Forum > Tucson TL
Dziwny dźwięk i wibracje auta.
Single Barrel:
Jest użytkownikiem auta w wersji z silnikiem 1.7 Crdi. Zauważyłem, że w zakresie obrotów powiedzmy 1500 do 1700 auto dziwnie "chrobocze" i czuć lekkie wibracje czy drżenie w podłodze. Szczególnie im wyższy bieg i mniejsza prędkość tym gorzej. Jadąc powiedzmy na 4 czy 5 biegu wciśnięcie pedału gazu automatycznie wzmaga dziwny dźwięk i wibracje, które po przekroczeniu pewnych obrotów ustają. Gdzie może leżeć przyczyna i jaka jest ewentualna naprawa. Będę wdzięczny za każdą dobra radę i opinię.
Robbyd:
Single Barrel. Duży moment przy niskich obrotach. Zespół napędowy wpada w wibracje i przenosi się na karoserie. Z tego co mi wiadomo 115KM nie posiada dwumasy i dlatego się tak dzieje. Prawdopodobnie dwumasa występuje w 136KM. Nie wskazane jest przyspieszanie na wysokich biegach na tak niskich obrotach. Miałem to samo. Po wymianie map problem nie występuje. W ASO Ci tego nie zrobią.
Single Barrel:
Możesz mi przybliżyć temat? Myślałem o zczipowaniu auta by podnieść moc, ale nie wiem czy mówimy o tym samym. Druga sprawa, też czytałem o kole dwumasowym i są tacy co twierdzą, że wymiana sprzęgła i koła załatwia sprawę. Ciężki temat. Jeśli jest to naturalne to niestety, ale Hyundai pokpił sprawę. Mam jeszcze Turana 1.9 TDI i tam wszystko lata aż miło. Genialny motor. Fakt, uwielbiam Tuscona, ale ta rzecz bardzo mnie drażni 😜😋,
Robbyd:
Jeżeli sprzęgło nie klekocze na biegu jałowym, nie szarpie przy ruszaniu i nie ślizga się to jest sprawne. Chip tuning tylko na hamowni z modyfikacją map, koszt 1tyś.zł w górę, bez niego to tylko jazda w niedziele do kościoła . Nikogo nie będę polecał. Jeżeli auto na gwarancji to podejmujesz ryzyko utraty. Jest jeszcze parę niedociągnięć w tym modelu, do których można się przyzwyczaić, można też coś z nimi zrobić. Tak, przód Tucsona w tym roczniku jest cudny, polift...kwestia gustu. 1,7 CRDi to też bardzo dobry silnik, porównując do tego co inni oferują. Era nowych TDI, CDTI. itd. już się skończyła, niestety.
Single Barrel:
Samochód raczej do rajdów jest mi nie potrzebny, ale nieco lepsza elastyczność by mu się przydała. Druga sprawa, czy zmiana oprogramowania nie wpływa na szybkie zużycie silnika czy sprzęgła? Odnośnie sprzęgła to niby chodzi dobrze acz zdarzyło się, że np. miałem wrażenie uslizgu kół czy obroty po wciśnięciu sprzęgła zafalowały. Jak najprościej rozpoznać uwalone sprzęgło. Czy może lepiej dać do mechanika by sprawdził.
Nawigacja
[#] Następna strona