Forum > Santa Fe SM

Santa FE 2.0 CRDI Zgasł i nie chce zapalić, niskie ciśnienie

(1/2) > >>

shogun_166:
Witam. Samochód Hyundai Santa fe 2.0 CRDI 125KM z 2004r.
Zgasł i nie chce zapalić, po podpięciu do komputera błąd: P1181 FUEL PRESSURE MONITORING. Ciśnienie na szynie podczas odpalania to 90-100 bar. Podejrzewałem zawór regulacyjny ale po zrobieniu testu przelewu podczas odpalania dwa wtryski momentalnie zapełniły wężyki gdy pozostałe dwa w tym czasie nawet nie zaczęły.
Czy powyższy objaw świadczy ewidentnie o uszkodzonych wtryskiwaczach?
Auto dotychczas normalnie paliło, jedynie było często odczuwalne szarpnięcie przy 1900-2000 obr/min. W ostatnią zimę auto nie paliło przy temperaturze niższej niż -7 stopni. Mało jeżdżę tym autem i temat został odłożony. Jedynie sprawdzałem korekty i na jednym była spora różnica ujemna, lecz nie pamiętam obecnie  konkretnej wartości. Czy jest możliwe żeby nagle padły dwa wtryski?

dziki1971:
Witam,mozliwe ze wtryski jesli by regulator samochod odpalic powinien jedynie powinien powyzej 2000Rpm gasnac,blad P1181 to moze byc wiele rzeczy,pomp wc,regulator,pompa w baku,ale wyglada ze to jednak wtryski.

shogun_166:
Pompa w baku raczej odpada, bo paliwo podaje więc powinien przynajmniej "załapać" na chwilę. Zastanawia mnie jeszcze czujnik położenia wału. Czy z niego pokazuje obroty w programie diagnostycznym? Bo walnięty czujnik też by nie pozwolił uruchomić auta, tylko to niskie ciśnienie raczej z nim związane nie jest.
Jeszcze sprawa dziwna bo ten wtrysk który miał ujemne dawki był na drugim cyl. Gdy robiłem UPG zamieniłem miejscami wtryski z drugiego i trzeciego cylindra by móc sprawdzić czy korekty wynikają z zużycia wtryskiwacza czy może silnik nie domaga. Obecnie puszczają oba drugi i trzeci. Raczej zbieg okoliczności, niestety nie zdążyłem po zamianie przed obecną awarią sprawdzić kompem korekt tych wtrysków bo jakoś czasu brakowało.

Dodam jeszcze że auto ma przebiego myślę ok 210-230 tys, ;) nie wiem dokładnie bo ciężko powiedzieć ile cofnął dokładnie handlarz ale z kartki po wymianie oleju znalezionej przypadkiem pod maska wynika że dwa lata przed moim zakupem miał 10tys więcej niz w dniu zakupu (na kartce z 2014r było 174 tys. a w dniu zakupu 2016r 166tys) Tak że myslę że pompa VC powinna być ok. Auto w dość dobrym stanie, jedynie ten wtryskiwacz z korektami był ewidentnie podmieniony na używkę, różni sie stanem i nadrukiem numeru seryjnego.

Efekt ok. 5 sekund kręcenia rozrusznikiem:

dziki1971:
Mi pompa WC poszla przy 154tys,ale palil i jechal jedynie powyzej 2000rpm klapa stop,ale jak jechalem caly czas na wysokich obrotach to bylo okJesli by to byl czujnik walu to powinno pokazac blad.

shogun_166:
No tu auto zgasło podczas jazdy i od tego czasu ani nie załapało. Myślę że pompa by tak całkiem nagle nie siadła, raczej były by problemy po rozgrzaniu.
Nie mam doświadczenia z CR. Pytanie brzmi czy efekt testu przelewowego jak na zdjęciu po ok 5 sekundach kręcenia  dyskwalifikuje wtryskiwacze? Bo wydaje mi się na logikę że jak tyle paliwa spierdziela na przelew to pompa może mieć ciężko nabić ciśnienie, w końcu ona daje duże ciśnienie ale wydajności za dużej raczej nie ma.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej