Autor Wątek: [Elantra MD] [Elantra MD] Uszkodzona przekładnia kierownicza (tzw. maglow  (Przeczytany 5901 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KamilGie

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 38
[Elantra MD] Uszkodzona przekładnia kierownicza (tzw. maglow
« dnia: 02 Wrzesień 2019, 10:52:28 »
Czy jest możliwym zużycie przekładni kierowniczej przy ok 103 tys km przebiegu?

Pytam, ponieważ jadąc po dziurach, a w szczególności tzw. kocich łbach wyczuwam od jakiś 2-3 luzy w układzie kierowniczym

Przegląd nic nie wykazał.
Diagnosta stwierdził, że zawieszenie jest jak nowe i nie wymaga najmniejszej ingerencji.

Mimo to, wyczuwam nieprawidłowości.

Dałem się przejechać znajomemu.
Ten stwierdził, że prawdopodobnie do wymiany jest końcówka drążka kierowniczego.
 Kupiłem zatem taką końcówkę w ASO.

Pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika, pracującego na co dzień w ASO grupy VAG, a dawniej w Hyundaiu, celem zlecenia mu wymiany tej końcówki, a ten stwierdził podobnie jak diagnosta - zero luzów, brak konieczności ingerencji w zawieszenie.

Mechanior przejechał się i przyznał mi pełną rację, że coś jest nie tak, a luzy są nie tylko słyszalne, ale i wyczuwalne na kierownicy.

Ponownie wjechaliśmy na kanał, dla pewności wszystko podokręcał i stwierdził, że jedyne co może być uszkodzone, a czego nie jest w stanie stwierdzić na 100%, to przekładnia (maglownica).

Co o tym myślicie? Jest to możliwe?

Gwarancja na pojazd skończyła mi się w ubiegłym roku.

Wymianę oleju, etc. wykonywałem już we własnym zakresie (u tego wskazanego wyżej mechanika).

Czy może być to wada fabryczna przekładni?
- 103 tys im i wymieniać przekładnie?
- trochę kiepsko, bo rozumiem jakieś końcówki, etc. ale nie taką rzecz...

Słyszałem, że regeneracja maglownicy to ostateczność, bo po takim zabiegu, ta wytrzymuje około roku i ponownie trzeba będzie ją regenerować.

ASO za samą weryfikację oczekiwałoby około 320-480 zł (godzina-półtorej pracy, przy stawce na poziomie 320 zł za roboczogodzinę).
« Ostatnia zmiana: 30 Lipiec 2020, 12:54:24 przez Brt »

Offline Arni71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 494
[Elantra MD] Uszkodzona przekładnia kierownicza (tzw. maglownica) ??
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Wrzesień 2019, 10:18:54 »
nie twierdze ze mam rację ale w C Xsara Picasso miałem identyczna sytuację - wyczuwalne i słyszalne stuki na kocich łbach, brak jakichkolwiek luzów na ścieżce diagnostycznej - ostatecznie skończyło się na wymianie górnych mocowań przednich amortyzatorów wraz z łożyskami i problem zniknął :)

Offline KamilGie

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 38
[Elantra MD] Uszkodzona przekładnia kierownicza (tzw. maglownica) ??
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Wrzesień 2019, 11:32:42 »
Jestem zobowiązany za tego typu wskazówki. Dziękuję!

Czy górne mocowania przednich amortyzatorów były słyszalne po bujaniu budą samochodu lub próbą przyciskania jej w górę i dół?

Dopytuje o to ponieważ też przyszło mi to do głowy (w sensie te mocowania), ale nic nie słyszeliśmy z ich obrębu, a akurat lewe w elantrze jest schowane lekko pod zewnętrznym podszybiem i odpuściłem temat weryfikacji tej części zawieszenia.

Jak zweryfikować nieprawidłowości w tym zakresie? - nie powinna pokazać tego diagnostyka?

Offline wtom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 365
[Elantra MD] Uszkodzona przekładnia kierownicza (tzw. maglownica) ??
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Wrzesień 2019, 07:07:45 »
a jakie masz wspomaganie? elektryczne? jeżeli tak to może być zużyte gumowe sprzęgiełko między kolumną a silnikiem. drugie luz na przekładni wyczujesz ręką. górne mozowania amorów mogą stukać - weryfikacja jedynie po wyjęciu kolumny mcpersona

Offline Arni71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 494
[Elantra MD] Uszkodzona przekładnia kierownicza (tzw. maglownica) ??
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Wrzesień 2019, 11:12:17 »
Cytat: "KamilGie"
Jestem zobowiązany za tego typu wskazówki. Dziękuję!

Czy górne mocowania przednich amortyzatorów były słyszalne po bujaniu budą samochodu lub próbą przyciskania jej w górę i dół?  

Jak zweryfikować nieprawidłowości w tym zakresie? - nie powinna pokazać tego diagnostyka?


Cały problem polegał tym że stuki były słyszalne tylko w pewnym zakresie wibracji podwozia, nawet ciężko było to wymusić na tym samym odcinku drogi dwa razy, inna prędkość - inne wibracje.
Na ścieżce diagnostycznej, szarpakach, kompletnie nic, żadnych luzów - diagnosta rozłożył ręce (nawiasem mówiąc, mój dobry znajomy) i jedynie potwierdził że może to być z górnych mocowań ale nie jest tego w stanie zdiagnozować bez demontażu.

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
[Elantra MD] Uszkodzona przekładnia kierownicza (tzw. maglownica) ??
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Wrzesień 2019, 11:28:47 »
Ale chyba stuki, luzy na górnych  mocowaniach amorów nie są odczuwalne na kierownicy.  Tak mi się bynajmniej wydaje.

Offline KamilGie

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 38
[Elantra MD] Uszkodzona przekładnia kierownicza (tzw. maglownica) ??
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Wrzesień 2019, 15:01:37 »
Cytat: "ELETomek"
Ale chyba stuki, luzy na górnych  mocowaniach amorów nie są odczuwalne na kierownicy

- otóż to??

Offline Arni71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 494
[Elantra MD] Uszkodzona przekładnia kierownicza (tzw. maglownica) ??
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Wrzesień 2019, 05:50:53 »
Jeżeli nie masz żadnych luzów po drodze to przeniesie stuki po całym zawieszeniu, łącznie z kierownicą.
Z drugiej strony, jakie chcecie mieć stuki z układu wspomagania skoro fizycznie pracuje on w poziomie a stuki wywołane są wibracjami pionowymi - gdyby te wibracje wywołałyby stuki z luzów w maglownicy do powinna ona lać płyn na potęgę.
Ja regenerowałem maglownicę z powodu wycieków, luzów i stuków żadnych nie miałem (Tucson JM)

Ha - może być jeszcze jedna opcja - tu się kłania Adam Klimek i jego program - luzy na mocowaniu maglownicy do przegrody - gumy - to też będzie stukało na kocich łbach.
Tylko że w tej opcji mogą wystąpić dodatkowo problemy ze zbieżnością, stabilnością toru jazdy. Nie wiem na jakim etapie zużycia może to wystąpić.

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
[Elantra MD] Uszkodzona przekładnia kierownicza (tzw. maglownica) ??
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Wrzesień 2019, 08:21:43 »
Cytat: "Arni71"
gdyby te wibracje wywołałyby stuki z luzów w maglownicy do powinna ona lać płyn na potęgę.
Ja regenerowałem maglownicę z powodu wycieków, luzów i stuków żadnych nie miałem (Tucson JM)

Ha - może być jeszcze jedna opcja - tu się kłania Adam Klimek i jego program - luzy na mocowaniu maglownicy do przegrody - gumy - to też będzie stukało na kocich łbach.
Tylko że w tej opcji mogą wystąpić dodatkowo problemy ze zbieżnością, stabilnością toru jazdy. Nie wiem na jakim etapie zużycia może to wystąpi


Elantra MD to nie Tucson JM  ;-) Nie mam elantry ale z tego co giglam to wychodzi że ma elektryczne wspomaganie i magiel do belki na sztywno przykręcony. https://hyundai.7zap.com/en/eur/elantra/keurpsd14/01:s4,02:d2,04:1,dt:l,year:2013/ch/5657711/

Offline KamilGie

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 38
[Elantra MD] Uszkodzona przekładnia kierownicza (tzw. maglownica) ??
« Odpowiedź #9 dnia: 06 Wrzesień 2019, 10:12:48 »
Cytat: "Arni71"
Elantra MD [...] ma elektryczne wspomaganie i magiel do belki na sztywno przykręcony. https://hyundai.7zap.com/en/eur/elantra/keurpsd14/01:s4,02:d2,04:1,dt:l,year:2013/ch/5657711/


Dokładnie tak.

Wcześniej kupiłem drążek o numerze 565403X000, jednak jak wskazałem wyżej - mechanik stwierdził, że to nie jest raczej to, więc wrzuciłem to do bagażnika, bo z wymianą wiązać się będzie konieczność ustawienia zbieżności i jeżeli to nie będzie ta część, to trochę kasy pójdzie w błoto (drążek, usługa wymiany, zbieżność).

Chcę tego uniknąć.

Offline Arni71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 494
[Elantra MD] Uszkodzona przekładnia kierownicza (tzw. maglownica) ??
« Odpowiedź #10 dnia: 06 Wrzesień 2019, 12:21:10 »
Cytat: "ELETomek"
Cytat: "Arni71"
gdyby te wibracje wywołałyby stuki z luzów w maglownicy do powinna ona lać płyn na potęgę.
Ja regenerowałem maglownicę z powodu wycieków, luzów i stuków żadnych nie miałem (Tucson JM)

Ha - może być jeszcze jedna opcja - tu się kłania Adam Klimek i jego program - luzy na mocowaniu maglownicy do przegrody - gumy - to też będzie stukało na kocich łbach.
Tylko że w tej opcji mogą wystąpić dodatkowo problemy ze zbieżnością, stabilnością toru jazdy. Nie wiem na jakim etapie zużycia może to wystąpi


Elantra MD to nie Tucson JM  ;-) Nie mam elantry ale z tego co giglam to wychodzi że ma elektryczne wspomaganie i magiel do belki na sztywno przykręcony. https://hyundai.7zap.com/en/eur/elantra/keurpsd14/01:s4,02:d2,04:1,dt:l,year:2013/ch/5657711/


Wiem że Tucson to nie Elantra ale nikt nie odpowiedział na wcześniej zadane pytanie czy Elantra ma elektryczne wspomaganie a ja napisałem tylko w kontekście odczuwania stuków z górnych mocowań - zasada jest identyczna jeśli nie ma luzu po drodze to stukanie niesie się po całym układzie zawieszenia, łącznie z układem kierowniczym.

Poza tym mocowanie na sztywno jest bardzo ogólnym pojęciem, nie jest przyspawane, więc luzy na mocowaniu śrubowym też mogą wystąpić.

I jak wspomniano, luzy w maglownicy są wyczuwalne na kierownicy bez specjalnych zabiegów, nawet na postoju.

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
[Elantra MD] Uszkodzona przekładnia kierownicza (tzw. maglownica) ??
« Odpowiedź #11 dnia: 06 Wrzesień 2019, 13:04:07 »
;-)  Ja uważam, że układ kierowniczy diagnozuje się na postoju. Tak jak pisali poprzednicy: sprzęgło wspomagania, wałek kardana, luz na listwie magla, przeguby pod osłonami magla,  końcówki drążków  i mocowanie przekładni. Chyba nic nie pominalem.

Jeśli tu nic nie puka to zostaje zawieszenie. W astrze j stukały np zaciski hamulcowe ( luz na prowadnicach)

Offline Hants

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 537
[Elantra MD] Uszkodzona przekładnia kierownicza (tzw. maglownica) ??
« Odpowiedź #12 dnia: 06 Wrzesień 2019, 16:37:24 »
Cytat: "ELETomek"
zaciski hamulcowe ( luz na prowadnicach)


  :shock:

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
[Elantra MD] Uszkodzona przekładnia kierownicza (tzw. maglownica) ??
« Odpowiedź #13 dnia: 06 Wrzesień 2019, 18:46:02 »
Czemu takie zdziwienie? https://astraklub.pl/viewtopic.php?t=800447&start=110

Zaciski miały luz góra dół i klepały na bruku. Można kupić do astry zestaw naprawczy czyli jakby nadwymiarowe prowadnice.

 Jest też na forum AKP również wątek o stukających amortyzatorach (A może to ten sam wątek,  bo 43 strony stuków  :shock: ) ale mojej AJ ten przypadek nie dopadł . Może amorki były już wymienione ;-)

Offline msiak

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 17
[Elantra MD] Uszkodzona przekładnia kierownicza (tzw. maglownica) ??
« Odpowiedź #14 dnia: 02 Październik 2019, 11:14:22 »
Być może tuleja na listwie. 565213X000. Łapie luz i są stuki. Część jest niedroga a wymiana u mechanika nie powinna być droższa niż 100 pln.