też kiedyś pytałem o to, niestety bez odzewu.
Z własnych obserwacji mogę napisać tylko tyle:
oczywiście chodzi tu jazdę autostradą, raczej w innych warunkach ciężko byłoby to zweryfikować takim "badaniem".
Trasa w jedną stronę ok 1000 km - przy prędkości stałej ok 120 km/h - obr. w zakresie 3000-3500 spalanie gazu wyszło mi poniżej 11l/100km, natomiast przy prędkości 140 km/h obroty powyżej 3500 - spalanie przekroczyło 15l/100km.
Wnioskuję z tego że, generalnie powyżej 3500 obr/min zmienia się ustawienie rozrządu, jeśli mówimy tu oczywiście o zmianie 0/1, nie mam pojęcia czy przypadkiem zmiana fazy rozrządu nie odbywa się płynnie w miarę wzrostu obrotów.
Może i nie jest to naukowe badanie ale od tego czasu, staram się nie przekraczać na autostradzie 120km/h
