Autor Wątek: [Getz] Piasta koła przód - jaki moment dokręcania nakrętki?  (Przeczytany 10769 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline AndrzejK.

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 60
Piasta koła przód - jaki moment dokręcania nakrętki?
« dnia: 06 Listopad 2019, 17:28:19 »
Witam,
jak w temacie prośba do Was o podanie wartości dokręcenia.
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwiec 2020, 21:57:06 przez Brt »

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
Piasta koła przód - jaki moment dokręcania nakrętki?
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Listopad 2019, 18:17:35 »
Na czuja, moment dokręcania kół w hyundai jest od-do ;-)  88-107Nm, 90-110Nm różnie podają ale 100Nm będzie ok.

Offline AndrzejK.

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 60
Piasta koła przód - jaki moment dokręcania nakrętki?
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Listopad 2019, 18:56:44 »
Nie chodzi mi o dokręcanie koła lecz o dokręcanie nakrętki piasty koła....

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
Piasta koła przód - jaki moment dokręcania nakrętki?
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Listopad 2019, 19:54:05 »
Sorry, nie doczytałem  :oops: . Na ruskich stronach znalazłem taką instrukcję:

http://automn.ru/hyundai-getz/hyundai-3967-10.m_id-369.m_id2-379.html

13. Dokręcić nakrętkę mocującą oś momentem 100 Nm (poprzednio). Używaj tylko nowej nakrętki koronowej.
14. Zwolnij nakrętkę osi i dokręć ją momentem 20 Nm.
15. Obrócić nakrętkę mocującą oś o 1/4 obrotu. Jeżeli rowek nakrętki nie pokrywa się z otworem na zawleczkę na końcu wału wału osi, dodatkowe dokręcenie nakrętki jest zabronione. W takim przypadku zwolnij nakrętkę i powtórz wszystkie operacje od początku.

lub taką ze strony http://hendai-getz.ru/xhtml/stupica-pered.html

Może też być po polsku https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=ru&u=http://hendai-getz.ru/xhtml/stupica-pered.html&prev=search

Dokręcić połączenia gwintowe następującymi punktami, N · m:
Nakrętka mocująca nawę główną ..... 200–260

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1733
Piasta koła przód - jaki moment dokręcania nakrętki?
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Listopad 2019, 20:56:21 »
Spokojnie można dokręcić mocno na oko. Jedynie co jest groźne dla piasty do za lekkie dokręcenie i wtedy jest lekki luz i wyrabia się piasta na styku łożyska. Sam tak miałem i musiałem wymienić piastę.
CO gorsza nawet z łożyskami dają albo złe albo do zabijania nakrętki a w getzie są na zawaleczkę. Dlatego nie polecam zakupu łożyska nty bo tam dali nawet nie taki rozmiar.

Offline AndrzejK.

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 60
Piasta koła przód - jaki moment dokręcania nakrętki?
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Listopad 2019, 23:25:26 »
Dzięki za info.
Będę kupował łożysko firmy FAG, bdb jakość, a o nakrętce szczerze mówiąc nie wiem czy jest w zestawie. ;-)

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1733
Piasta koła przód - jaki moment dokręcania nakrętki?
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Listopad 2019, 18:56:26 »
Ja teraz kupuje tanie jakie są w promocji. Miałem porównanie. Oryginał hyundai wytrzymał 50tys wkładany prasą jak się należy. Podczas gdy wcześniej wymienione łożysko jakieś z Arabii Saudyjskiej  za 40zł wytrzymało do wypadku czyli więcej od oryginału i to wbijane młotkiem.

Offline AndrzejK.

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 60
Piasta koła przód - jaki moment dokręcania nakrętki?
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Listopad 2019, 18:25:30 »
Trochę się czasy pozmieniały i to co kiedyś było wyznacznikiem jakości np. SKF teraz w wielu częściach nie trzyma poziomu ( np. pompy wody).
Co do łożyska FAG nie słyszałem póki co negatywnych opinii, więc takie założę, a jak się będzie spisywało czas pokaże.
Nic nie będę "dłubał" młotkiem, wszystko będzie wykonane prasą

Offline AndrzejK.

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 60
Piasta koła przód - jaki moment dokręcania nakrętki?
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Listopad 2019, 17:35:24 »
Operacja wykonana.
Tak informacyjnie łożysko, które zostało wymienione było oryginalne (przebieg auta 158kkm) i pod względem jakości pracy było w porządku,ciche, pracowało bez zacięć. Jednakże pojawił się w nim spory luz co kwalifikowało je do wymiany. Siedziało w zwrotnicy,że prasa miała co robić....
Założone jak wspominałem łożysko firmy FAG, dociągnięte kluczem dynamometrycznym momentem 210Nm i wszystko jest ok. ;-)