Forum > Lantra / Elantra
[Elantra MD] Uszkodzona przekładnia kierownicza (tzw. maglow
Arni71:
--- Cytat: "ELETomek" ---
--- Cytat: "Arni71" --- gdyby te wibracje wywołałyby stuki z luzów w maglownicy do powinna ona lać płyn na potęgę.
Ja regenerowałem maglownicę z powodu wycieków, luzów i stuków żadnych nie miałem (Tucson JM)
Ha - może być jeszcze jedna opcja - tu się kłania Adam Klimek i jego program - luzy na mocowaniu maglownicy do przegrody - gumy - to też będzie stukało na kocich łbach.
Tylko że w tej opcji mogą wystąpić dodatkowo problemy ze zbieżnością, stabilnością toru jazdy. Nie wiem na jakim etapie zużycia może to wystąpi
--- Koniec cytatu ---
Elantra MD to nie Tucson JM ;-) Nie mam elantry ale z tego co giglam to wychodzi że ma elektryczne wspomaganie i magiel do belki na sztywno przykręcony. https://hyundai.7zap.com/en/eur/elantra/keurpsd14/01:s4,02:d2,04:1,dt:l,year:2013/ch/5657711/
--- Koniec cytatu ---
Wiem że Tucson to nie Elantra ale nikt nie odpowiedział na wcześniej zadane pytanie czy Elantra ma elektryczne wspomaganie a ja napisałem tylko w kontekście odczuwania stuków z górnych mocowań - zasada jest identyczna jeśli nie ma luzu po drodze to stukanie niesie się po całym układzie zawieszenia, łącznie z układem kierowniczym.
Poza tym mocowanie na sztywno jest bardzo ogólnym pojęciem, nie jest przyspawane, więc luzy na mocowaniu śrubowym też mogą wystąpić.
I jak wspomniano, luzy w maglownicy są wyczuwalne na kierownicy bez specjalnych zabiegów, nawet na postoju.
ELETomek:
;-) Ja uważam, że układ kierowniczy diagnozuje się na postoju. Tak jak pisali poprzednicy: sprzęgło wspomagania, wałek kardana, luz na listwie magla, przeguby pod osłonami magla, końcówki drążków i mocowanie przekładni. Chyba nic nie pominalem.
Jeśli tu nic nie puka to zostaje zawieszenie. W astrze j stukały np zaciski hamulcowe ( luz na prowadnicach)
Hants:
--- Cytat: "ELETomek" ---zaciski hamulcowe ( luz na prowadnicach)
--- Koniec cytatu ---
:shock:
ELETomek:
Czemu takie zdziwienie? https://astraklub.pl/viewtopic.php?t=800447&start=110
Zaciski miały luz góra dół i klepały na bruku. Można kupić do astry zestaw naprawczy czyli jakby nadwymiarowe prowadnice.
Jest też na forum AKP również wątek o stukających amortyzatorach (A może to ten sam wątek, bo 43 strony stuków :shock: ) ale mojej AJ ten przypadek nie dopadł . Może amorki były już wymienione ;-)
msiak:
Być może tuleja na listwie. 565213X000. Łapie luz i są stuki. Część jest niedroga a wymiana u mechanika nie powinna być droższa niż 100 pln.
Nawigacja