać to serwisem, taki warsztat wielkomarkowy który nazywa się serwisem, brudno i staro jak u Miecia na osiedlu choć stawki godzinowe serwisowe 221 rbg.
System start stop wg serwisu nie działał bo był nie dokręcony akumulator( rzeczywiście klema była luźna) oraz ktoś wyciągnął bezpiecznik żeby ten system nie działał, po usunięciu przeszkód miałem pojeździć 2-3 dni aż komputer się dostosuje, jeździłem 10 dni i dalej mruga.
Drugi problem jaki zgłosiłem to przegrzewający się silnik bo temperatura dochodziła do 120 stopni, oczywiście podniosłem maskę i na zbiorniczku był stan płynu jak się potem okazało w 6 miesięcznym aucie płyn już odbarwił zbiornik i nalot powoduje że nie widać ile jest płynu i oczywiście go nie było.Pan mechanik stwierdził że kuna przewód przegryzła a po dokładnych oględzinach stwierdził że pod silnikiem trójnik z chłodzenia przecieka. Wczoraj odstawiłem auto na rozbieranie połowy osprzętu silnika żeby usunąć usterkę.
Ostatnio zauważyłem nową przypadłość. Przy -5 stopniach wskazówka temperatury osiągnęła dopiero 50 stopni, po 16 km przejechanych miała prawie 90 stopni a po następnym kilometrze spadła na chwilę na 70 stopni, i tak balansowała kilka kilometrów aż stanęło na 90 stopniach.Miałem ponad 30 samochodów i nigdy czegoś takiego nie zauważyłem, gość w serwisie powiedział mi ze otwarł się termostat na duży obieg i dla tego temperatura spadła. Silnik o pojemności 1000 cm wg mnie powinien po 2-3 km być w pełni nagrzany, mała pojemność to mało płynu w obiegu i po chwili powinien być już ciepły.

Offline maciuspala

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 14
Uwagi po zakupie I30 1,0 T -GDI
« Odpowiedź #13 dnia: 11 Grudzień 2019, 12:07:20 »
Wyciek usunięty, ale Start Stop mimo wymiany czujnika dalej mruga, odstawiam auto w następnym tygodniu, mają dać auto zastępcze i szukać awarii, i raczej coś poważniejszego.
Obsługa się poprawiła telefon odebrany po 1 sygnale, serwisant miał sobie zapisać mój numer żebym do niego dzwonił w dniu odstawienia samochodu aby na pewno auto zastępcze na mnie czekało.