Autor Wątek: Hak holowniczy do i40 CW - jaki wybrać?  (Przeczytany 1407 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tygrysek13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 43
Hak holowniczy do i40 CW - jaki wybrać?
« dnia: 09 Wrzesień 2019, 11:17:54 »
Witam.
Noszę się z zamiarem zakupu haka holowniczego do mojej i40. Chcę założyć na niego bagażnik rowerowy, a w razie potrzeby pociągnąć jakąś przyczepkę.
Teraz pytanie jaki hak wybrać. Na Allegro jest sporo tego w różnych konfiguracjach. Wtyczki 7, 13 pinowe. Z modułem, bez. Nie znam się na tym kompletnie. Doradźcie na co zwrócić uwagę, za co warto dopłacić, a za co nie warto przepłacać. Sam montaż zlecę oczywiście jakiemuś mechanikowi co ma pojęcie o montażu.
Z góry dziękuję za pomoc.

Offline provokator

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 34
hak
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Wrzesień 2019, 22:17:13 »
Ja mam hak Westfalia. Mocno polecam w tym roku trasa 2x600 km z bagażnikiem platformą na haku + 4 rowery. W sumie na haku wisiało jakieś 75 kg. Wtyczka 13 pin, moduł będzie potrzebny.

Offline Kabestan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 37
Hak holowniczy do i40 CW - jaki wybrać?
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Wrzesień 2019, 18:36:21 »
Wypatrzyłem hak STEINHOF. Ma ktoś doświadczenie z tym hakiem?

Offline tygrysek13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 43
Odp: Hak holowniczy do i40 CW - jaki wybrać?
« Odpowiedź #3 dnia: 31 Maj 2020, 12:26:30 »
Dobra, trochę czasu minęło od mojego pytania. Ale ...
Założyłem hak z firmy Autohak Słupsk - przede wszystkim dlatego, że nie trzeba było podcinać zderzaka i jest polskiej produkcji (dla mnie to ważny aspekt)
Wiązkę kupiłem oddzielnie - https://www.ehaki.pl/dedykowana-wiazka-13-pin-hyundai-i40-cw,sp,38,1368 - nie jest to reklama broń Boże. Zdecydowałem się na tą, gdyż jest dedykowana pod auto, ma wszystkie kostki, szybkozłączki itd, jedyny lut był przy wpięciu pod zasilanie z przodu auta pod kierownicą.
Inna sprawa, że 2h podane w instrukcji to można sobie między bajki włożyć. Z kolegą zeszło nam na założeniu wszystkiego koło 8h. Autko jeździ, ciągnie nic się nie dzieje. Jedynie trzeba się przyzwyczaić, że tylny zwis jest sporo niżej i trzeba uważać, żeby nie rozwalić kostki przy cofaniu do krawężnika ;)
Co do samego haka zdecydowałem się na zwykły przykręcany hak, bez chowania itp.

Edit:
Przypomniałem sobie jeszcze czytając Wasze wypowiedzi. Autohak ma 85kg nacisku, co akurat stawia go dość wysoko :)
« Ostatnia zmiana: 31 Maj 2020, 12:28:39 przez tygrysek13 »