Autor Wątek: Regulacja instalacji Prins  (Przeczytany 2573 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotrek50501

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 74
Regulacja instalacji Prins
« dnia: 28 Lipiec 2019, 11:38:16 »
Witam,

Posiadam instalacje gazową Prins w SantaFe z 2001r z silnikiem 2.0 16V 136km. Problem polega na tym, że wyczyściłem parownik i wymieniłem filtry. Po podłączeniu ponownie akumulatora i odpaleniu silnik gaśnie na LPG na biegu jałowym. Po jakimś czasie przestał gasnąć tylko co jakiś czas przerywa, np jadę ok 100km/h i co jakies 10-20s czuc takie szarpanie jakby był odcinany gaz. Mogę to jakoś zdjagnozować? Na benzynie wszystko działa dobrze. W załączeniu zdjecia sterownika, włącznika i tabliczki z informacjami o instalacji. Da się coś z tym zrobić? Dodatkowo wczoraj odłączyłem akumulator i podłączyłem i problem z gaśnieciem na biegu jałowym znów się pojawił

Offline nadamus

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
Regulacja instalacji Prins
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Lipiec 2019, 11:43:50 »
sam nic nie zrobisz- potrzebny jest komputer aby ustawić instalację. rozjechały się (a raczej powróciły fabryczne)  ustawienia sterownika lpg. podjedź do gazownika który specjalizuje się w instalkach prins (choć tego jest mało w PL)

Offline Piotrek50501

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 74
Regulacja instalacji Prins
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Lipiec 2019, 12:25:07 »
To jest instalacja III generacji. Bede szukal gazownika. Jesli bym nie znalazl to jest sens zmienic instalacje na IV generacje? Np na Staga

Offline nadamus

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
Regulacja instalacji Prins
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Lipiec 2019, 12:33:04 »
jak najbardziej ale też możesz zmienić sam sterownik (bedzie taniej). najbliżej warsztat prinsa masz w gdańsku (jeżeli jesteś z olsztyna) i w warszawie wiec nawet jest wskazane aby zmienić.

Offline Piotrek50501

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 74
Regulacja instalacji Prins
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Lipiec 2019, 13:32:57 »
Chyba wolalbym wymienic w razie W by nie jezdzic taki kawal drogi na regulacje. Czy Stag 400 bylby dobry do tego auta? Musialbym wymienic cala elektronike kupic wtryski i nowy parownik? Czy o czyms zapomnialem?

Offline nadamus

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
Regulacja instalacji Prins
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Lipiec 2019, 13:58:18 »
stag 400 jest ok ale... można wstawić tańszy i też bedzie działał. wystarczy seria q lub nawet gofast. chyba że 400 jest tańszy w montażu ;) chyba musisz wywalić całość (oprócz zbiornika, wielozaworu i zaworu tankowania)

Offline Piotrek50501

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 74
Regulacja instalacji Prins
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Lipiec 2019, 15:15:15 »
A stag 300-4? Cenowo wydaje sie ok. Moja siostra ma taki i dziala ok. Zeby wymienic to samemu duzo jest pracy?

Offline nadamus

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
Regulacja instalacji Prins
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Lipiec 2019, 16:19:19 »
też jest dobry ale czy warto wstawiać samemu?

Offline Piotrek50501

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 74
Regulacja instalacji Prins
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Lipiec 2019, 16:32:17 »
A moze orientujesz sie jaki to jest koszt?

Offline nadamus

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
Regulacja instalacji Prins
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Lipiec 2019, 16:44:57 »
niestety nie wiem. za całą instalację brc chcą 2900 do ix20. stag jest dużo tańszy. W Twoim przypadku bedzie taniej bo odpada zbiornik, przewody, reduktor (chyba że bedzie do wymiany). najbardziej cenowo rozrzucone są wtryski: można kupić za 60zł/ szt ale można też za 250zł/ szt. czyli od 240 do 1000zł. do tego komputer, i montaż wiec całość wyjdzie od 1000 do 2000zł. wszystko zależy od tego co bedziesz chciał: czy drogo ale dobrze czy też tanio w zakupie ale drogo w serwisie (bo bedziesz wymieniał wtryski co 30-50kkm). Pamiętaj jednak starą prawdę: aby zaoszczędzić na paliwie trzeba najpierw zainwestować.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1454
Regulacja instalacji Prins
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Lipiec 2019, 08:56:22 »
Kolega miał prinsa i padł komp a że serwis strasznie drogi. Wymienił na staga i chodzi do tej pory a silnik nie słaby bo podkręcona 1,8T. Jak już wkładaj lepszego staga plus dobre wtryski. Ludzie go montują bo łatwo o naprawę i można niedrogo kupić taniej  używkę.