Forum > Matrix / ix20

[ix20] Awaria skrzyni biegów

(1/2) > >>

jacob4187:
Cześć!
piszę bardziej z ciekawości bo auto i tak już jest u mechanika - pojechało na serwis, wymianę amortyzatorów i sprzęgła po przebiegu około 80 tys km (rocznik 2011, silnik 1.4 benzyna). Mechanik przy wymianie miesiąc temu klocków i tarcz stwierdził wyciek oleju - wtedy myśleliśmy że ze sprzęgła, które i tak już było do wymiany. Po rozebraniu sprzęgła okazało się, że olej cieknie ze skrzyni! Skrzynia więc została zdemontowana i miała jechać na naprawę, ale koszty (1600 zł jeśli rozszczelniły się same simeringi, cenę ustaliliby dopiero po rozebraniu skrzyni) trochę przerosły i będę montować inną, używaną.
Zastanawiam się, co mogło spowodować rozszczelnienie. Wiem że bez rozebrania nikt dokładnie nie powie, ale może ktoś miał podobny problem? Nie spotkałem się żeby ktoś miał problem ze skrzynią w tym samochodzie, dlatego wada fabryczna raczej nie wchodzi w grę..

nadamus:
zmiana simmeringu na wałku - 1600zł. rozbój w biały dzień. koszt wymiany tego (przy wymianie sprzęgła to kilka złotych a nie aż tyle. poszukaj innego mechanika. jak rozbierze się sprzęgło to simmering jest na wierzchu i bardzo łatwo jest go wymienić. wymiana sprzęgło to koszt ok 500-600zł + częsci wiec max 1000-1200 zł. chyba że liczą podwójnie- raz za rozebranie sprzęgła i drugi raz za ... dostanie się do simmeringu.

ELETomek:

--- Cytat: "nadamus" ---zmiana simmeringu na wałku - 1600zł. rozbój w biały dzień
--- Koniec cytatu ---


1600zł to koszt weryfikacji części, wymiany łożysk i uszczelnień w porządnej firmie naprawiającej skrzynki biegów.

Po za tym jeszcze nie słyszałem żeby ktoś mając sprawną skrzynkę z wyciekiem decydował by się wymieniać na używaną. Jeśli wyciek jest z wałka sprzęgłowego, a uszczelniacz wkładany jest od zewnątrz skrzyni to mechanik powinien sobie z tym poradzić. Ale chyba jest wkładany od wewnątrz, nr 43134A na rysunku.
https://hyundai.7zap.com/en/eur/ix20/heurpjc11/no:parameters,/mi/43431b11/?param=detail:4313439012#43134A
I tak bym wolał uszczelnić swoją skrzynkę, bo kupić używkę to loteria. Gwarancję rozruchową pewnie dadzą ale za montaż-demontaż to raczej nie zapłacą.

nadamus:
owszem- 1600zł kosztuje rozebranie całej skrzyni biegów (wymiana łożysk i uszczelnień) ale nie samo uszczelnienie wałka (bo tam najczęściej cieknie) nawet jak simmering jest wkładany od środka to nie trzeba rozpoławiać całej skrzyni a odkręcić  obudowę sprzęgła i wymienić (bez zdejmowania wałków i łożysk). przecież i tak przy wymianie sprzęgła wyjmuje się skrzynię (bo jest łatwiej) wiec koszt powinien być niższy

NonPhixion:
Z doświadczenia powiem, że też wolałbym naprawiać swoją skrzynię niż kupować używkę. Części zawsze są ze sobą jakoś spasowane fabrycznie. W używce nie wiadomo czy ktoś nie zrobił "frezu" lub zadzioru na jakiś elementach metalowych przy demontażu/czyszczeniu i później simmeringi nie będą trzymać szczelności. Mówię to z autopsji z innej marki samochodów niż Hyundai.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej