Forum > Getz
[Getz] Stuki kierownicy na postoju
MktR:
Witajcie. Tym razem problem mam taki, że podczas ruszania kierownicą na postoju (na odpalonym silniku) podczas wykonywania ruchów kierownicą słychać niepokojące stuki. Na zgaszonym jest wszystko ok, podczas jazdy tak samo nie ma żadnych objawów. Z 2tyg temu byłem, mechanik powiedział że lewy drążek do wymiany, więc zamówił mi i dziś podjechałem na wymianę, po dokładnym obejrzeniu stwierdził że drążki są w porządku i żadnych luzów nie ma. Co to może być, czy to maglownica czy może coś innego? Wycieków nie ma. Najmocniejsze stukanie jest na krótkich ruchach prawo-lewo (zazwyczaj w miejscu z 0:33). Starałem się nagrać filmik, powinno coś tam być słychać.
//www.youtube.com/watch?v=J_TN55PPgxA (najmocniej słyszalne w 0:33)
Zastanawiam się jeszcze nad podjechaniem na SKP, może tam coś mi powiedzą konkretniejszego. Przejmować się czy nie?
robaszek127:
Dziwne bo powinna maglownica też stukać na zgaszonym silniku tak jak u mnie. Mam to samo ale na zgaszonym słychać. To luz w maglownicy i może by pomogło dokręcenie śruby regulacyjnej ale ciężko do niej jest sie dostać od spodu auta.
Jeśli drążki kulowe nie mają luzu to zostaje jeździć i tyle.
MktR:
Właśnie dziś będąc u mechanika na zgaszonym kręciłem i mówię o nie stuka(naprawiło się?) kompletna cisza, no i nic mylnego bo po odpaleniu zaczęło stukać. Nie wiem czy drążki mają czy nie mają luzów bo już lewy drążek miał mieć luz przymierzyłem się do wymiany, zamówiony za 50zł a tu się okazało, że jednak nie.
Swoją drogą @robaszek127, jaki masz przebieg i od dawna ci stuka?
Na razie będę jeździł. Podjadę jeszcze na SKP niech mi przetrzepią zawieszenie, jak będzie wszystko w porządku to zostaje magiel. O ile nie będzie większych problemów w postaci wycieków to będę jeździł raczej bo nowy na pewno w grę nie wchodzi, jak już to regeneracja albo używka za 300zł.
robaszek127:
Mi pewnie tak przy 200tys na liczniku zaczęło stukać ale czy faktycznie ma tyle to nie wiem. Wymieniłem tak samo ten dług drążek kulowy od maglownicy inic nie dało. Stuka wewnątrz maglownicy pewnie ma luz.
Nie ma wycieków i śmiga a tylko stuka na postoju. Nie ma sensu wymieniać czy regenerować bo to tak samo loteria a póki działa to działa. Jakość hyundaia raczej nie powala to co zauważyłem przez lata.
MktR:
No to ja mam 211 tyś a odkąd tak stuka to nie wiem ale zuważyłem dopiero z 2 tyg temu. Wstępnie padło na końcówki drążków, potem podjechałem do mechanika mówi że nie maglownica że mam sie nie martwić tylko lewy drążek. Teraz znów że nie lewy drążek a maglownica bo zawieszenie sztywne :-o
Podjadę jutro na SKP niech mi diagnosta sprawdzi może gdzieś on wyczuje jakiś luz, bo mechanika mam takiego który robi mi za grosze i nie chce pchać w koszty i pewnie tym razem może nawet jest jakiś luz gdzieś ale nie chce bym przepłacał. No zobaczymy jak jutro odwiedzę SKP. Jeśli faktycznie zawieszenie będzie sztywne to zostawiam, a maglownicę kupię uzywaną jeśli ta juz nie będzie sie nadawała do użytku.
Nawigacja
[#] Następna strona