Autor Wątek: Torque pro - weryfikacja wskazań  (Przeczytany 9662 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline duklo

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
Torque pro - weryfikacja wskazań
« dnia: 30 Sierpień 2019, 15:42:55 »
Cześć,
Zainstalowałem wczoraj apkę torque pro.
Głównie po to, by monitorować dpf-a.
Niestety nie wszystko działa jak należy. Na forum znalazłem temat(chyba z 2017roku) dotyczący tego problemu, jednak odpowiedzi nie znalazłem na moje pytanie.
O co chodzi.
Otóż wybrałem sobie interesujące mnie wskaźniki:
Temperatura DPF
Ciśnienie DPF
Ciśnienie na kolektorze ( czujnik 1)
EGR

Problem w tym, że wartości przy DPF są ujemne ( -40,1° i -257psi). Dlaczego tak jest. Czy można/trzeba to jakoś skonfigurować?

Pozostałe dwa działają ok tzn. podczas wypalanie DPF temp wzrasta do 630-680°c, a EGR się zamyka.(prawie) w

I mam jeszcze pytanie odnośnie tego EGR. Jak on powinien działać. U mnie nie zamyka się do 0 tylko do 4,7%. Czytałem, na forum, że uchyla się on po to by obniżyć temperaturę i nie spalić czujników. Ale u mnie wcale nie spada do 0. Czy to może oznaczać, że jest walnięty?

Dodatkowo zastanawia mnie jak powinna wyglądać jego praca. Czy powinien płynnie chodzić, np otwierać się w miarę jak dodaję gazu i spadać jak puszczam, czy nie ma tu zwiazku.U mnie jak jadę ze stałą prędkością to czasami wskazówka skacze jak głupia. A czasami trzyma jedna wartość.
Jak EGR powinien pracować?

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
Torque pro - weryfikacja wskazań
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Sierpień 2019, 21:35:31 »
Wskaźniki oznaczone typowo jako DPF w torque nie pokazują prawidłowo wskazań. Wiec może głupio to zabrzmi- ale tak powinno być. Są jeszcze jakieś pluginy do Hyundai- ale mi tam nigdy nie udało się tego poprawnie skonfigurować. Temperaturę DPF masz w tym B1S2. Zarówno w i40 jak i teraz w Santa Fe podczas dopalania wskaźnik EGR pokazywał 0. Nie powinien wtedy dmuchać spalin w silnik
Warto go przeczyścić, może się nie domyka u Ciebie całkowicie.

Offline gulgulq

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 138
Torque pro - weryfikacja wskazań
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Wrzesień 2019, 21:55:49 »
Moje obserwacje z innego postu:
Cytuj
Potwierdzam, mam od kilku dni torque z modułem i poobserwowałem jak przebiega procedura.
Temperatura rośnie powyżej 500 stopni - u mnie waha się od 530 do 640 w zależności jak jadę.
Procedura wypalania trwa około 20 minut, czasem dłużej.
Monitoruje dwa czujniki przy wypalaniu:
Exhaust gas temp Bank 1 Sensor 1 - temperatura powyżej 400
Exhaust gas temp Bank 1 Sensor 2 - temperatura powyżej 500

Podczas postoju powyżej 2 minut (obroty na jałowym) procedura wypalania jest wyłączana, jest małe wahnięcie obrotów wiec jak ktoś nie ma monitoringu a wie że wypala to warto poczekać i obserwować.


Podczas wypalania EGR jest zamknięty (wskazanie na 0) niezależnie od obrotów.

Offline kornjed

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 13
Re: Torque pro - weryfikacja wskazań
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Wrzesień 2019, 23:00:47 »
Cytat: "duklo"

I mam jeszcze pytanie odnośnie tego EGR. Jak on powinien działać. U mnie nie zamyka się do 0 tylko do 4,7%. Czytałem, na forum, że uchyla się on po to by obniżyć temperaturę i nie spalić czujników. Ale u mnie wcale nie spada do 0. Czy to może oznaczać, że jest walnięty?

Dodatkowo zastanawia mnie jak powinna wyglądać jego praca. Czy powinien płynnie chodzić, np otwierać się w miarę jak dodaję gazu i spadać jak puszczam, czy nie ma tu zwiazku.U mnie jak jadę ze stałą prędkością to czasami wskazówka skacze jak głupia. A czasami trzyma jedna wartość.
Jak EGR powinien pracować?

Witam. Mam tak samo, będąc niby zamkniętym mam wartość 4,7 % i też mnie to zastanawiało czy tak być powinno. Poza tym wydaję mi się pracować poprawnie.
Poniżej screeny. W trakcie wypalania, EGR teoretycznie zamknięty, ale wartości 0 nie osiąga.
Kolego mógłbyś jeszcze sprawdzić jak u Ciebie pracuje przepustnica. Nie wiem czy mam coś popsute ale przepustnicę mam ciągle otwartą na 12,5 %, bez względu na to ile gazu dam. Natomiast w trakcie wypalania DPF potrafi skoczyć do 50 bądź 80 (patrz screen)

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
Torque pro - weryfikacja wskazań
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Wrzesień 2019, 20:05:43 »
Dziś sprawdzałem, u mnie EGR 0% podczas dopalania i powyżej 3000 obrotów, w i40 też tak na 90% miałem

Offline gulgulq

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 138
Torque pro - weryfikacja wskazań
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Wrzesień 2019, 21:15:23 »
Dzisiejsze spostrzeżenia z wypalania:
- EGR działa mimo wszystko podczas wypalania. Jazda autostradowa z obrotami około 2.2-2.3 tyś obr/min więc dość spokojnie. W drugiej dziesiątce minut wypalania temperatura na Bank 1 Sensor 2 dobijała do 670 stopni, temperatura na Bank 1 Sensor 1 dobijała do 600 stopni. Wtedy własnie uchylał się troszkę EGR na kilka stopni (tak. od 560 stopni na B1S1). Rozumiem to jako jakieś zabezpieczenie by temperatura nie podskoczyła za dużo (dochodziła do 600-610 stopni na B1S1 i spadało do 530-550).

Zastanawiam się czy nie ma jakiś powiązań np. pomiędzy obrotami, ciśnieniem doładowania i żywotnością/oczyszczaniem dpf. Np. jadąc na 4 z obrotami około 4-5 tyś dostajemy ciśnienie na DPF w okolicach 100-120 barów. To jest bardzo dużo i tak sobie myślę że to może być korzystne do samooczyszczania się filtra z popiołów (wypychane są do rury wydechowej). Z drugiej strony uzyskane temp. wypalania są niższe (około 620 stopni) - bo mamy duży przedmuch.

Może ktoś poeksperymentuje i opisze swoje wnioski?

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
Torque pro - weryfikacja wskazań
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Wrzesień 2019, 21:42:23 »
A ciśnienie jakim wskaźnikiem mierzyleś?

Offline gulgulq

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 138
Torque pro - weryfikacja wskazań
« Odpowiedź #7 dnia: 07 Wrzesień 2019, 20:48:59 »
DPFPres

Offline duklo

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
Torque pro - weryfikacja wskazań
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Wrzesień 2019, 07:19:40 »
Z przepustnica u mnie jest tak samo. Cały czas 12.5 . Nie wiem jak podczas wypalania , muszę poczekać, aż się uaktywni. Dam znać .
Co do wskazań to raczej błąd odczytu jak przy temp. DPF. Po prostu nie czyta w naszych autach tego. Nie ma opcji, żeby przepustnica cały czas była w jednym położeniu.

Offline kornjed

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 13
Torque pro - weryfikacja wskazań
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Wrzesień 2019, 20:20:13 »
Według strony torque te prawie niezmienne wskazania z przepustnicy są normalne dla silników diesla.
Zastanawia mnie za to wciąż ten EGR, czy ktoś z i30stką mógłby to u siebie sprawdzić? Czy macie też przy teoretycznie zamkniętym zaworze wartość 4,7 %?

Throttle_Position

Cytuj
You may see a rarely changing reading for Diesel vehicles. This is due to diesel engines not using a traditional 'throttle', but instead control power varying the amount of fuel entering the engine (unlike petrol engines which starve the engine of air(throttle) to control engine speed/power)

Offline gulgulq

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 138
Torque pro - weryfikacja wskazań
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Wrzesień 2019, 20:39:17 »
U mnie podczas wypalania na 0, pod koniec dopiero delikatnie się otwiera.

Sprawdź go na przyśpieszeniu - powinien się też zamykać do 0.

Offline kornjed

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 13
Torque pro - weryfikacja wskazań
« Odpowiedź #11 dnia: 17 Wrzesień 2019, 20:52:21 »
No właśnie poniżej 4,7 % nie schodzi, czy to podczas wypalania czy przy przyspieszaniu. Tak jakby nie domykał się do końca?

Offline skresz

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 21
Torque pro - weryfikacja wskazań
« Odpowiedź #12 dnia: 05 Grudzień 2019, 08:05:40 »
Jakie wy macie moduły ODB że wam pokazuje

Exhaust gas temp Bank 1 Sensor 1
Exhaust gas temp Bank 1 Sensor 2
EGR



ja ma takie coś https://allegro.pl/oferta/elm327-icar2-vgate-obd2-interfejs-bluetooth-polski-7656073703?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czescimaszyn_pla_akcesoria_narzedzia_i_sprzet_warsztatowy_top_besty&ev_adgr=All&gclid=Cj0KCQiAz53vBRCpARIsAPPsz8VUpz-HRC_Z3B-KEIjlaL6aZkBgGCwB6Uteq_q64hJUONYWLwpudKkaAqdREALw_wcB

apka pro i nie mam

Exhaust gas temp Bank 1 Sensor 1    ---
Exhaust gas temp Bank 1 Sensor 2    ---
EGR  ---


ale za to przepustnice pokazuje

Offline duklo

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
Torque pro - weryfikacja wskazań
« Odpowiedź #13 dnia: 08 Grudzień 2019, 14:20:43 »

Offline skresz

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 21
Torque pro - weryfikacja wskazań
« Odpowiedź #14 dnia: 09 Grudzień 2019, 10:06:22 »
Cytat: "duklo"
Ja mam taki. Najtańszy jaki znalazłem 😄https://allegro.pl/oferta/elm327-interfejs-diagnostyczny-bluetooth-obd2-opel-7650472044


a pokazuje ci

Exhaust gas temp Bank 1 Sensor 1
Exhaust gas temp Bank 1 Sensor 2
EGR

Czy coś zmieniałeś w ustawieniach czy też w samym interfejsie.